AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Del Skrevet 19. november 2022 Fra jobb? Jobber innen helse men har hatt mye EM og fravær pga to små som konstant blir syke av smitte i bhg. Feber forrige uke , nå kom omgangssyke. Alle i huset begynte å spy og diare igår/ idag. Nå skal jeg jobbe i morgen men føler meg litt bedre. Men usikker hva jeg bør gjøre, vil ikke ha mer fravær pga mangel på folk på jobb. Anonymkode: 72512...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 19. november 2022 #2 Del Skrevet 19. november 2022 Hold deg hjemme. Omgangssyke er uhyre smittsomt. Selv om du føler deg bedre, er du smittsom i opptil 48 timer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Del Skrevet 19. november 2022 Du ønsker potensielt smitte både pasienter, og også kolleger? Synes du det er greit om du smitter flere kolleger slik at det blir mer fravær på avdelingen/arbeidsplassen, og dermed mer jobb på deg? Jeg ville vurdert sende inn klage dersom jeg fikk vite at helsepersonell går på jobb med smittsom sykdom. Det å bevisst utsette andre for smitte er virkelig ikke greit. Anonymkode: d49d2...c5c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Del Skrevet 19. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du ønsker potensielt smitte både pasienter, og også kolleger? Synes du det er greit om du smitter flere kolleger slik at det blir mer fravær på avdelingen/arbeidsplassen, og dermed mer jobb på deg? Jeg ville vurdert sende inn klage dersom jeg fikk vite at helsepersonell går på jobb med smittsom sykdom. Det å bevisst utsette andre for smitte er virkelig ikke greit. Anonymkode: d49d2...c5c Kan jeg gå med munnbind da? Anonymkode: 72512...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MOD Skrevet 19. november 2022 #5 Del Skrevet 19. november 2022 Hør med arbeidsplassen heller enn her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Del Skrevet 19. november 2022 Ja, du må være hjemme i 48 timer. Det ingen som vil ha deg på jobb nå. Jeg hadde heller jobber dobbel vakt enn å få inn en smittsom kollega på jobb. Du kommer til å smitte både pasienter og kolleger og de kommer til å hate deg. Anonymkode: 1bab6...12e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 19. november 2022 #7 Del Skrevet 19. november 2022 (endret) Du er selvsagt ikke ønsket på jobb i helsesektoren før det er gått 48 timer. Var du min kollega og kom på jobb hadde jeg blitt dritsur OG skrevet avvik. Du kan i verste fall ta livet av noen. Hvis du er redd for å bruke egenmelding kan du få sykemelding Det blir forøvrig ikke mindre fravær på jobb av at du smitter kollegene dine Endret 19. november 2022 av Topsi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg gå med munnbind da? Anonymkode: 72512...287 Altså, du er helsepersonell og spør på KG? Du vet vel bedre enn folk flest hvor smittsomt omgangssykevirusene er, men så vil du at den vanlige mannen i gata skal vurdere om du kan gå på jobb med munnbind? Nei, du kan ikke gå på jobb. Ikke med munnbind. Anonymkode: 69eda...f4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #9 Del Skrevet 19. november 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, du er helsepersonell og spør på KG? Du vet vel bedre enn folk flest hvor smittsomt omgangssykevirusene er, men så vil du at den vanlige mannen i gata skal vurdere om du kan gå på jobb med munnbind? Nei, du kan ikke gå på jobb. Ikke med munnbind. Anonymkode: 69eda...f4d Jeg har jo blitt oppfordret til å gå på jobb mens syk før spesielt i korona tiden ... Fordi helgene er verst .. Anonymkode: 72512...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fra jobb? Jobber innen helse men har hatt mye EM og fravær pga to små som konstant blir syke av smitte i bhg. Feber forrige uke , nå kom omgangssyke. Alle i huset begynte å spy og diare igår/ idag. Nå skal jeg jobbe i morgen men føler meg litt bedre. Men usikker hva jeg bør gjøre, vil ikke ha mer fravær pga mangel på folk på jobb. Anonymkode: 72512...287 Jeg ville glatt gått på jobb om jeg følte meg noenlunde ok i formen, men jeg jobber i barnevernstjenesten og har eget kontor. Vet ikke helt om jeg ville gått på jobb på en helseinstitusjon. Kanskje om jeg visste at jeg ville klare å være nøye med hygienen. Vet de at du har vært syk? For hvis kun barna hadde vært syke kunne du jo potensielt vært frisk før jobb men blitt syk rett etter vakta og allerede ha båret smitte før du ble syk.. Og man kan jo ikke bli hjemme selv om feks barnet er sykt en kveldsvakt og far er hjemme… Man trenger jo ikke rope til alle at man nettop har vært syk om ingen vet noe.., Har selv gått på jobb etter omgangssyken om natta, ingen andre ble smittet. Ikke visste de noe heller. Skyldte på migrene når de syntes jeg så litt slapp ut… Anonymkode: 5cced...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 19. november 2022 #11 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan jeg gå med munnbind da? Anonymkode: 72512...287 Du er helsepersonell og spør om noe så dumt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. november 2022 #12 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fra jobb? Jobber innen helse men har hatt mye EM og fravær pga to små som konstant blir syke av smitte i bhg. Feber forrige uke , nå kom omgangssyke. Alle i huset begynte å spy og diare igår/ idag. Nå skal jeg jobbe i morgen men føler meg litt bedre. Men usikker hva jeg bør gjøre, vil ikke ha mer fravær pga mangel på folk på jobb. Anonymkode: 72512...287 Hvis du har såpass feil kompass angående smittevern og sykdom, spesielt omgangssyke, så bør du bytte yrke. Ja, du SKAL holde deg hjemme 48t etter siste symptom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 19. november 2022 #13 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man trenger jo ikke rope til alle at man nettop har vært syk om ingen vet noe.., Har selv gått på jobb etter omgangssyken om natta, ingen andre ble smittet. Ikke visste de noe heller. Skyldte på migrene når de syntes jeg så litt slapp ut… Du var hensynsløs, og du hadde flaks 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 19. november 2022 #14 Del Skrevet 19. november 2022 Du jobber innen helse, da skal du holde deg hjemme 48 t etter siste symptom. Det samme gjelder de som jobber med mat, feks kokker. Enn setter ikke andre liv i fare ved å gå tilbake på jobb tidligere. Ingen vil ha omgangssyken, og for svake kan det være veldig farlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 20. november 2022 #15 Del Skrevet 20. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kan jeg gå med munnbind da? Anonymkode: 72512...287 Omgangssyke smitter via berøring. Dette burde du vite dersom du jobber innen helse. Noe jeg begynner å tvile på. Endret 20. november 2022 av Adrenalina1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 20. november 2022 #16 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ville glatt gått på jobb om jeg følte meg noenlunde ok i formen, men jeg jobber i barnevernstjenesten og har eget kontor. Vet ikke helt om jeg ville gått på jobb på en helseinstitusjon. Kanskje om jeg visste at jeg ville klare å være nøye med hygienen. Vet de at du har vært syk? For hvis kun barna hadde vært syke kunne du jo potensielt vært frisk før jobb men blitt syk rett etter vakta og allerede ha båret smitte før du ble syk.. Og man kan jo ikke bli hjemme selv om feks barnet er sykt en kveldsvakt og far er hjemme… Man trenger jo ikke rope til alle at man nettop har vært syk om ingen vet noe.., Har selv gått på jobb etter omgangssyken om natta, ingen andre ble smittet. Ikke visste de noe heller. Skyldte på migrene når de syntes jeg så litt slapp ut… Anonymkode: 5cced...1b8 Det er slike hensynsløse tullinger som deg som gjør at det florerer med sykdommer i samfunnet. Fysj😡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #17 Del Skrevet 20. november 2022 Hold deg hjemme. Det er ikke et spørsmål og stille engang, bare… drit i å gå ut. Hold deg hjemme. Anonymkode: 8c71c...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 14.11): Fra jobb? Jobber innen helse men har hatt mye EM og fravær pga to små som konstant blir syke av smitte i bhg. Feber forrige uke , nå kom omgangssyke. Alle i huset begynte å spy og diare igår/ idag. Nå skal jeg jobbe i morgen men føler meg litt bedre. Men usikker hva jeg bør gjøre, vil ikke ha mer fravær pga mangel på folk på jobb. Anonymkode: 72512...287 På min arbeidplass hadde vi policy om 48 timers regel nettopp for å unngå at mange ble syke på jobb. Om du jobber innen helse så bør du kanskje være ennå mer obs på omgivelsene dine. Du kan jo ikke noe for å ha blitt syk -så jeg hadde holdt meg hjemme. Anonymkode: f2ce9...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Del Skrevet 21. november 2022 On 11/19/2022 at 2:11 PM, AnonymBruker said: Fra jobb? Jobber innen helse men har hatt mye EM og fravær pga to små som konstant blir syke av smitte i bhg. Feber forrige uke , nå kom omgangssyke. Alle i huset begynte å spy og diare igår/ idag. Nå skal jeg jobbe i morgen men føler meg litt bedre. Men usikker hva jeg bør gjøre, vil ikke ha mer fravær pga mangel på folk på jobb. Anonymkode: 72512...287 I tgangspunktet trenger ikke voksne holde seg hjemme fra jobb 48t etter omgangssyke. Spør arbeidsgiver om du kan komme tilbake på jobb. Anonymkode: 972cf...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Del Skrevet 21. november 2022 Jeg har vært forkjøla, hatt vondt i halsen, følt meg uggen osv nå nylig. Barnet mitt har dratt med seg dette hjem fra barnehagen i tillegg til omgangssyke og øyekatarr. Jeg slapp unna de to siste. Uansett, jeg hadde nylig en time på sykehuset, og ringte da inn dagen før for å høre om de i det hele tatt ville se meg. Det ville de så lenge jeg hadde negativ test og munnbind. Da jeg kom til timen så hadde også legen munnbind på seg, for han hadde halsbetennelse. Han fortalte da at det er mye sykdom på avdelingen, og at de aldri er fulltallige fordi de selvsagt er hjemme i perioden med feber og oppkast. Etter dette reiser de på jobb med munnbind. Synes sånn sett ikke at spørsmålet til TS er dumt, det virker jo som vanlig praksis. Hadde det vært meg så hadde jeg ringt lederen min og hørt hva de ønsket. Anonymkode: 87211...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå