Gå til innhold

Hvordan lager du hjemmelaget pizza?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Urwa skrev (2 timer siden):

Deig: 6 dlhvetemel,      (2 store pizza)

2 ts salt,

2 ts sukker,

1 pk tørrgjær (bland godt)

Så ha i 1 egg

4 ss olje (bland alt med lunket vann)

La heve i 1 time.

Fyll: Stek purre,mais,løk,sopp,oliven,rød og grønn paprika (alt kuttet) i olje. Ha i grov sort pepper og salt etter smak. Stek til alt blir mykt. 
Mariner så kuttet kyllingfilet med tandoori krydder og stek i 20-25 min. 

Så kjevler du ut deigen på 2 stekebrett,har på saus og halve osten. Så grønnsaks blandingen og kyllingen. Topp med resten av osten og stek🔥🔥(bruk norvegia ost som du rasper selv) 

Du lager deigen akkurat som du liker den selvfølgelig, men 1 hel pakke tørrgjær på 6dl mel er veeeeldig mye, i tillegg til at du har sukker i deigen som mater gjæren som gjør at den hever enda raskere. Det ville jeg fått vondt i magen av. Men hvis du bare har én time å heve deigen på, så skjønner jeg at du gjør det sånn. 

Hvis du en dag har tid til å sette deigen på morgenen kan du bruke bare 2 ts tørrgjær (og halvere sukkermengden), og ha en fantastisk deig klar til kvelden. 

Jeg er klar over at du ikke spurte om råd (har aldri hørt om pizzadeig med egg heller), men bare et tips. Ignorer meg hvis tipset ikke falt i smak. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan får du pizzaen til å bli bedre med kjøttet (og annet fyll) under osten? Osten fungerer jo som et lokk og koker det under, ikke steker... 

Anonymkode: 6c227...023

Kjøttdeigen er allerede stekt sammen med tomatsausen og så har jeg ost over tomatsausen og så pepperoni, skinke,  etc 

Anonymkode: 0a960...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lager vanlig pizzadeig. en boks med creme fraiche, har i masse fersk hvitløk, grovkvernet pepper og salt. En boks med hermetisk kylling, jaa, jeg synes den er best. Masse purreløk, ost, og på toppen baconbiter eller spekeskinke. Masse ruccolasalat på når den er stekt. 

Anonymkode: 18f01...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercury_ skrev (1 time siden):

Du lager deigen akkurat som du liker den selvfølgelig, men 1 hel pakke tørrgjær på 6dl mel er veeeeldig mye, i tillegg til at du har sukker i deigen som mater gjæren som gjør at den hever enda raskere. Det ville jeg fått vondt i magen av. Men hvis du bare har én time å heve deigen på, så skjønner jeg at du gjør det sånn. 

Hvis du en dag har tid til å sette deigen på morgenen kan du bruke bare 2 ts tørrgjær (og halvere sukkermengden), og ha en fantastisk deig klar til kvelden. 

Jeg er klar over at du ikke spurte om råd (har aldri hørt om pizzadeig med egg heller), men bare et tips. Ignorer meg hvis tipset ikke falt i smak. 

Stemmer deigen du siterer er drepen for tarmen og fordøyelsen. Bør heve langtid.

Anonymkode: 25b9b...fe6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercury_ skrev (15 timer siden):

Det skulle stå 1/2 pakke gjær🙈🙊🙉 Jeg skrev feil😅 Takk👻 Denne oppskriften gir en crispy bunn. Har bare gjort om litt på mitt nanbrød oppskrift som jeg lager veldig ofte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa skrev (4 timer siden):

Det skulle stå 1/2 pakke gjær🙈🙊🙉 Jeg skrev feil😅 Takk👻 Denne oppskriften gir en crispy bunn. Har bare gjort om litt på mitt nanbrød oppskrift som jeg lager veldig ofte. 

DU mener nok hard skorpe, ikke crispy..det krever noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

DU mener nok hard skorpe, ikke crispy..det krever noe helt annet.

Herlighet.  Er du alltid så besserwizzer? 😂😂😂 djiz...

Anonymkode: 919e0...174

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...