AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Etter 1,5 år med aap grunnet migrene har jeg nå kommet ut i jobb og stortrives. Jeg har en del kredittgjeld fra jeg var 18 år og dum, som bare har økt med årene. Er en stor regning på en telefon, resten er masse smått her og der. Til sammen ca 65.000kr (jaja jeg vet). Skal ta opp noen fag på nyåret, så da blir jeg å søke om stipend fra lånekassa. Siden jeg bor alene skal jeg da spare stipendet (40%) og betale lånet tilbake. Gjelden har stått stille fordi jeg ikke har hatt no særlig inntekt. Jeg har regnet meg frem til at jeg får ca 17.000kr etter skatt hver måned fremover i lønn og aap, da jeg jobber deltid natt. Regnet på at jeg blir gjeldsfri om 4-6 måneder, om jeg er flink til å betale gjelden hver mnd. Har dere noen råd til hvordan jeg kan forhandle med kreditor om sletting av renter og salær? Eller er det helt skudd i blinde? Vet noen får slettet en del mot at de betaler hele summen på en gang til den enkelte kreditor, men er det noe håp i det? Setter veldig pris på svar, vil ha vekk den gjelda og aldri ta ny! Jeg har ikke tatt no ekstra gjeld siste 6 årene, selvom jeg har kunnet, så har lært av å være ung og dum hehe. Anonymkode: b4efc...6bb
Taluno Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Siden gjelden er gammel, så kan det være verdt ett forsøk prøve forhandle. Si at du nå prøver rydde opp. Om du har noen mindre krav, prøv si at du du kan betale ned hovedkravet fullstendig, men ikke rentene. F.eks om ett krav opprinnelig var 1000,- men pga renter nå er 1500,-, tilby deg betale 1000,-. Start med alle små krav, og prøv kvitte deg med så mange av dem som mulig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå