AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #21 Skrevet 19. november 2022 R så kjedelig at jeg liker best den halvferdige varianten med kjøttdeig og toropose og ost på toppen! 🤣🤣 Anonymkode: 919e0...174 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #22 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig Anonymkode: 5d13f...86c Da blir kjøttet under kokt. Men noen som liker det også Anonymkode: 53313...86c 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #23 Skrevet 19. november 2022 Jeg har oregano i deigen, ikke på toppen av pizzaen. Syntes det smaker mer av krydderet på den måten. Anonymkode: a60fa...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #24 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ikke langtidskokt ribbe fra indre Vestland marinert i krydder fra Venezuela? Anonymkode: 0a960...cdf 😂 Anonymkode: 60312...7ae 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #25 Skrevet 19. november 2022 har masse krydder, inkludert oregano og olje med smak i deigen. Jeg hater om kjøttdeig ikke blir blandet med tomatsaus. Ungene liker best pepperoni så lager halve pizza med tomatsaus, ost med pepperoni oppå. Den voksne delen er med tomatsaus/kjøttdeig med ost oppå. Steker løk, hvitløk, paprika og noen ganger også selleri og gulrot om jeg lager bolognesesaus til senere, og moser det etter det er stekt og har det med hermetiske tomater, litt sukker, krydder. Ikke tynn bunn. Lager alltid nok så vi har rester søndag- da er vi alltid ute steder og deilig å slippe å stresse med middag Anonymkode: e7a48...dc5 1 1
Urwa Skrevet 19. november 2022 #26 Skrevet 19. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har du en god oppskrift på hjemmelaget pizza? Anonymkode: 76365...137 Deig: 6 dlhvetemel, (2 store pizza) 2 ts salt, 2 ts sukker, 1/2 pk tørrgjær (bland godt) Så ha i 1 egg 4 ss olje (bland alt med lunket vann) La heve i 1 time. Fyll: Stek purre,mais,løk,sopp,oliven,rød og grønn paprika (alt kuttet) i olje. Ha i grov sort pepper og salt etter smak. Stek til alt blir mykt. Mariner så kuttet kyllingfilet med tandoori krydder og stek i 20-25 min. Så kjevler du ut deigen på 2 stekebrett,har på saus og halve osten. Så grønnsaks blandingen og kyllingen. Topp med resten av osten og stek🔥🔥(bruk norvegia ost som du rasper selv) Endret 20. november 2022 av Urwa 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #27 Skrevet 19. november 2022 Tipo-00 mel, 70% vann, 2% salt og 0,1% fersk gjær. Eltes passe lenge, heves i bulk til dobbel størrelse. Så lagres på kjøl i 3-4 dager. Så lager jeg baller på ca 250gram, som står ca 7-8t i romtemp. Tomatsaus er bare san marzanotomater og en klype salt. Topping svært sjelden noe mer enn ost av forskjellige typer, kanskje noe god skinke på etter steking. Liker ikke overlastet pizza. Da lager jeg heller en tykk type som teglia romana. Stekes på ca 500g i rundt 60 sekund. ☺️ Jeg tar pizza på alvor. Mat kødder jeg ikke med, uansett hva som skal spises. Anonymkode: 25b9b...fe6 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #28 Skrevet 19. november 2022 Urwa skrev (1 minutt siden): Deig: 6 dlhvetemel, (2 store pizza) 2 ts salt, 2 ts sukker, 1 pk tørrgjær (bland godt) Så ha i 1 egg 4 ss olje (bland alt med lunket vann) La heve i 1 time. Grusom deig. Anonymkode: 25b9b...fe6 2 1
K.B. Skrevet 19. november 2022 #29 Skrevet 19. november 2022 Klassisk Napolitansk. Deig av tipo 00, vann, salt og ytterst lite gjær. Gode store hermetiske San Marzano tomater knust med litt salt, tørket oregano og en dæsj god olje. Topping er alltid etter less is more prinsippet, så skikkelig mozarella og whatever annet jeg vil ha på. god skinke, pinjekjerner og ruccola er det, det går mest i. Elsker en god Diavola pizza også, blander litt chilli flak i sausen og skikkelig spicy salami. Har pizza ovn på verandaen, så etter 20 min så er den 400+ grader. 3
Nattens rytter Skrevet 19. november 2022 #30 Skrevet 19. november 2022 (endret) Sunn laurdagspizza Pizzabotn 2 dl sikta kveitemjøl 1 dl Skjåkmjøl ca 2 ts sukker ca 1 ts turrgjær 1,5-2 dl vatn https://dyadeblog.wordpress.com/2009/02/01/sunn-lørdagspizza/ https://norskmat.no/no/spesialitet/produkter-og-produsenter/ottadalen-moelle/skjaakmjoel https://matlevering.coop.no/baking/mel-og-gryn/skjakmjol-bygg-1kg https://www.norgesfor.no/ottadalen/om-ottadalen-molle/ofossen-molle/forhandlere/ Endret 19. november 2022 av Nattens rytter 1 1
Urwa Skrevet 19. november 2022 #31 Skrevet 19. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Grusom deig. Anonymkode: 25b9b...fe6 Ja vel AnonymBruker😂 Endret 19. november 2022 av Urwa 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #32 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den viktigste feilen mange gjør er å legge osten på topp. Osten skal etter saus, flr all topping. Anonymkode: 70d80...695 Smaken er som baken, delt i to. Jeg lager all vår pizza fra bunn,noen ganger med rødbsaus, andr ganger med hvit saus, noen ganger med milimetertykk bunn, andre ganger chicagotykkbunn, noen ganger med fyll at viltkjøtt, andre ganger med bare grønnsaker. Ofte er det fyll på topp, andre ganger under osten. Ostetypene kan variere med blåskimmel, til bare vanlig norvegia. Enkelte ganger velger jeg innbakt pizza. Så nei, feilen din er at du mestrer kun å lage en variant av pizza, og den er med fyllet på topp. Hva med å utvikle deg litt? Anonymkode: 529ce...5a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #33 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den viktigste feilen mange gjør er å legge osten på topp. Osten skal etter saus, flr all topping. Anonymkode: 70d80...695 Det er jo ikke nødvendigvis en feil, mer en smakssak. Anonymkode: 81238...90e 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #34 Skrevet 19. november 2022 4 dl vann, 1/2 pk tørrgjær, en klype salt og en klunk olivenolje. Mel til deigen slipper bollen. Eltes og heves 30-40 min. Deler i fire, og kjevler ut porsjonspizzaer. Av sauser liker jeg godt Mutti sin pizzasaus, blander oppi litt finhakket hvitløk. Topping er jo smak og behag. Min favoritt er mozzarella, en spicy salami og rødløk (legges på i den rekkefølgen) Stekes på pizzasten! Anonymkode: 67ea3...046 1
Polyester Skrevet 19. november 2022 #35 Skrevet 19. november 2022 Slumper alltid bunnen men lar den heve lenge, og elter i to omganger. Bruker tipo 00 mel Tomatsausen er alltid en boks mutti + en boks mutti tomatpure med sukker, salt, pepper og balsamicoeddik. Smaker meg fem til riktig blandingsforhold. Topping varierer, men er glad i n'duja, rødløk og oliven for tiden. Bruker fersk mozzarella til ost. Enig i at osten skal under toppingen. Innimellom lager jeg denne, den er såpass god at den ikke trenger mer enn saus, ost og ruccula, men hvis jeg har parmaskinke så legger jeg litt på etter steking. https://www.bonappetit.com/recipe/pan-pizza 1
Nevrosererroser Skrevet 19. november 2022 #36 Skrevet 19. november 2022 (endret) Det kommer veldig an på hvilken type pizza vi har lyst på. Italiensk for oss er deig med veldig fint glutenfritt mel (jeg har cøliaki) som helst får langtidsheve. Tynn bunn, rød eller hvit saus, mozzarella før valgfri topping, stekes på høy tempratur og med pizzastål. Toppingene på italiensk varierer veldig, parmaskinke, peperoni, rødløk, sopp, paprika, n’duja hvitløk, chilli, chorizo, ulike oster eller hva vi enn har lyst på. Ruccola, fersk basilikum, olivenolje, flaksalt, balsamico eller chilli-honning på til sist. Detroit pizza lages med samme type mel som italiensk men litt annen ratio på vann og melmengde. Panna smøres med smør, deigen er ikke langtidsheva og bakes ut litt tykkere. Hele kanten samt bunnen dekkes med skiver av Jarlsberg. To striper ganske enkel tomatsaus på langs av bunnen, peperoni, grønn paprika og litt olivenolje. Stekes på høy temperatur i stålpanne. Gjerne ruccola og basilikum på til sist. Langpannepizza har samme deig og heving som Detroit, bunnen er omtrent samme tykkelse men denne pizzaen stekes på lavere varme og litt lengre enn de to andre. Fyllet der er bolognesen vi lager i større mengder, porsjonspakker og fryser. Den bruker vi som base til mye forskjellig når vi er litt late. Ganske standard type men fornorska litt med chilli, tomatpuree og mer krydder enn en ekte Italiensk bolognese. Vi er også veldig glad i grønnsaker så det er mer av det enn kjøtt i. Toppes med litt tilfeldige osterester eller hva vi enn føler for. Spises ofte med «dressing» av naturell yoghurt og balsamico samt ruccola og basilikum om det er i hus. Vår versjon av Lahmacun har samme deig som italiensk, langtidsheva eller ikke alt etter hvordan ting passer. Her dropper vi saus og ost da toppingene er mer enn nok på egenhånd. Topper med spicy rå kjøttboller, paprika, løk, sopp, chilli, chorizo eller litt tilfeldige ingredienser. Stekes på høy varme på pizzastål. Olivenolje, ofte hummus eller en eller annen form for salat og yoghurt naturell som tilbehør. Endret 19. november 2022 av Nevrosererroser 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #37 Skrevet 19. november 2022 Er litt slumpmessig deigen, men alltid lite gjær. Og laaaaang hvelvingstid. Tomatsausen skal også kokes leeeeeeenge, gjerne hele dagen. Alltid ost før evt annen topping. Anonymkode: aff04...81e 2
Nattens rytter Skrevet 19. november 2022 #38 Skrevet 19. november 2022 Eg har ikkje testa denne oppskrifta, men ho ser god ut. https://smaksglede.no/oppskrifter/kvit-pizza-med-kjerizo-og-sylta-rodlok/?fbclid=IwAR16ei3YrsDvLrWC435kfqTU7eSkVykSS1iEGBbHwpyI4zLi_Zgcd3IF8UE
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #39 Skrevet 19. november 2022 Først lager jeg en poolish, så selve deigen. Hever minst et par døgn til sammen. Så lager jeg bunnene, de er på 260 gram hver, tar på tomatsaus fra italienske tomater, legger på ca 100 gram ost på hver bunn sammen med annet godt, feks nduja og hvitløk. Steker i gassovnen på ca 450 grader i litt over minuttet og vips, pizzaen er servert. Anonymkode: 6c227...023 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #40 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke nødvendigvis en feil, mer en smakssak. Anonymkode: 81238...90e Hvordan får du pizzaen til å bli bedre med kjøttet (og annet fyll) under osten? Osten fungerer jo som et lokk og koker det under, ikke steker... Anonymkode: 6c227...023 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå