AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Svigerfar døde dessverre i sommer etter langtid sykdom, unner han selvsagt hvile og vet han ikke hadde det godt på slutten,men han var en så fantastisk mann, han har alltid vert limet i familien, svigermor er en veldig bestemt dame, og hun liker ikke meg,eller de andre svigerbarna sine, min mann har en bror og ei søster, og det er helt tydelig at hun ikke liker oss, men hun var likevel veldig hyggelig mot oss så lenge svigerfar levde. Nå er hun ikke hyggelig lengre, hun var på besøk her sist helg, hun snakket med sønnen sin og tenåringene våre. spesielt den andre svigersønnen føler seg også tilside satt, men barnabarna der som nå er 12 og 14 har alltid vert hennes favoritter, hennes andre sønn har tvillinger på snart 5, når de er i familieselskap eller bursdager hilmer hun bare med øyne, og synes de bare er masete, svigerfar var en fantastisk farfar til alle så lenge han levde. nå skal hele familien feire hos svigermor ( er hennes år, så må ) men jeg tenker jeg blir hjemme i år, føler meg bare i veien der og hun sender ikke noe hyggelige blikk. Og snakke med mannen om dette er til ingen nytte han forsvarer moren sin veldig, barna våre som er 15 og 17 har jo begynt og se det, og har spurt flere ganger om jeg ikke liker farmor, men jeg sier alltid det gjør jeg, de trenger ikke vite at jeg sliter med henne, hun er glad i dem og sønnen sin, det er me hun behandler som luft. er det feil av meg og bli hjemme? Anonymkode: afe47...a18 1
Aristoteles Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Svigermor har mistet mannen sin for få måneder siden. Du mener at hun ikke er hyggelig nok mot DEG nå, for du sier jo at hun har vært hyggelig før. Bli hjemme.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 Du mistet svigerfar, men hun mistet mannen sin. Vær litt raus. Hun sørger. Vær hyggelig mot henne og oppfør deg normalt. Anonymkode: 7beed...f2a 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 Her ville jeg forsøkt å finne min indre rause person og forsøkt å bidra til en hyggelig jul for alle. Det er naturlig å være lei seg når hun mistet mannen sin fir kort tid siden. La ting få tid. Anonymkode: c0d9d...082 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 takk for svar synes ikke det er riktig at jeg tar hensyn til det. hun behandlet meg dårlig når svigerfar ikke var tilstede, er ikke bare pga nå, da kunne jeg selvsagt være mer raus Anonymkode: afe47...a18 1
Hulderen Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 Når barna er 15 og 17, så burde dere for lengst ha startet egne juletradisjoner hjemme. Men det er for kort tid til jul å forandre på det nå. Ja, du kan velge å være hjemme, eller dra til dine foreldre. Du er ikke nødt til å være et sted du mistrives og er uønsket av vertinnen. Jeg syns ikke du skal lyve for barna dine. Ikke si at du liker noen når du ikke gjør det. Men du kan pakke det litt inn med at du og farmor ikke har så god kjemi, i stedet for å legge all skyld på din svigermor.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): takk for svar synes ikke det er riktig at jeg tar hensyn til det. hun behandlet meg dårlig når svigerfar ikke var tilstede, er ikke bare pga nå, da kunne jeg selvsagt være mer raus Anonymkode: afe47...a18 Hvor ofte treffer du henne? Om det er 2-3 ganger i året ville jeg satt opp en fasade og ikke latt noe gå inn på deg. Selvom hun behandler deg dårlig betyr det ikke at du trenger å svare på samme måte. Anonymkode: c0d9d...082 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 Hulderen skrev (1 minutt siden): Når barna er 15 og 17, så burde dere for lengst ha startet egne juletradisjoner hjemme. Men det er for kort tid til jul å forandre på det nå. Ja, du kan velge å være hjemme, eller dra til dine foreldre. Du er ikke nødt til å være et sted du mistrives og er uønsket av vertinnen. Jeg syns ikke du skal lyve for barna dine. Ikke si at du liker noen når du ikke gjør det. Men du kan pakke det litt inn med at du og farmor ikke har så god kjemi, i stedet for å legge all skyld på din svigermor. vi har aldri vert hjemme ,enten hos svigerforeldrene eller hos mine. Foreldrene mine skal til broren min i Bergen i år, det har ikke jeg råd til og tvilligene er så unge ,så de vi feire med andre studenter i år. Ja blir nok hjemme tenker jeg. Ja spør de engang til skal jeg si at vi ikke har så god kjemi og det er hyggeligere at jeg hjemme Anonymkode: afe47...a18 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor ofte treffer du henne? Om det er 2-3 ganger i året ville jeg satt opp en fasade og ikke latt noe gå inn på deg. Selvom hun behandler deg dårlig betyr det ikke at du trenger å svare på samme måte. Anonymkode: c0d9d...082 hun er her anhver helg ca Anonymkode: afe47...a18
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hun er her anhver helg ca Anonymkode: afe47...a18 Hvorfor lar dere det skje om du ikke ønsker å være sammen med henne? Høres ut som du og mannen må kommunisere og bli enige om relasjonen til svigermor. jeg ville fortsatt jobbet med å være raus og ikke la henne trigge meg. Det vinner du på i det lange løp. Anonymkode: c0d9d...082
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 Ja, jeg syns det er feil av deg å bli hjemme. Ikke på grunn av svigermor, men på grunn av din mann og dine barn. Ved å bli hjemme er du med på å skape splid og du aksepterer at mann og barn skaper seg et liv uten deg. Det er ikke sikkert du vil like konsekvensene av det på sikt. Jeg ville hevet meg over. Anonymkode: 13b80...129 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Takk for alle svar Vi blir hjemme i år. de ville ikke at jeg skulle feire alene og svigermor får masse besøk i julen. Anonymkode: afe47...a18 1 3
Hulderen Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for alle svar Vi blir hjemme i år. de ville ikke at jeg skulle feire alene og svigermor får masse besøk i julen. Anonymkode: afe47...a18 Så bra, det høres ut som en god løsning. Benytt anledningen til å skape gode juletradisjoner, før barna flytter ut. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for alle svar Vi blir hjemme i år. de ville ikke at jeg skulle feire alene og svigermor får masse besøk i julen. Anonymkode: afe47...a18 Supert!😊 God jul til deg og dine ❤️ Anonymkode: 244d8...a37 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå