AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Det finnes sikkert andre eksempler, men jeg velger fotball. Hvordan fotballspillere kan tjene så mye som de gjør er for meg helt uforståelig. Hvor kommer pengene fra? - Billettsalg (her kan billettprisene reduseres med i hvert fall 50%) - Supporterutstyr og andre klubbeffekter (kan reduseres med i hvert fall 50%) - TV-rettigheter (her kan også beløpet reduseres med 50%, i hvert fall) Hva vil redusert inntekt gjøre? Det gjør at kjøpskraften blir lavere. Vi får ikke sinnsyke overgangssummer eller vanvittige lønninger. Dessuten kan lønningene fordeles bedre. Det samme gjelder sponsormidler. Det er ingen som behøver det store beløpet mange får. Misunnelig? Ja, selvsagt er jeg det. Men det er fortsatt meningsløst at fotballspillere skal tjene så mye som de gjør. Anonymkode: 7be48...a85 1
PetterKanin Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 (endret) Tilbud og etterspørsel. Viktig å ikke glemme at de fleste fotballspillere betaler for å bedrive aktiviteten. Endret 19. november 2022 av PetterKanin
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes sikkert andre eksempler, men jeg velger fotball. Hvordan fotballspillere kan tjene så mye som de gjør er for meg helt uforståelig. Hvor kommer pengene fra? - Billettsalg (her kan billettprisene reduseres med i hvert fall 50%) - Supporterutstyr og andre klubbeffekter (kan reduseres med i hvert fall 50%) - TV-rettigheter (her kan også beløpet reduseres med 50%, i hvert fall) Hva vil redusert inntekt gjøre? Det gjør at kjøpskraften blir lavere. Vi får ikke sinnsyke overgangssummer eller vanvittige lønninger. Dessuten kan lønningene fordeles bedre. Det samme gjelder sponsormidler. Det er ingen som behøver det store beløpet mange får. Misunnelig? Ja, selvsagt er jeg det. Men det er fortsatt meningsløst at fotballspillere skal tjene så mye som de gjør. Anonymkode: 7be48...a85 Hvorfor skal en bedrift gå ned i pris når betalingsvilligheten er så sterk? Mest av alt tenker jeg det er mye du ikke har forstått om livet sånn generelt når du ikke forstår deg på kurs 1.01 innen bedriftsøkonomi og markedsføring. Anonymkode: 35b1c...46e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 Gambling og tipping er også stor business Anonymkode: 8c94c...db0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 Jeg ser på forball, både på tv og på stadion(norske) og er dermed med på denne pengestrømmen. Dette er ren tilbud og etterspørsel. En etterspurt «vare» får høy pris. Det paradoksale i dette er likestillingsdiskusjonen i fotball. «Kvinner som spiller forball skal/bør ha like betingelser/lønninger som menn» Dette er ganske enkelt; Dersom kvinner hadde vært like interessert i kvinnefotball, som menn er i herrefotball, så hadde pengestrømmen vært den samme. Gråstein hadde vært mer verdt enn gull dersom etterspørsel pr kilo tilgjengelig gråstein hadde vært større enn etterspørsel pr kilo tilgjengelig gull. Men dette skjønner verker sosialister eller feminister. De tror at reguleringer er tingen. Anonymkode: 82ec7...71a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå