Gå til innhold

Smykker tidlig 90-tallet, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi brukte halvtynn gull-lenke armbånd. Armbånd med charms var også inn, husker jeg hadde et slik som var elastisk med plater man kunne skifte ut. Halskjede var det ofte kors (selv om vi ikke var religiøse), eller tro håp og kjærlighet figurer, eventuelt stjernetegn. Mener også ank symbolet var populært. Husker også at halskjedet skulle dingle over kanten på høyhalset genser. Øredobber husker jeg ikke helt, tror de var helt enkle, små dobber, stener eller ringer.

Anonymkode: 8f112...12b

• Liker 2
  • Hjerte 1

tidlig på 90-tallet var jeg student. Smykkene var litt kraftige, og rustikke. F.eks var det veldig populært med vikinginspirerte smykker. Enten i sagastil fra gullsmeden, eller sånne torshammergreier på skinnrem fra Arts&crafts. Runde steiner eller kraftige anheng i naturstein på skinnrem.

Anonymkode: 9ea90...727

• Liker 7

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Chokers var vel veldig populære på 90-tallet husker jeg. Gjerne sorte i fløyel med anheng på. 

Anonymkode: 19383...66f

nei, det var senere, det var mot slutten av 90-tallet

• Liker 6

Kjeder som nevnt over som skulle synes over genseren, som selvsagt hadde en høyhalset genser under. De med skjell husker jeg også, men kanskje mer midt 90-talls? Chokers var senere. 

Anonymkode: fcae7...c82

Annonse

Jeg hadde en litt rocka ‘grunge’ stil på 90-tallet. Hadde mye smykker og armbånd med ‘yin yang symbol husker jeg. Da følte jeg meg kul. Sammen med store rutete skjorter feks. Eller slengbukser feks i dongeri og kort topp. Husker mange hadde lag på lag med smykker og armbånd. Jo mer jo bedre. Men stilen måtte være gjennomført.  Var også en periode alle 12-16 åringer hadde stramt sort blonde ‘tatovering  plastikk skjede rundt halsen. Som vist i linken under.

Det var også en kort fling og ha et halvt sølvfarget hjerte, der man ga kjæresten eller bestevenninnen den andre halvdelen. Eller kjede det stod ‘LOVE på i store bokstaver. 

https://estore.no/halskjede/190-choker-necklace-smykke---one-size.html?SubmitCurrency=1&id_currency=2&gclid=EAIaIQobChMI85y068nA-wIVAW4YCh0C8AkXEAQYBiABEgIo-vD_BwE

Anonymkode: f5d66...1be

• Liker 2
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde en litt rocka ‘grunge’ stil på 90-tallet. Hadde mye smykker og armbånd med ‘yin yang symbol husker jeg. Da følte jeg meg kul. Sammen med store rutete skjorter feks. Eller slengbukser feks i dongeri og kort topp. Husker mange hadde lag på lag med smykker og armbånd. Jo mer jo bedre. Men stilen måtte være gjennomført.  Var også en periode alle 12-16 åringer hadde stramt sort blonde ‘tatovering  plastikk skjede rundt halsen. Som vist i linken under.

Det var også en kort fling og ha et halvt sølvfarget hjerte, der man ga kjæresten eller bestevenninnen den andre halvdelen. Eller kjede det stod ‘LOVE på i store bokstaver. 

https://estore.no/halskjede/190-choker-necklace-smykke---one-size.html?SubmitCurrency=1&id_currency=2&gclid=EAIaIQobChMI85y068nA-wIVAW4YCh0C8AkXEAQYBiABEgIo-vD_BwE

Haha! Hadde akkurat dette plastikk smykket. Og sånn sølvhjerte som en delte og gav til kjæreste eller bestevenn😆Hadde og store rutete skjorter..Så gøy å mimre 😃

Anonymkode: b8d7f...b0a

• Liker 1
  • Hjerte 1
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Som nevnt tidligere i tråden var chokers mot slutten av 90 tallet. 

Anonymkode: 06162...4e1

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som nevnt tidligere i tråden var chokers mot slutten av 90 tallet. 

Anonymkode: 06162...4e1

Vil heller si midten. Jeg hadde da jeg gikk på ungdomskolen og gikk ut av ungdomskolen i 1996. Etter dette var det bare ‘kidsa’ (11-13 årsalderen) som enda syntes det var kult (der jeg bodde)

• Liker 1
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Haha! Hadde akkurat dette plastikk smykket. Og sånn sølvhjerte som en delte og gav til kjæreste eller bestevenn😆Hadde og store rutete skjorter..Så gøy å mimre 😃

Anonymkode: b8d7f...b0a

Og hun under her var heltinnen og forbilde  mitt❤️☺️

‘My so called life’. 

52A40A98-2C8B-498F-A9F5-6475DC1BFE94.jpeg

610D9A9B-9FF1-40F1-8D96-34ED8B1B9745.jpeg

EA9FE6E4-193C-4522-9D40-8880748DA9EC.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

de "tatoveringskjedene" var på slutten av 90-tallet/tidlig 2000-tall - ts spør om begynnelsen

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...