Gå til innhold

Dater du før du har kommet over eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke jeg. Jeg er overhodet ikke klar. Og synes det ville være å leke med den andre, som kanskje ville falt for meg.

Anonymkode: 2eaf6...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, av prinsipp gjør jeg ikke det for syns det er så dårlig gjort av andre som gjør det. Frister jo heller ikke da det er halvhjertet og jeg egentlig bare har savn etter den andre 

Anonymkode: 8a345...120

• Liker 1
Skrevet

Såklart! Dating er jo gøy, og overhodet ikke synonymt med å jakte ny kjæreste. Slik som mange her inne tror. 

Anonymkode: 7e454...7da

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Såklart! Dating er jo gøy, og overhodet ikke synonymt med å jakte ny kjæreste. Slik som mange her inne tror. 

Hvis folk er åpne med at de ikke er over eksen og bare vil ha det gøy er det jo helt ok, men de fleste er ikke det

• Liker 1
Skrevet

Ja, øver meg på å bli klar. Innbiller ikke daten at det kommer til å bli noe bonus hvis det blir da. Man blir hvertfall ikke klar av å sitte hjemme å sture

Anonymkode: 4c402...d6b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvis folk er åpne med at de ikke er over eksen og bare vil ha det gøy er det jo helt ok, men de fleste er ikke det

Det går an å ikke være over eksen mel samtidig være ute etter noe seriøst også, ikke bare "ha det gøy" 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gøy? Personlig synes jeg dating er skikkelig slitsomt og altfor mye jobb. Dater ikke før jeg er ferdig med eksen.

Anonymkode: dc32a...af9

• Liker 3
Skrevet

Ja

Anonymkode: df4bf...a60

Skrevet

Ja, det er som regel slik jeg kommer over noen. 

Anonymkode: fa08c...7f4

Skrevet

Ja, nå er jeg der at jeg ikke er over eksen, men samtidig er jeg åpen for å møte andre. 

Anonymkode: 7e938...492

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det går an å ikke være over eksen mel samtidig være ute etter noe seriøst også, ikke bare "ha det gøy" 

Og da bør man bli ferdig med eksen først. Møtt et par slike menn, de hadde jo store issues med blant annet intimitet fordi de fremdeles var opphengt i eks. Da er det ikke riktig ovenfor de de dater syns jeg. Men absolutt innafor både seriøst og useriøst så lenge man er åpen om det, så kan den andre ta stilling i om det er noe man ønsker 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og da bør man bli ferdig med eksen først. Møtt et par slike menn, de hadde jo store issues med blant annet intimitet fordi de fremdeles var opphengt i eks. Da er det ikke riktig ovenfor de de dater syns jeg. Men absolutt innafor både seriøst og useriøst så lenge man er åpen om det, så kan den andre ta stilling i om det er noe man ønsker 

Da har de du har møtt hatt issues eller du har ikke vært rett for dem. 

Møter man den rette så blir man jo klar 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har de du har møtt hatt issues eller du har ikke vært rett for dem. 

Møter man den rette så blir man jo klar 

Ja, de hadde issues fordi de overhode ikke var over eksen. Emosjonelt ustabile, kalde og livredd intimitet men samtidig fikk panikk og skulle holde igjen på meg når jeg sa jeg ikke orker slikt. Veldig egoistisk ovenfor andre å date når man fremdeles har følelser for eksem og en hel masse og bearbeide. Selv var jeg gjennom en lang og tung periode alene etter brudd hvor jeg jobbet med meg selv før jeg begynte å date, og hadde naivt nok håpet jeg skulle møte folk som hadde gjort det samme

Skrevet

Jeg traff en og ble sammen med han selv om jeg ikke var over eksen. Han visste om det. Det hjelp meg veldig med å komme over eksen fortere. 

Anonymkode: a780c...c39

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, de hadde issues fordi de overhode ikke var over eksen. Emosjonelt ustabile, kalde og livredd intimitet men samtidig fikk panikk og skulle holde igjen på meg når jeg sa jeg ikke orker slikt. Veldig egoistisk ovenfor andre å date når man fremdeles har følelser for eksem og en hel masse og bearbeide. Selv var jeg gjennom en lang og tung periode alene etter brudd hvor jeg jobbet med meg selv før jeg begynte å date, og hadde naivt nok håpet jeg skulle møte folk som hadde gjort det samme

Det er selvsagt veldig dårlig gjort og galt av de. Da har de gitt deg inntrykk av at de vil noe med deg men lekt med følelsene dine og det er ikke ok. 

For mitt tilfelle så mener jeg mer at det er ok å date selvom man ikke er over eksen så lenge det at man ikke er over eksen vil føre til problemer etter at følelser er etablert i en ny relasjon. Altså at man kanskje på andre eller tredje date etter å ha utfordret seg selv kjenner at nei man var ikke klar allikevel, og avslutter datingen. Kanskje man prøver på nytt med en annen noen måneder etter fordi man vil se om man er mere klar da. Men ikke å leke med andres følelser og etablere en følelsesmessig relasjon man vet man ikke er klar for å følge opp 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er selvsagt veldig dårlig gjort og galt av de. Da har de gitt deg inntrykk av at de vil noe med deg men lekt med følelsene dine og det er ikke ok. 

For mitt tilfelle så mener jeg mer at det er ok å date selvom man ikke er over eksen så lenge det at man ikke er over eksen vil føre til problemer etter at følelser er etablert i en ny relasjon. Altså at man kanskje på andre eller tredje date etter å ha utfordret seg selv kjenner at nei man var ikke klar allikevel, og avslutter datingen. Kanskje man prøver på nytt med en annen noen måneder etter fordi man vil se om man er mere klar da. Men ikke å leke med andres følelser og etablere en følelsesmessig relasjon man vet man ikke er klar for å følge opp 

Ja, da forstår jeg og er helt enig i at det er innafor å date da 😊 Det virker jo sunt og langt mer realt enn mine tilfeller 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...