AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Begynner å få følelser for en venn. Forhold umulig. Må holde meg unna han. Usikker på beste måte. Bare trekke meg unna uten forklaring? Finne på en unnskyldning for at jeg ikke kan se han? Eller best å si det som det er? Anonymkode: d72f3...c71 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Fortell ham det. Kanskje han føler likt. Hvis ikke = vennskap umulig. Sier du ingenting = vennskap umulig. Anonymkode: bbc9e...062
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fortell ham det. Kanskje han føler likt. Hvis ikke = vennskap umulig. Sier du ingenting = vennskap umulig. Anonymkode: bbc9e...062 Jeg tenkte kanskje vennskap kan bli mulig igjen hvis jeg holder avstand en stund? Vi har vært venner 7-8 år. I starten var han interessert i meg sa han etter et halvt års tid, men jeg hadde kjæreste så avslo han. Da ble det rart mellom oss en stund, men han tok opp kontakten etter noen måneder. Siden har vi blitt veldig gode venner. Nå har han samboer og jeg har ikke noe lyst til å prøve å ødelegge det forholdet. Tror heller ikke han er interessert lenger. Grunnen til at jeg likevel tenker på å si det jeg føler er at jeg ikke har lyst til å såre han med bare å trekke meg bort. Vi møtes minst en gang i uka og har fine samtaler som gir oss begge masse. Anonymkode: d72f3...c71
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå har han samboer og jeg har ikke noe lyst til å prøve å ødelegge det forholdet. Da holder du deg unna! For alles del. Anonymkode: 9a7bd...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da holder du deg unna! For alles del. Anonymkode: 9a7bd...b7e Jeg har jo tenkt det. Som sagt tror jeg ikke han har følelser for meg mer. Sånn sett tror jeg ikke det er farlig å si det til han. Og han har jo selv vært i nøyaktig samme situasjon selv og fortalt om følesene sine. Anonymkode: d72f3...c71 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 Jeg ble jo skuffet over at han "ødela" vennskapet den gangen med å fortelle det, men nå skjønner jeg mye bedre hvordan han hadde det... Anonymkode: d72f3...c71
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Hva i all verden skulle være poenget med å fortelle det? Bare trapp ned gradvis på kontakten. Anonymkode: b2afc...856 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva i all verden skulle være poenget med å fortelle det? Bare trapp ned gradvis på kontakten. Anonymkode: b2afc...856 Poenget er at han (spesielt han) da vil skjønne hvorfor jeg forsvinner og så håper jeg jo vi kan bli venner som før når det har gått en stund for vi har et veldig spesielt vennskap. Det er ingen jeg ler så mye med som han. Akkurat nå er jeg singel, men om jeg holder meg borte en stund og finner meg en kjæreste så vil jeg jo å slutte å tenke på han slik jeg gjør nå. Anonymkode: d72f3...c71
Fremmed fugl Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 Null kontakt. Er det beste. Du trenger ikke å fortelle noe. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 Fremmed fugl skrev (4 minutter siden): Null kontakt. Er det beste. Du trenger ikke å fortelle noe. Lykke til. Fornuftsmessig er jeg kanskje enig. Men på den ene siden er jeg redd for å såre han. På den andre er jeg redd for at jeg selv skal bli gående og tenke mer på han hvis jeg er redd for å ha såret han og dermed blir det vanskeligere å "glemme han". Og kan jeg hvis jeg gjør det sånn komme tilbake som venn når ting føles annerledes? Anonymkode: d72f3...c71
Fremmed fugl Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fornuftsmessig er jeg kanskje enig. Men på den ene siden er jeg redd for å såre han. På den andre er jeg redd for at jeg selv skal bli gående og tenke mer på han hvis jeg er redd for å ha såret han og dermed blir det vanskeligere å "glemme han". Og kan jeg hvis jeg gjør det sånn komme tilbake som venn når ting føles annerledes? Anonymkode: d72f3...c71 Ikke ha vinduet åpent. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Ikke ha vinduet åpent. Mener du å bare si at vennskapet er over liksom? Det virker veldig trist og unødvendig. Vi har jo vært nære venner i over 6 år etter at han en gang fortalte om sine følelser til meg, så jeg vet jo at det kan fungere selv etter at noe sånt har blitt sagt. Anonymkode: d72f3...c71
Fremmed fugl Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mener du å bare si at vennskapet er over liksom? Det virker veldig trist og unødvendig. Vi har jo vært nære venner i over 6 år etter at han en gang fortalte om sine følelser til meg, så jeg vet jo at det kan fungere selv etter at noe sånt har blitt sagt. Anonymkode: d72f3...c71 Jepp, det har du sagt at den er. Du kan ikke ha dette begge veier. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Jepp, det har du sagt at den er. Du kan ikke ha dette begge veier. Jeg mener jo ikke at vennskapet er over, men at det bare blir tull å ikke ta en pause når jeg begynner å få følelser for min venn og han uansett ikke er aktuell som mer enn venn. Jeg ser ikke noen grunner til at vi ikke igjen kan bli venner når jeg har kommet over han. Han var jo interessert i meg, men vi ble venner igjen da han kom over meg. Hvorfor mener du at jeg må gjøre det annerledes enn han gjorde? Anonymkode: d72f3...c71
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Du har lyst på ham, og ønsker å få dine følelser bekreftet. Du har allerede bestemt deg, det lyser gjennom i samtalen her. Ikke veldig sympatisk overfor venn eller samboer, men tviler på du klarer å la være. Anonymkode: f46ae...b98 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har lyst på ham, og ønsker å få dine følelser bekreftet. Du har allerede bestemt deg, det lyser gjennom i samtalen her. Ikke veldig sympatisk overfor venn eller samboer, men tviler på du klarer å la være. Anonymkode: f46ae...b98 Nei, jeg vet han har det bra med samboeren og jeg vet at jeg ikke kommer til å få noen følelser bekreftet for jeg merker at han behandler meg som en venn. Men uansett skjønner jeg ikke hvordan det kan være så veldig galt å gjøre nøyaktig det han gjorde for 7 år siden ca. Anonymkode: d72f3...c71
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 Et godt eksempel på at nære vennskap med motsatt kjønn ofte innebærer mer enn vennskap hos den ene eller begge. At dere er sammen en gang i uka selv om han har samboer, tyder på at han liker deg litt for godt også. Jeg syns synd på samboeren som er uvitende om alt dette. Ikke fortell, det vil gjøre at hans følelser blusser opp igjen og forholdet blir ødelagt. Du har kanskje blitt forelsket fordi han valgte en annen og så er det ikke så spennende allikevel når han gjør det slutt med henne for å prøve med deg. Anonymkode: 5c7a4...330
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #18 Skrevet 20. november 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Men uansett skjønner jeg ikke hvordan det kan være så veldig galt å gjøre nøyaktig det han gjorde for 7 år siden ca. Ingen menn blir sinte for slik, det er kun kvinner som blir sinte om noen er interessert i dem. Men om det er lurt er en annen sak, han har jo samboer. Anonymkode: e53b6...3c6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #19 Skrevet 20. november 2022 Det er stor sjanse for at hvis du forteller han det, blusser følelsene hans opp igjen, og han går fra samboer til fordel for deg. Er det det du ønsker? Anonymkode: bbc9e...062
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #20 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Et godt eksempel på at nære vennskap med motsatt kjønn ofte innebærer mer enn vennskap hos den ene eller begge. At dere er sammen en gang i uka selv om han har samboer, tyder på at han liker deg litt for godt også. Jeg syns synd på samboeren som er uvitende om alt dette. Ikke fortell, det vil gjøre at hans følelser blusser opp igjen og forholdet blir ødelagt. Du har kanskje blitt forelsket fordi han valgte en annen og så er det ikke så spennende allikevel når han gjør det slutt med henne for å prøve med deg. Anonymkode: 5c7a4...330 Hvor har du det fra at samboeren er uvitende om at vi treffes? Hun vet det jo godt. Hender til og med at hun stikker innom når vi treffes om hun er i nærheten. Hun og jeg har en god relasjon, jeg liker henne godt og har ikke noe lyst til å ødelegge for henne eller min venn. Kan ikke se for meg at hans følelser blusser opp igjen siden han har et veldig godt forhold og snakker varmt om samboeren sin. Så er jeg ikke helt på knærne etter han heller. Jeg bare merker at jeg tenker mer og mer på han og tenker at da er det lurt å passe på så det ikke fortsetter å utvikle seg. Samtidig vil jeg veldig gjerne beholde han som venn og er redd jeg ødelegger muligheten for det om jeg bare forsvinner uten noen forklaring. Anonymkode: d72f3...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå