Gå til innhold

Hva får man ut av å følge fremmede personer i some?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva andre får ut av å følge/bli venner med helt fremmede personer i sosiale medier, for deretter å trykke Liker og Hjerter på vedkommendes bilder og innlegg.

Eksempel; Eksen min kjører lastebil og er med i diverse lastebilgrupper og fra disse gruppene kom det ekstremt mange venneforespørsler fra folk han kun hadde dette til felles med, aldri møtt personene i virkeligheten. Når man ikke godtar venneforespørsler på Face blir jo disse følgere og han har vel over 2000 følgere. Selv får jeg stadig venneforespørsler fra folk som er i samme humorgrupper på Face, som jeg overhode ikke kjenner. Eksen og jeg opplever begge at når vi poster innlegg på våre egne sider, som kan ses offentlig,  både likes og kommenteres de av følgerene våre, altså av personer vi ikke kjenner. Selvfølgelig kan vi begrense hvem som ser innlegg osv, det er ikke poenget, vi lurer bare begge på hvorfor såpass mange personer der ute finner interesse i fremmede ikke-kjendisers innlegg. 

Eksen la f eks ut en selfie av oss til jul, hvor han ønsket god jul fra oss og sikkert 1/3 av de som likte bilde var fremmede. Sist jeg byttet profilbilde var nok tilsvarende mange likes fra fremmede menn. Enkelte gir også komplimenter i kommentarfeltet under bildene. Jeg synes dette er en veldig rar ting å gjøre! Mange av de fremmede er dessuten gjengangere,  som liker ALT som legges ut.

Dere som holder på med dette, forklar dere! 😂 Hvorfor stalker dere fremmede på denne måten?

Anonymkode: 814ac...bed

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ukjente følgere og venner med samme hobby.

Inspirerende å se hva de gjør, lett å få tips og råd innen hobbyen, og noen treffer jeg ved senere anledninger. Rett og slett kontakter.

Anonymkode: 6a656...bdc

• Liker 1
Skrevet

Nysgjerrighet er en mulighet. Jeg titter passivt på noen kjendiser og noen som ikke er direkte kjendiser, men som det er masse drama rundt. Har ikke noe behov for å like og kommentere til folk jeg ikke har kontakt med.

Ensomhet. Noen har ikke så mange å snakke med, og da fyller fremmede det behovet.

Oppmerksomhet. Avhengighet av å ha mange følgere og likes, kvantitet over kvalitet.

Anonymkode: 71295...3d0

Skrevet

Jeg følger flere jeg ikke kjenner, men som har markert seg innenfor ett eller annet tema som jeg er interessert i. De kan kanskje kalles halv-kjendiser, eller "influencer light" innenfor ett eller annet fagfelt. Det er jo fremmede personer for meg, men jeg liker innimellom, og kommenterer en veldig sjelden gang. 

Hvis TS eller mannen er veldig aktive innen de gruppene hun nevner kan det jo være derfor de får alle disse forespørslene.

Jeg ser det utvikler seg nettvennskap innen flere grupper jeg er medlem i, og da særlig grupper som handler om helsemessige ting. Det er sikkert verdifullt for de det gjelder å ha allierte, men samtidig kan det gjøre at andre ikke tør å være så aktive pga at de må stå opp med sine meninger overfor "gjengen".

Skrevet (endret)

.

Endret av norw
Skrevet

Jeg følger folk med samme interesser, som poster innlegg fra hobbyene. Og siden jeg også får opp innlegg de legger ut som ikke er relevant til hobbyen, så trykker jeg like på dem også dersom jeg synes det er fine bilder/innlegg.

Jeg trenger ingen spesiell grunn for å være hyggelig.

Anonymkode: 576ac...bbb

Skrevet

Ingen av oss som er no kjendis light hvertfall. Kan jo forstå at dersom vi hadde drevet med hunder, hadde det vært naturlig at følgere fra en hundregruppe å like at vi postet bilde av hunden vår. Men det er litt rart når fremmede trykker Hjerte på f eks en selfie av eksen og meg ved Geirangerfjorden eller oss og barna på restaurant. 🙈 Og ja, vi kan velge å skjule disse postene mer om vi ønsker, vi VET det. 😉

Vi opplevde faktisk å havne på samme restaurant som en av eksens følgere en gang, ei som liker ALT han legger ut. Hin hilste ikke eller gav seg til kjenne der på noen måte, men da eksen postet et innlegg fra vår hyggelige kjærestekveld, med en tag av restauranten, likte hun selvfølgelig det innlegget også. Det var nesten creepy. 😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen av oss som er no kjendis light hvertfall. Kan jo forstå at dersom vi hadde drevet med hunder, hadde det vært naturlig at følgere fra en hundregruppe å like at vi postet bilde av hunden vår. Men det er litt rart når fremmede trykker Hjerte på f eks en selfie av eksen og meg ved Geirangerfjorden eller oss og barna på restaurant. 🙈 Og ja, vi kan velge å skjule disse postene mer om vi ønsker, vi VET det. 😉

Vi opplevde faktisk å havne på samme restaurant som en av eksens følgere en gang, ei som liker ALT han legger ut. Hin hilste ikke eller gav seg til kjenne der på noen måte, men da eksen postet et innlegg fra vår hyggelige kjærestekveld, med en tag av restauranten, likte hun selvfølgelig det innlegget også. Det var nesten creepy. 😂

Det er vel like creepy at dere kjente henne igjen da hun var på restauranten?

Anonymkode: 12931...2b1

Skrevet

Det skjønner jeg ingenting av🤪

Anonymkode: 7b93f...d98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...