AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Har nemmelig blitt sammen med en som jobber mye overtid og noe helg. Han har en lederstilling. Min venninne mener at folk som jobber overtid ikke er glad i privatlivet og kjæresten sin. Jeg vil høre synspunkter. Har hun rett? Anonymkode: 3496d...373 1
Brunello Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Selvfølgelig har hun ikke rett. Men folk har forskjellig oppfatning over hva som er optimal miks mellom jobb og privatliv. 12
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 Ja min erfaring er at arbeidsnarkomane er utilgjengelige mennesker og bruker jobb som en grunn til å være mest mulig vekke fra nærhet og familie. Anonymkode: 1eec6...fee 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har nemmelig blitt sammen med en som jobber mye overtid og noe helg. Han har en lederstilling. Min venninne mener at folk som jobber overtid ikke er glad i privatlivet og kjæresten sin. Jeg vil høre synspunkter. Har hun rett? Anonymkode: 3496d...373 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja min erfaring er at arbeidsnarkomane er utilgjengelige mennesker og bruker jobb som en grunn til å være mest mulig vekke fra nærhet og familie. Anonymkode: 1eec6...fee Noe av det dummeste jeg har hørt. Vi er ganske ung, dama går skole, mens jeg jobber to jobber for å få det til å gå opp etter at vi fikk barn i år. Jeg elsker både dama mi og barnet mitt. Men jeg MÅ jobbe så mye som jeg gjør, utgiftene øker og noen må holde hjula i gang. Hadde jeg kunne ha samme inntekten uten to jobber og noe overtid - hadde jeg så klart valgt det istedet. Klart at det finnes arbeidsnarkomaner, men langt fra alle som jobber overtid er det. Anonymkode: 0f81a...bec 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 Helt sikkert i noen tilfeller, og i andre tilfeller så har det med ambisjonsnivået å gjøre. Anonymkode: b349f...924 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 Noen er ledere i sitt eget firma, og må arbeide mye i perioder. Anonymkode: dc7e3...955 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Det stemmer ikke! Jeg har mann og barn som jeg elsker! Alikevell jobber jeg mye overtid fordi jeg elsker å jobbe! Anonymkode: decca...f55
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det stemmer ikke! Jeg har mann og barn som jeg elsker! Alikevell jobber jeg mye overtid fordi jeg elsker å jobbe! Anonymkode: decca...f55 Hvorfor bruker du utropstegn etter hver setning? Anonymkode: c76a5...461 2
norw Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor bruker du utropstegn etter hver setning? Anonymkode: c76a5...461 😄
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 Stemmer ikke mener jeg, det er jo som regel ikke sånn at en har et valg om man vil jobbe overtid eller ikke. Enten har en kanskje firma selv hvor en jobber ekstra for det kreves og en slipper kostnaden ved å lønne ekstra ansatte, eller en blir pålagt av arbeidsgiver i form at det er konkrete beskjeder om overtid eller at det følger med stillingsbeskrivelsen om «fast» overtid med rapportering ol. osv. Jeg jobbet selv overtid i mange år og det slet på samvittigheten ovenfor familien. Jeg elsker jo familien, men det er vanskelig å si nei til å jobbe når man har «flink pike syndromet». Eller hvis en har en lederstilling, da må en jo liksom trå til. Men så er det jo det med prioriteringer da, at man kan finne seg andre jobber eller si ifra til ledelsen om det blir for mye. Og så er det jo også dem som bare liker å jobbe mye, uten at at betyr at de ikke er familiekjære. De har kanskje ekstra kvalitetstid med familien (uten mobiler osv) når de først er sammen. Men mht venninna di, det er vel ofte de samme folkene som på ny og på ny finner seg jobber der de må jobbe mye. Og hvis en ikke trives med at partner er mye borte, så må en kanskje spørre seg om det er noe å satse på. Selv om partner elsker familien så er det ikke alltid det kan gjøre opp for manglende tid sammen, om tid sammen er ditt kjærlighetsspråk f.eks. Så absolutt noe å tenke på om du allerede nå synes det er dumt at han jobber mye. Anonymkode: ce6f7...efe
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 Jeg pleide å tenke som deg. Og syntes kjæresten jobba altfor mye. Så skjønte jeg hvor mye verdi han legger i å klare seg selv og sikre seg økonomisk. Så jeg begynte å synes han er flink. Han er ikke særlig sosial, eller flink til å lage struktur, så om han jobba mindre hadde han kanskje bare kasta vekk tida på tull. Når han jobber mye, gjør han mye ut av tida han har til rådighet til trening og meg. Jeg merker det selv at når jeg jobber over 100 %, setter jeg større pris på fritida mi og utnytter den veldig godt. I tillegg er alt så dyrt nå at mange må jobbe overtid. Jeg betalte 1000 kr i mnd i strøm bare for juli, og da var jeg nesten ikke hjemme en gang. Det er vanskelig å ha råd til ferie og gøye ting uten å jobbe overtid nå. Har man barn blir logistikken og kravene andre. Anonymkode: c76a5...461
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 Jeg jobber mye overtid. Det handler om å sikre familien en god økonomisk grunnmur. Jeg er like glad i mann og barn, selv om jeg jobber mye. Kunsten er å finne en balanse, hvor man kan være tilstede i begge liv. Anonymkode: c686f...268 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har nemmelig blitt sammen med en som jobber mye overtid og noe helg. Han har en lederstilling. Min venninne mener at folk som jobber overtid ikke er glad i privatlivet og kjæresten sin. Jeg vil høre synspunkter. Har hun rett? Anonymkode: 3496d...373 Jeg elsker privatlivet, men ikke jobben. Så er det de pengene da. Anonymkode: 9e897...17e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 Tror ikke det går an å svare generelt på spørsmålet, det er veldig situasjonsavhengig. Min mor trivdes mer på jobb enn hjemme, da hun opplevde mestring og anerkjennelse der. Derfor valgte hun bort familielivet og dessverre også barna. Anonymkode: 1d4b5...a52
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Jeg likte veldig godt jobbe overtid når jeg hadde jobber hvor vi fikk meget godt betalt. Nå har jeg lederstilling, og overtid innbakt i lønn. Men jeg har også ansvar, som igjen fører til overtid fordi jeg må få fullført ting. Jeg har fortsatt godt med fritid, og jeg justerer overtiden etter hva jeg har av planer på fritiden. Sommertid jobber jeg mindre enn 37,5 timer, fordi jeg vil være ute i sola, og det er mindre gjøre på jobb. All overtiden gjør også at jeg kan avspasere ofte. Så jeg har mulighet til ovale helger, og kan nesten alltid ta fri inneklemte dager. Jula nå blir omtrent to uker fri fra kontoret, uten å benytte feriedager. Anonymkode: 69592...18c
Fremmed fugl Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 Arbeidsom, lojal, dedikert, ambisiøs... tror det gjerne samvarierer i ulike domener. Men ikke automatisk. Men har vanskelig å tenke at noen som er enn lat unnensluntrer på jobb, er fantastisk på hjemmebane... så til TS... hver glad at du har en seriøs kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 Selv sa jeg opp jobben min som leder, fordi jobben (arbeidsmengden) ikke var forenlig med familieliv og oppfølging av unga. Ikke angret et sekund. Anonymkode: ee764...aa3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 I noen tilfeller, definitivt. I andre tilfeller ikke. En god pekepinn er jo kanskje hvordan han innretter livet dersom han i en periode har mindre å gjøre. Jeg kjenner til et par menn som jobber mye og som utvilsomt helst vil slippe unna både kone og barn. Når de ikke jobber trener de til maraton eller legger ut på skitur og har alltid et eller annet opplegg. Selv feriene fyller ganske raskt opp med aktiviteter. Jeg tenker du merker det ganske greit om noen prioriterer tid med deg eller trives best med å være opptatt og kanskje legger litt status i å være "Busy". Anonymkode: fc791...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 Det er nok veldig forskjellig fra person til person dette her. Min eks-mann jobbet mye i ledende stilling, men kunne definitivt brukt tiden bedre, og dermed fått mer tid til familien også. Det var han imidlertid ikke særlig interessert i, mer chill på jobb enn hjemme med to- tre bråkete unger rundt øra må vite. Helgene ble brukt til å sove lenge heller enn å stå opp med ungene, og kveldene ble brukt til gaming eller trening heller enn samvær med barna. Så ja, det merkes jo godt hva som var førstepri, og dette var også medvirkende årsak til brudd…. Anonymkode: a782b...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #20 Skrevet 20. november 2022 Dette stemmer litt for min del. Jeg jobber mye både fordi jeg må, men også fordi jeg uansett ikke er fristet av den fritiden som ‘venter’ på meg. Jeg synes ikke familielivet er særlig gøy, og finner ofte jobben mer givende (i tillegg til at det gir penger og stjerner i himmelen) Anonymkode: 24d05...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå