AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Jeg ble sammen med en for 2 år siden. Vi flyttet sammen for 5 mnd siden. Jeg vet at h*n har slitt en del økonomisk. Regninger og gjeld går til inkasso og namsmann. Det skal ryddes opp i det nå. Denne samboeren min ville ikke ha adresse hos meg, men hos broren sin som bor ett godt stykke fra oss. Møtes sjelden, kanskje annenhver mnd. Jeg begynte å tenke på dette idag og skjønner ikke hvorfor adressen ikke kan være her vi bor. Personen er i jobb, så er ikke noe for å få ekstra stønader fra NAV eller noe sånt. Nå lurer jeg egentlig på om hele sannheten har kommet frem før vi flyttet sammen, eller om det er enda mer grums som ikke er fortalt. Hva ville dere tenkt er en god grunn for å ha adresse 1 time unna der du selv bor? Kjenner jeg begynner å få panikk for om jeg blir dratt inn i noe tull. Jeg eier leilighet og har ordnet økonomi. Vil ikke havne i uføre pga samboeren min. Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Hva sier han er grunnen, da? Anonymkode: 25bb3...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 Hadde nok ringt noen varsellamper ja. Eneste jeg tenker er at du setter deg ned å tar en prat med han om det. Spør han om dere kan ta en prat om den økonomiske situasjonen og når det passer for han å ha den praten. Så spør du han det du spør om her. Kanskje noen har noen tips til hva du kan spør om Anonymkode: df6ff...51b 3 1
MizzVic Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 Adressen er jo hos broren for at du ikke skal se brevene h*n får. 18 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva sier han er grunnen, da? Anonymkode: 25bb3...3a3 Personen bodde i nærheten av broren da vi ble sammen. Adressen ble endret til broren da vi flyttet sammen. Var enklest sånn iflg h*n Det er først nå jeg egentlig begynner å tenke over dette. Vi har jo bodd sammen i 5 mnd nå og er veldig tungvint å få oversikt over post når de treffes så sjelden. Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde nok ringt noen varsellamper ja. Eneste jeg tenker er at du setter deg ned å tar en prat med han om det. Spør han om dere kan ta en prat om den økonomiske situasjonen og når det passer for han å ha den praten. Så spør du han det du spør om her. Kanskje noen har noen tips til hva du kan spør om Anonymkode: df6ff...51b Ja, jeg må nok ta den praten. Vi snakker egentlig aldri økonomi når jeg tenker meg om. Det er stort sett aldri manko på penger hos h*n heller til tross for en helt norma lønn på nesten 500.000 Vet bare ikke helt hvordan jeg skal ta det opp. Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personen bodde i nærheten av broren da vi ble sammen. Adressen ble endret til broren da vi flyttet sammen. Var enklest sånn iflg h*n Det er først nå jeg egentlig begynner å tenke over dette. Vi har jo bodd sammen i 5 mnd nå og er veldig tungvint å få oversikt over post når de treffes så sjelden. Anonymkode: d38e0...719 Det er nok nettopp det som er grunnen hans, du vil ikke kunne se hva han får i posten. Anonymkode: 12514...527 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 MizzVic skrev (5 minutter siden): Adressen er jo hos broren for at du ikke skal se brevene h*n får. Ja, har begynt å tenke i de baner selv. Da må det virkelig være graverende siden dette skal holdes skjult for meg. Om dette stemmer så ryker han fort ut døra. Jeg eier alt i leiligheten bortsett fra noen håndklær og noe kjøkkenutstyr. Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg må nok ta den praten. Vi snakker egentlig aldri økonomi når jeg tenker meg om. Det er stort sett aldri manko på penger hos h*n heller til tross for en helt norma lønn på nesten 500.000 Vet bare ikke helt hvordan jeg skal ta det opp. Anonymkode: d38e0...719 Hvor mye av det daglige forbruket står du for? Og betaler han for boutgifter? Anonymkode: 12514...527
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg ble sammen med en for 2 år siden. Vi flyttet sammen for 5 mnd siden. Jeg vet at h*n har slitt en del økonomisk. Regninger og gjeld går til inkasso og namsmann. Det skal ryddes opp i det nå. Denne samboeren min ville ikke ha adresse hos meg, men hos broren sin som bor ett godt stykke fra oss. Møtes sjelden, kanskje annenhver mnd. Jeg begynte å tenke på dette idag og skjønner ikke hvorfor adressen ikke kan være her vi bor. Personen er i jobb, så er ikke noe for å få ekstra stønader fra NAV eller noe sånt. Nå lurer jeg egentlig på om hele sannheten har kommet frem før vi flyttet sammen, eller om det er enda mer grums som ikke er fortalt. Hva ville dere tenkt er en god grunn for å ha adresse 1 time unna der du selv bor? Kjenner jeg begynner å få panikk for om jeg blir dratt inn i noe tull. Jeg eier leilighet og har ordnet økonomi. Vil ikke havne i uføre pga samboeren min. Anonymkode: d38e0...719 Skattefradrag for pendling til og fra jobb Anonymkode: 73709...87e 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye av det daglige forbruket står du for? Og betaler han for boutgifter? Anonymkode: 12514...527 Han betaler ikke så mye av faste utgifter. Han bidrar til mat og da er det alltid dyr mat. Jeg kan fint klare meg med ei brødskive innimellom etter jobb og kjøper ikke det dyreste i butikken. H*n kjøper alltid dyr biff, aldri fisk eller kylling. Kjøper seg ofte dyre klær, liker å se velstelt ut. Jeg vet det er ett lønnstrekk hver mnd på gammel gjeld. Snart ferdig med det visstnok, men jeg lurer på om det kan være mer eller mer i vente. Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skattefradrag for pendling til og fra jobb Anonymkode: 73709...87e Det henger ikke på greip. Det er kanskje 10 minutter lenger fra broren til jobb enn fra meg. Trur aldri han når opp til den grensen for skattefradrag engang. Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han betaler ikke så mye av faste utgifter. Han bidrar til mat og da er det alltid dyr mat. Jeg kan fint klare meg med ei brødskive innimellom etter jobb og kjøper ikke det dyreste i butikken. H*n kjøper alltid dyr biff, aldri fisk eller kylling. Kjøper seg ofte dyre klær, liker å se velstelt ut. Jeg vet det er ett lønnstrekk hver mnd på gammel gjeld. Snart ferdig med det visstnok, men jeg lurer på om det kan være mer eller mer i vente. Anonymkode: d38e0...719 Altså viser han ikke tegn til å prøve være økonomisk, og heller betale ned på annen gjeld som kan gå til inkasso/lønnstrekk? Anonymkode: 12514...527 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det henger ikke på greip. Det er kanskje 10 minutter lenger fra broren til jobb enn fra meg. Trur aldri han når opp til den grensen for skattefradrag engang. Anonymkode: d38e0...719 Sjekket med Google maps nå og det skiller faktisk 4 minutter lengre vei fra broren. Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså viser han ikke tegn til å prøve være økonomisk, og heller betale ned på annen gjeld som kan gå til inkasso/lønnstrekk? Anonymkode: 12514...527 Han sier han har kontroll nå. Jeg har ikke tilgang til konto og posten. De få gangene posten er hentet så leveres det i en pose og skal se på det senere. Jeg har frem til nå ikke tenkt over at jeg aldri ser at posten blir sett igjennom. Nå blir jeg mer og mer sikker på at det er noe ugler i mosen. Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 Han skjuler helt klart noe. Best å få det frem i lyset med en gang, å nekter han å gi info om situasjonen så er det et ganske sikkert tegn på at noe ikke er riktig. Høres jo ut som at han utnytter deg. Betaler ikke så mye annet en mat? Nei vettu hva. Anonymkode: 09d80...4b0 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 Da går du bare inn på seeiendom.no, plotter inn adressen til broren, og logger inn med bankID. Det vil da komme opp alle heftelser på eiendommen Anonymkode: 66302...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da går du bare inn på seeiendom.no, plotter inn adressen til broren, og logger inn med bankID. Det vil da komme opp alle heftelser på eiendommen Anonymkode: 66302...8c5 Det vil IKKE være synlig for den du søker på at du har søkt Anonymkode: 66302...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da går du bare inn på seeiendom.no, plotter inn adressen til broren, og logger inn med bankID. Det vil da komme opp alle heftelser på eiendommen Anonymkode: 66302...8c5 Det er jo broren som eier den boligen. Kommer samboeren min sine krav opp der når han ikke eier en skrue i hele boligen? Anonymkode: d38e0...719
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #20 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sjekket med Google maps nå og det skiller faktisk 4 minutter lengre vei fra broren. Anonymkode: d38e0...719 Du kan gå inn på Skatteetaten å legge inn adressen til broren og adresse til arbeidssted + antall arbeidsdager i året så ser du om han får dekket reiseutgifter ift egenandel Anonymkode: 73709...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå