AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg bor i en gammel leilighet med iskaldt malt tregulv i stue. Siden det er gulvkaldt, så er det heller ikke lett holde varmen i rommet. Bytte eller legge nytt gulv er ikke ett alternativ. Det er mye lunere når det er tepper på gulv, så har begynt lure litt på disse teppeflisene. Kan det legges teppefliser rett på ett malt tregulv for å isolere litt? Og vil det kunne fjernes uten spor/ødeleggelser til våren? Anonymkode: 04cba...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Del Skrevet 19. november 2022 Tepper kan du legge løst oppå, utfordringen er å støvsuge fordi teppet da kan henge seg fast i gulvteppet. Vi ser på tepper nå, vegg til vegg. For vår del så teppefliser litt for tynne ut. De ble mest brukt på kontor ol. Når jeg legger vegg til vegg teppe legger jeg det under listene så det får feste. I stede for lim bruker jeg små spiker/stifter hist og her så jeg kan fjerne teppet senere uten å styre med limet som sitter fast i gulvet. Anonymkode: 18a36...edd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tepper kan du legge løst oppå, utfordringen er å støvsuge fordi teppet da kan henge seg fast i gulvteppet. Vi ser på tepper nå, vegg til vegg. For vår del så teppefliser litt for tynne ut. De ble mest brukt på kontor ol. Når jeg legger vegg til vegg teppe legger jeg det under listene så det får feste. I stede for lim bruker jeg små spiker/stifter hist og her så jeg kan fjerne teppet senere uten å styre med limet som sitter fast i gulvet. Anonymkode: 18a36...edd Vil helst slippe løse tepper, derav teppeflis. Lim og spiker er heller ikke veldig ønskelig da det skal være en midlertidig løsning og jeg skal fjerne eventuel løsning til våren. Bytte lister som da må byttes igjen til våren er ikke aktuelt. Grunnen til at jeg ser på teppefliser er fordi det virker som en enkel midlertidig løsning. Anonymkode: 04cba...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Del Skrevet 19. november 2022 Det finnes teppefliser med teip, som ikke trenger å limes. De påstås å være gjenbrukbare. Men jeg aner ikke hvor effektive de er mtp å isolere for kalde gulv. Anonymkode: 217b7...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Del Skrevet 19. november 2022 Hva er problemet med løst teppe? Du får kjøpt underlag så det ikke sklir. Mye letter å fjerne etterpå også. Anonymkode: 0ff07...dea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Del Skrevet 19. november 2022 Teppefliser må festes.. de ligger ikke i ro. Anonymkode: 8211c...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva er problemet med løst teppe? Du får kjøpt underlag så det ikke sklir. Mye letter å fjerne etterpå også. Anonymkode: 0ff07...dea Jeg synes det er vanskelig finne en løsning hvor løse tepper dekker over 20kvm, i ett ikke helt kvadratisk rom, og uten å få "skjøter" som man kan tråkke på eller snuble i. De jeg har får en sånn liten knekk oppover i hjørnene. Jeg kan heller ikke riste store tepper, og jeg ser for meg at teppefliser kan rengjøres enkeltvis ved behov. Jeg har hatt flere løse tepper, men ender opp med å kaste fordi de ikke kan vaskes... Men jeg tar gjerne i mot tips om gulvtepper med kort lugg som også kan vaskes uten spesielle maskiner! Anonymkode: 04cba...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå