Gå til innhold

er jeg urimlig her ? man skal jo dele 50/50 på reiseavgifter på samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine skal til pappan sin fra 20 desember til 1 januar, pappan og jeg gikk fra hverandre for 1,5 år siden og han flyttet 5 timer vekk med sine 2 fra før, han største på 22 valgte og bli igjen her, da han har fått jobb og slik.

Jeg traff han når barna hans var 12,6 og 2 år, så de er jo nå 22,16 og 12,mens våre felles er 9 og 6 år.

Barna våre er det meningen at skal dra med storebroren og kjæreste til faren,men far vil ikke være med og kjøpe biletter, så har sagt at jeg holder de hjemme hvis vi ikke betaler 50/50, da mener far jeg er veldig urimlig. Er jeg det ?

Far betaler ikke bidrag og har de anhver høstferie, vinterferie , juleferie og påskeferien og 4 uker på sommer.

Anonymkode: bc102...a04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor betaler han ikke bidrag????

Anonymkode: d960a...112

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt rimelig. Men om jeg hadde svalgt kamelen og betalt ville komme an på hvordan det påvirket barna om jeg lot være.

Anonymkode: 63029...1b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor betaler han ikke bidrag????

Anonymkode: d960a...112

han går på sosial stønad

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt rimelig. Men om jeg hadde svalgt kamelen og betalt ville komme an på hvordan det påvirket barna om jeg lot være.

Anonymkode: 63029...1b2

har ikke råd hvis han ikke deler rett og slett dessverre,ellers hadde jeg gjort det

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barna våre er det meningen at skal dra med storebroren og kjæreste til faren,men far vil ikke være med og kjøpe biletter, så har sagt at jeg holder de hjemme hvis vi ikke betaler 50/50, da mener far jeg er veldig urimlig. Er jeg det ?

Du er ikke urimelig. En ting er om du hadde hatt god råd. 

Hold de hjemme, ellers så må far betale billetter. Hva med mat til ungene da, har han råd til det i jula? 

Anonymkode: 03a21...34d

• Liker 2
Skrevet

Du er ikke urimelig. En ting er om du hadde hatt god råd. 

Hold de hjemme, ellers så må far betale billetter. Hva med mat til ungene da, har han råd til det i jula? 

Anonymkode: 03a21...34d

Takk.

jeg betaler gjerne,men bare 50/50. Så holder han hjemme. de drar til farmoren og farfaren fra 23 til 30 desember,så han har mat til de 3 dagene før de drar i alle fall og hvis han ikke har penger så spør han sikker foreldrene sine, det har han gjort mange ganger,ellers vet jeg han størstemann kjøper med litt mat når han kommer da han vet faren ikke har god råd

• Hjerte 1
Skrevet

Du har helt rett, men hvis det kan stoppe hele samværet og gå utover ungene som vet de skal til pappa så hadde jeg svelget den kamelen og betalt billettene. Nestegang hadde jeg ikke sagt noe til ungene før pappaen har betalt sin del av utgiftene. 

Anonymkode: 38239...e12

• Liker 1
Skrevet

Klart han skal betale halve. Du har uansett ikke råd til å spandere hans halvdel av kostnaden. Så om han vil ha de i julen, så må han selvsagt betale sin del. Det er dyrt å reise i 5 timer, men dette er det HAN som har valgt. Synd for ungene at han han ikke har råd til å ha de denne julen. Han hadde vel uansett ikke hatt råd til hverken julemat eller gaver,

Anonymkode: 1b2be...f7e

• Liker 2
Skrevet

Du har helt rett, men hvis det kan stoppe hele samværet og gå utover ungene som vet de skal til pappa så hadde jeg svelget den kamelen og betalt billettene. Nestegang hadde jeg ikke sagt noe til ungene før pappaen har betalt sin del av utgiftene. 

har dessverre ikke mulighet til det, dårlig råd selv så vi må dele 50/50

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor får så ressurssvake mennesker 5 barn? Lurer oppriktig. 

Skal en del til å havne på sosialstønad, og dra fra ulike partnere to ganger med små barn. 

Anonymkode: 2134d...91c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Klart han skal betale halve. Du har uansett ikke råd til å spandere hans halvdel av kostnaden. Så om han vil ha de i julen, så må han selvsagt betale sin del. Det er dyrt å reise i 5 timer, men dette er det HAN som har valgt. Synd for ungene at han han ikke har råd til å ha de denne julen. Han hadde vel uansett ikke hatt råd til hverken julemat eller gaver,

Anonymkode: 1b2be...f7e

Takk for støtten.

De skal til farmoren og farfaren 23 til 30 og tenker at storbroren har med mat, han bruker alltid det når han drar til faren, har sikkert med mat til de 2 dagene før de drar, er ikke fremme der han bor før kl 22 den 20 des, så gir barna litt penger til mat på veien og kommer også til og sende med frukt, baguetter til alle 4 og litt grønnsaker

• Hjerte 1
Skrevet

har dessverre ikke mulighet til det, dårlig råd selv så vi må dele 50/50

Da ser jeg at det blir problematisk. Men da støtter jeg deg i at du ikke kan sende barna avgårde. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor får så ressurssvake mennesker 5 barn? Lurer oppriktig. 

Skal en del til å havne på sosialstønad, og dra fra ulike partnere to ganger med små barn. 

Anonymkode: 2134d...91c

Ja det er trist,men den første gangen hadde han ingen valg, da moren deres er narkoman

• Hjerte 1
Skrevet

Da ser jeg at det blir problematisk. Men da støtter jeg deg i at du ikke kan sende barna avgårde. 

bare gruer meg til og si noe til barna, jeg har ikke sagt det til dem,men det gjorde pappan i høstferien

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

han går på sosial stønad

På sosialstønad så skjønner jeg at det kan bli vanskelig å dekke reiser, men siden barna er mindreårige så får han kanskje dekket reisene deres for samvær og litt ekstra til mat? 

Anonymkode: e1d9e...d88

Skrevet

På sosialstønad så skjønner jeg at det kan bli vanskelig å dekke reiser, men siden barna er mindreårige så får han kanskje dekket reisene deres for samvær og litt ekstra til mat? 

Anonymkode: e1d9e...d88

det vet jeg ikke. men jeg kan be han og sjekke det

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Barna mine skal til pappan sin fra 20 desember til 1 januar, pappan og jeg gikk fra hverandre for 1,5 år siden og han flyttet 5 timer vekk med sine 2 fra før, han største på 22 valgte og bli igjen her, da han har fått jobb og slik.

Jeg traff han når barna hans var 12,6 og 2 år, så de er jo nå 22,16 og 12,mens våre felles er 9 og 6 år.

Far betaler ikke bidrag og har de anhver høstferie, vinterferie , juleferie og påskeferien og 4 uker på sommer.

Nei du er ikke urimelig. Den som skal ha samvær burde egentlig kunne betale reisen selv, han høres helt dust ut. 

Anonymkode: 44aac...828

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei du er ikke urimelig. Den som skal ha samvær burde egentlig kunne betale reisen selv, han høres helt dust ut. 

det skal deles 50/50 på det. så må betale litt selv også .

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for støtten.

De skal til farmoren og farfaren 23 til 30 og tenker at storbroren har med mat, han bruker alltid det når han drar til faren, har sikkert med mat til de 2 dagene før de drar, er ikke fremme der han bor før kl 22 den 20 des, så gir barna litt penger til mat på veien og kommer også til og sende med frukt, baguetter til alle 4 og litt grønnsaker

Dette blir helt feil. For en lat og egoistisk far disse 5 barna har, sønnen tar med mat til jul? Og far går på sosial stønad? Det skal mye til for å havne så langt ned, med å gå på sosial stønad. Når far verken har penger, mat, gaver eller noe til jul - så syntes jeg faktisk barna skal bli skånet fra å dra dit. Dette kommer bare til å ende med lojalitetsfølelser og dårlig samvittighet hos barna, så ender det med at det er alle de 5 barna som blir foreldre til pappaen sin. Egoistisk er han.

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...