AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Jeg går på isotretinoin-kur og har veldig god effekt av det, men jeg blir så fort rød i ansiktet! Hvis jeg vasker ansiktet uten å vaske hendene først blir jeg rød og varm i kinnene. Blir bare rød i kinnene av en eller annen grunn. Blir også fortere rød i løpet av dagen enn jeg ble før jeg begynte med isotretinoin. Jeg bruker la Roche-posay sin rens og ansiktskrem for hud som er svekket på grunn av uttørkende, medisinsk behandling. Jeg har gått på behandlingen siden i sommer siden hudlegen satte meg på en lav dose (1 kapsel hver dag/annenhver dag) skal jeg fortsette i minst ett år.Har noen andre opplevd noe lignende og har noen gode råd? Anonymkode: 2b2ab...6f1
Roci Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Hvis det er Effaclair H Iso-Biome, så ser jeg den inneholder noen ingredienser som man kan reagere på dersom man har sensitiv hud. Produktet er dessuten parfymert, noe som produkter for sensitiv hud etter min oppfatning ikke bør være. En krem du kan forsøke, som er beregnet på svært sensitiv hud som lett blir rød, er Eucerin AntiRedness Soothing Care. Den inneholder gode fuktighetsgivende, fuktighetsbevarende og beroligende ingredienser. Når jeg analyserer Effaclair H Iso-Biome i INCIDecoder, inneholder den 5 ingredienser som kan virke irriterende for sensitiv hud, mens Eucerin har 0.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Roci skrev (På 21.11.2022 den 15.29): Hvis det er Effaclair H Iso-Biome, så ser jeg den inneholder noen ingredienser som man kan reagere på dersom man har sensitiv hud. Produktet er dessuten parfymert, noe som produkter for sensitiv hud etter min oppfatning ikke bør være. En krem du kan forsøke, som er beregnet på svært sensitiv hud som lett blir rød, er Eucerin AntiRedness Soothing Care. Den inneholder gode fuktighetsgivende, fuktighetsbevarende og beroligende ingredienser. Når jeg analyserer Effaclair H Iso-Biome i INCIDecoder, inneholder den 5 ingredienser som kan virke irriterende for sensitiv hud, mens Eucerin har 0. oi! Det er overraskende da den serien skal være for hud som er svekket på grunn av uttørkende, medisinsk behandling. 🤨 Tusen takk for tips, skal sjekke ut den kremen! Anonymkode: 2b2ab...6f1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 17.09): Jeg går på isotretinoin-kur og har veldig god effekt av det, men jeg blir så fort rød i ansiktet! Hvis jeg vasker ansiktet uten å vaske hendene først blir jeg rød og varm i kinnene. Blir bare rød i kinnene av en eller annen grunn. Blir også fortere rød i løpet av dagen enn jeg ble før jeg begynte med isotretinoin. Jeg bruker la Roche-posay sin rens og ansiktskrem for hud som er svekket på grunn av uttørkende, medisinsk behandling. Jeg har gått på behandlingen siden i sommer siden hudlegen satte meg på en lav dose (1 kapsel hver dag/annenhver dag) skal jeg fortsette i minst ett år.Har noen andre opplevd noe lignende og har noen gode råd? Anonymkode: 2b2ab...6f1 Ja, har du lest pakningsvedlegget med bivirkninger? Folk får forskjellige reaksjoner og bivirkninger. Og iso-kuren er en kur som går på huden, huden er kroppens største organ - så hadde vært merkelig om du ikke fikk noen reaksjoner på denne svært kraftige kuren. Anonymkode: e7c55...6c7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): oi! Det er overraskende da den serien skal være for hud som er svekket på grunn av uttørkende, medisinsk behandling. 🤨 Tusen takk for tips, skal sjekke ut den kremen! Anonymkode: 2b2ab...6f1 Du skal jo helst ikke bruke noen ansiktskremer når du går på ISO-kuren, siden hele poenget med kuren er at huden skal tørke seg ut og talgproduksjonen skal få restarte seg helt.. Snakk heller med hudlegen din enn å kjøp nye kremer. Jeg fikk streng beskjed om at huden skulle tørke ut, eneste jeg skulle bruke var evt litt solkrem og holde meg unna solen. Siden huden blir fort brent og skadet på denne kuren. Anonymkode: e7c55...6c7
Roci Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal jo helst ikke bruke noen ansiktskremer når du går på ISO-kuren, siden hele poenget med kuren er at huden skal tørke seg ut og talgproduksjonen skal få restarte seg helt.. Snakk heller med hudlegen din enn å kjøp nye kremer. Jeg fikk streng beskjed om at huden skulle tørke ut, eneste jeg skulle bruke var evt litt solkrem og holde meg unna solen. Siden huden blir fort brent og skadet på denne kuren. Anonymkode: e7c55...6c7 Nyttig info, det var jeg faktisk ikke klar over🙂
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 20.16): Ja, har du lest pakningsvedlegget med bivirkninger? Folk får forskjellige reaksjoner og bivirkninger. Og iso-kuren er en kur som går på huden, huden er kroppens største organ - så hadde vært merkelig om du ikke fikk noen reaksjoner på denne svært kraftige kuren. Anonymkode: e7c55...6c7 Jeg vet det er masse bivirkninger, heldigvis har jeg fått svært få av de. Det jeg synes er rart er at huden min reagerer med rødming og varme de gangene jeg ikke vasker hendene før jeg vasker ansiktet med kun vann. Det er godt mulig det er en bivirkning, men jeg så ikke den sammenhengen. AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 20.18): Du skal jo helst ikke bruke noen ansiktskremer når du går på ISO-kuren, siden hele poenget med kuren er at huden skal tørke seg ut og talgproduksjonen skal få restarte seg helt.. Snakk heller med hudlegen din enn å kjøp nye kremer. Jeg fikk streng beskjed om at huden skulle tørke ut, eneste jeg skulle bruke var evt litt solkrem og holde meg unna solen. Siden huden blir fort brent og skadet på denne kuren. Anonymkode: e7c55...6c7 Hvor har du det fra? Jeg har snakket med hudlegen min, det var han som anbefalte meg La roche-posay da jeg fortalte om rødheten i huden. Har hverken lest det noen steder eller fått beskjed fra hudlege at man ikke skal bruke ansiktskrem. Det er vann huden min reagerer på, ikke ansiktskremen. Det er når jeg vasker ansiktet jeg får rødhet, i tillegg til situasjoner der jeg er stresset eller drikker kaffe, men det tror jeg ikke kommer pga ansiktskremen. Anonymkode: 2b2ab...6f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå