Gå til innhold

DIMME

Fremhevede innlegg

Gjest annen gjest
Skrevet
Jeg leste den artikkelen om grisekirurgi på sessvollmoen, men det sto at det var sivile leger som deltok og ikke militære. Eller er denne øvelsen kun for de akuttkirurgene som ikke tok siviltjeneste?

det er sikkert mulig det, men den tråden som omhandler det temaet er diskutert vel og lenge - så dette var faktisk bare et humoristisk inlegg

syntes det faktisk var veldig artig :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når kvinner kommer rekende med "du har bare godt av det" til folk som blir innkalt til verneplikt, blir jeg sint og får lyst til å trylle fram verneplikt for kvinner.

Det er få som avtjener verneplikten nå, man må nesten ha uflaks for ikke å slippe unna.

Skrevet

Skulle ønske vi måtte inn jeg, sånn hvis vi skal ha verneplikt i dette landet. Men jeg ønsker jo å avskaffe verneplikten sånn egentlig, men skal det være det skal det være likt for alle.

Skrevet
Det er ikke noe spesielt med meg om det er det du prøver å hinte med. Tror derfor at jeg åker inn om jeg ikke finner på noe. Men jeg veit ikke om jeg er smart nok til å lure en psykolog. Mulig jeg må gjøre det mer subtilt. For politiet vite om det dersom jeg finner på stories som er litt kriminelle?

Du skal ikke være veldig smart for å lure en psykolog.,men de smarte havner ikke hos psykologen.

Gjest TomKrus
Skrevet (endret)
Det er ikke bare å si at en er pasifist. en blir grundig sjekket opp mot det.

Dette er en myte, og ikke lenger gjeldende. Før måtte du til politiintervju, men nå holder det vel med en egenerklæring. Skulle bare mangle.

Endret av TomKrus
Skrevet
Du skal ikke være veldig smart for å lure en psykolog.,men de smarte havner ikke hos psykologen.

dummeste jeg har hørt. har da ingenting med intelligens å gjøre, hvem som havner hos psykolog.

Skrevet
dummeste jeg har hørt. har da ingenting med intelligens å gjøre, hvem som havner hos psykolog.

Det var nok ment slik, at de smarte sørget for å aldri havne hos psykologen, nettopp fordi de har klart å unndra seg før dette ble aktuelt...

Skrevet
Det var nok ment slik, at de smarte sørget for å aldri havne hos psykologen, nettopp fordi de har klart å unndra seg før dette ble aktuelt...

aha. *ekspert på å feiltolke* unnskyld

Skrevet

Det er innmari lett å slippe. Min mellomste slapp rett og slett fordi han svarte ja da legen spurte om han noen gang hadde vært deprimert. Selv om han etterpå prøvde å forklare at det var lenge siden og at det hadde naturlige årsaker. Og han var faktisk instilt på å reise inn, selv om han ikke hadde så lyst...

Herremin

Skrevet

Du får si at du driter i om det blir krig her en eller annen gang, for du skal flytte til Monaco neste år for å drikke rosa Chrystal champagne og feste med prins Albert.

Da blir du nok plassert i uvillig/uaktuell-bunken.

Du kan eventuelt si at du nettopp har funnet ut at din biologiske far er sjørøver og at du ikke egentlig har noe statsborgerskap noe sted.

Eventuelt kan du si at du selv skal bli far, er grensepsykotisk eller ikke har hørsel på høyre øret (og dermed jukser på hørselstesten ved å late som du ikke hører den laveste tonen). Jeg kjenner i tillegg en fyr som var dum nok til å se på sola under en solformørkelse, og dermed fikk brannskade på hornhinna. Han dimma pga. dårlig syn, og ble i tillegg latterliggjort.

Mange muligheter. Bruk fantasien.

Skrevet

Litt sjokkert over holdningen til ungdommen nå, faktisk. Og jeg er ikke gammel engang. Eneste som ser bra ut nå for tiden er å sitte inne på ræva og spille på PC og TV.

Se å få deg noe frisk luft!

Skrevet

Du kan si at du kommer til å forsyne hele bygda med hasj og E.

Da får de deg i vrangstrupen, garanterer.

Skrevet

huff du skulle hatt 5 år i militære så umoden som du er..så kansje d hadde blitt litt skikk på deg gutt! ellers tror jeg ikke d er så vanskelig å slippe militære, er jo ikke akkurat få som gjør det, men at du må ha en form for legeerklæring må du nok ha..

Gjest Fruktfat
Skrevet
Men jeg veit ikke om jeg er smart nok

haha, kanskje det ja...

forsvaret har dårlig råd, og det er så mange slappfisker i elendig form nå for tida, sikkert ikke så vanskelig å slippe.

(broren til en venninne slapp fordi moren hans ringte og sa noe piss om at han burde slippe, kanskje du må ringe hjem til mamma og spørre om hun kan hjelpe deg?)

men mange -blant annet min homse-venn- synes året i militæret var veldig moro (nei, han fikk seg ikke noe der).

Skrevet

Har ikke lest alle tre sidene, så sikkert noje av det her som er nevnt før, men:

Synes det er ganske kvalmende av enkelte kvinner å snakke om å "gjøre sin plikt", når dette er noe de aldri har måttet gjøre selv (for ikke å snakke om at de gjerne gauler om lik lønn for alle, andre steder).

Og tviler på at de vet hva man egentlig gjør i forsvaret. Makan til måte å kaste bort et år av livet sitt på skal man lete lenge etter (og å kaste bort et år av livet sitt på siviltjeneste er ikke så mye bedre).

Skjønner godt hvorfor han ønsker å slippe jeg.

Nå har dem tilogmed begynt å trekke folk ut fra studiene sine for å avtjene verneplikten; Makan til frekkhet! Forstyrre utdannelsen til folk for det sprøytet der!?

JA, til avskaffelse av verneplikten!

Skrevet

si at du har psykiske problemer ogf faren din banka deg og at du derfor har problemer med autoriteter, og husk aa graate

Skrevet
Når kvinner kommer rekende med "du har bare godt av det" til folk som blir innkalt til verneplikt, blir jeg sint og får lyst til å trylle fram verneplikt for kvinner.

Så vidt jeg husker hadde hun som skrev det avtjent verneplikten selv.

Skrevet

Xen min sa at han røyka hasj fast, og hadde brukt syre, nåke som kan gi hallisunasjonar i ettertid. For å få dimme.

Det som skjedde va at han måtte i rettsak, fikk 9000kr i bot, måtte fullføre heile førstegangstjenesten med ekstra påpassing og urinprøve etter kvar perm! (som han fikk sjelden)

Skrevet

Sitat fra terrengsykkel.no:

Om du sier på sesjon at du vil til HV er muligheten stor for det. På den andre siden om du på sesjon møter opp i full kamo, malt i ansiktet og med en svær Rambokniv trukket og stirer offiseren dypt i øynene og spør med sitrende stemme om du nå får lære og drepe, er det en viss sjangse at du havner et annet sted i 17 år

Hele tråden:terrengsykkel-machoene diskuterer forsvaret.

Xen min sa at han røyka hasj fast, og hadde brukt syre, nåke som kan gi hallisunasjonar i ettertid. For å få dimme.

Det som skjedde va at han måtte i rettsak, fikk 9000kr i bot, måtte fullføre heile førstegangstjenesten med ekstra påpassing og urinprøve etter kvar perm! (som han fikk sjelden)

Jeg vet om flere som har sagt at de tar hasj, men ikke har tenkt å slutte, og de har dimma. Sånn gjør du det STEP BY STEP, uten å drite deg ut.

Innlegget er redigert. Jeg synes ikke vi trenger å legge ut en detajlert oppskrift på hvordan slippe unna en lovpålagt plikt. Hege (admin).

Skrevet

Denne tråden har tidligere fått svar vi har oppfattet som mer eller mindre "fleipete", men siden det nå kommer inn innlegg med detaljert oppskrift på hvordan unndra seg lovpålagte plikter velger jeg å lukke tråden.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...