AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg har bestemt meg for å prøve kattedo med trepellets istedet for sand, og med sil i kattedoen sånn at jeg får silet ut den brukte trepelletsen. Ser mange på nett anbefaler å kjøpe trepellets som ikke er rettet mot kattedo, da det er mye billigere. Men hva bruker man da, kan man bruke sånn trepellets folk bruker til brensel? Eller har det noen tilsetninger som ikke er bra? Noen spesifikke tips til hva jeg kan kjøpe og hvor? Jeg lurer også på om det er noe forskjell på de kattedoene som har sil, om noen siler er for store sånn at pelletsen faller rett i gjennom, eller om det ikke pleier å være noe problem? Jeg tar også gjerne i mot alt av erfaringer og tips. Anonymkode: 1bd86...005 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Del Skrevet 19. november 2022 Ingen som vet noe? Anonymkode: 1bd86...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg er veldig fornøyd med min. Mine katter går ute men i forb med flytting har vi do inne for tilvenning. Veldig enkelt å holde den ren. Anonymkode: 8db05...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 19. november 2022 #4 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg bruker trepellets fra Felleskjøpet eller Jula. Det er ingen tilsetningsstoffer (står også på nettsidene at det ikke er det ) Men foretrekker de som er 8mm framfor den som er 6mm. Mest fordi jeg har to kasser, en med runde hull og en med avlange, og 6mm går igjennom de avlange hullene. Har brukt det i 7-8 år, og er veldig fornøyd:) spesielt digg slippe sandstrand i stua, og støv/lukt av sand! For å ikke snakke om at det er myyye billigere!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celaena Sardothien Skrevet 19. november 2022 #5 Del Skrevet 19. november 2022 jeg synes det var genialt. Kjøpte pellets på jula. Dessverre er det bare en av tre katter som bruker den, de to andre liker ikke å tråkke på pelletsene. Så her bytta jeg til sand igjen, selv om jeg nå har sand over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Del Skrevet 19. november 2022 Celaena Sardothien skrev (50 minutter siden): jeg synes det var genialt. Kjøpte pellets på jula. Dessverre er det bare en av tre katter som bruker den, de to andre liker ikke å tråkke på pelletsene. Så her bytta jeg til sand igjen, selv om jeg nå har sand over alt. Katter har veldig sensitive poter så ikke så rart.. Så er jo de veldig kresne og vanedyr😂 Anonymkode: 44981...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 22. november 2022 #7 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg bruker pellets fra Felleskjøpet, såååå fornøyd! Sparer tusenvis av kroner i året i forhold til før, og det er godt for miljøet (kattesand er en miljøversting). Synes det er helt luktfritt. Tips til deg: ikke bruk sildoen til å begynne med. Bruk vanlig kasse eller ikea kasse og bland 20% pellets med vanlig sand. Også øker du til du til slutt bare har pellets. Det er veldig stor forskjell på potene mellom pellets og sand , så å plutselig skifte er det mange katter som ikke godtar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 22. november 2022 #8 Del Skrevet 22. november 2022 Det er det beste jeg har gjort! Jeg slipper all støvingen, sand på gulvet som man må vaske bort, all den dyre sanden og kjøp og bæring av den. Mulig det er en fordel å kjøpe en PeWee-do, slik at den passer til pelletsene. Det jeg gjorde i overgangen var å gradvis bytte over til mer og mer pellets i den vanlige doen deres, og når de uten problem gikk på bare pellets i den doen, satte jeg den nye ved siden av med pellets i også. Det tok ikke lang tid før de begynte å bruke den, helt suksess! Jeg bruker pellets både fra Felleskjøpet (til brensel) og har kjøpt fra Vetzoo. Syns ikke det er noen forskjell på dem, kun at den på dyrebutikk er dyrere og pelletsene er kortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #9 Del Skrevet 24. november 2022 Jeg har holdt meg til Peewee pellets, tenker at siden det er ment for dyr er det kanskje sunnere for katten (og meg)? Det er jo ikke akkurat dyrt, 80-90 kroner for 14 liter? En slik pose varer jo lenge. Er det noe særlig å spare? Jeg forsøkte å kjøpe pellets en gang for noen år tilbake, da ble jeg avvist siden jeg ikke hadde pelletsovn... Anonymkode: a077a...a6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #10 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har holdt meg til Peewee pellets, tenker at siden det er ment for dyr er det kanskje sunnere for katten (og meg)? Det er jo ikke akkurat dyrt, 80-90 kroner for 14 liter? En slik pose varer jo lenge. Er det noe særlig å spare? Jeg forsøkte å kjøpe pellets en gang for noen år tilbake, da ble jeg avvist siden jeg ikke hadde pelletsovn... Anonymkode: a077a...a6c Ingen som spør på FK eller jula om hva man bruker det til, i hvert fall 🤣 Tror ikke det er mye å spare, men litt. Koster vel 52 for 16 liter på jula, tilsvarende hos FK. For meg er FK nærmere enn dyrebutikken, derfor kjøper jeg der. peewee pelletsene er mindre i størrelse, men ellers er de like rene som alle andre. Anonymkode: b10c3...241 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #11 Del Skrevet 24. november 2022 Vi prøvde en stund med pellets, kjøpte vanlige trepellets på jula. Ingen av kattene (har to) likte å gå på dem. De sto på kanten av kassen og prøvde å dytte bort pelletsen. Etter noen uker måtte vi ta den bort. Så ingen høydare her. Anonymkode: 01ffa...adb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 24. november 2022 #12 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi prøvde en stund med pellets, kjøpte vanlige trepellets på jula. Ingen av kattene (har to) likte å gå på dem. De sto på kanten av kassen og prøvde å dytte bort pelletsen. Etter noen uker måtte vi ta den bort. Så ingen høydare her. Anonymkode: 01ffa...adb Men satte du pelletsen bare plutselig fram? De må vennes til det gradvis, bytt ut litt og litt kattesand med pellets over noen uker, så merker de ikke overgangen en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 24. november 2022 #13 Del Skrevet 24. november 2022 Ramona1970 skrev (14 minutter siden): Men satte du pelletsen bare plutselig fram? De må vennes til det gradvis, bytt ut litt og litt kattesand med pellets over noen uker, så merker de ikke overgangen en gang. Jepp! Tror jeg brukte en hel måned fra 100% sand til 100% pellets. Begynte først bare med en håndfull pellets i en do full sv sand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå