AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Jeg har “den jævla naboen”. Kl 14.30 dunker det i veggen. Jeg hører de krangler høylytt der inne. Jeg må stå opp og legge meg på sofaen, og ta en sovetablett. Er kronisk syk med søvnproblem, og denne naboen bidrar til å ødelegge den lille restkapasiteten min. Har flere prolapser i rygg, bør ikke tilbringe mange netter på sofaen. Heller ikke fristende å bruke kjøkkenstua til soverom. Hva gjør man??? Har hatt kontakt med jurist og styret her. Men å oppfordre til å overholde ordensreglene ser ut til å være eneste de og jeg kan gjøre. Ser meg om etter ny leilighet, men prisene har steget såpass at det blir fort en million mer i lån😏Kan ikke ha en gammel lytt rønne. Jeg er ufør, og sliter med økonomien. Og risikerer muligens samme type bråkmaker neste sted. Kan jeg ringe politiet?😄Bryter han ikke lov om ro og fred…? Er så lei av dette😔 Anonymkode: 070de...7ed
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 14.30 er langt på dag, kan ikke forlange natt-ro på den tiden.... Anonymkode: d372a...094 11
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 Uff sorry 02.30🫣🫣om natten😏alt svikter visst her🙈 Anonymkode: 070de...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 Duff skrev (Akkurat nå): Ring politiet. Kommer de til å ta det seriøst? at en halvgammel dame er plaget av naboen? det vedvarer ikke, men er nok til å ødelegge mange netter😓I natt sov jeg endelig(sover stort sett ganske dårlig pga sykdom og smerter), så da er det ekstra surt når det er han som ødelegger. Anonymkode: 070de...7ed
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Hva sier styret? Du kan alltids ringe politiet, men du bør også klage til styret. Anonymkode: 33395...ba7 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer de til å ta det seriøst? at en halvgammel dame er plaget av naboen? det vedvarer ikke, men er nok til å ødelegge mange netter😓I natt sov jeg endelig(sover stort sett ganske dårlig pga sykdom og smerter), så da er det ekstra surt når det er han som ødelegger. Anonymkode: 070de...7ed De kommer alltid når vi ringer, er mye festing her. Anonymkode: 1153b...70f
bettsa Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 Kommer an på ressursene til politiet. Jeg hadde også en bråkete nabo tidligere, ringte politiet men de hadde ikke ressurser til å sende ut patrulje. Bråkete naboer er til å bli sprø av. Er fryktelig irriterende og styret får ikke kastet ut dem heller. I mitt tilfelle eide den bråkete naboen leiligheten og da er det enda vanskeligere. Du kan jo prøve å ringe politiet, er du heldig rykker de ut. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 Ta det opp med styret hver gang det skjer. Konsekvent. Ring politiet hver gang det skjer. Konsekvent. Anonymkode: 17993...b28 8 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 Jeg tok det opp med styret, som snakket med ham. Har også en nabo som har snakket med ham, da naboen også hørte masse lyder. Han har ikke søvnproblem og sover visst som en stein, så det plager egentlig bare meg dette her. Tviler på at politiet gidder å bruke ressurser på dette😏Det er jo snakk om ikke festing og støy i timevis. Men likevel nok bråk til å ødelegge de få nettene jeg endelig sover😔Ser meg om etter nytt sted, men skulle ønske jeg slapp, da jeg er delvis sengeliggende pga sykdom, og hvis banken i det hele tatt innvilger høyere lån vil det resultere i at jeg knapt har penger til mat og medisiner. Det går ok i dag, men er redd for fremtiden. Faens jævla nabo jeg har lyst å skyte ham(som i sangen til Primavera🫣) Anonymkode: 070de...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tok det opp med styret, som snakket med ham. Har også en nabo som har snakket med ham, da naboen også hørte masse lyder. Han har ikke søvnproblem og sover visst som en stein, så det plager egentlig bare meg dette her. Tviler på at politiet gidder å bruke ressurser på dette😏Det er jo snakk om ikke festing og støy i timevis. Men likevel nok bråk til å ødelegge de få nettene jeg endelig sover😔Ser meg om etter nytt sted, men skulle ønske jeg slapp, da jeg er delvis sengeliggende pga sykdom, og hvis banken i det hele tatt innvilger høyere lån vil det resultere i at jeg knapt har penger til mat og medisiner. Det går ok i dag, men er redd for fremtiden. Faens jævla nabo jeg har lyst å skyte ham(som i sangen til Primavera🫣) Anonymkode: 070de...7ed De gidder og bruke tid på det. Det er jobben deres. Anonymkode: a9c8a...b17 2 2
friskis Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 Har hatt samme type naboer, helt forferdelig. Var bråk hver eneste natt, høylytt krangling, ting ble kastet i gulvet og barn som løp rundt og hoppet og skrek flere timer i løpet av natten. Ringte politiet maange ganger, men de gjorde aldri noe. Nabomannen kom ned en natt og truet oss da vi prøvde å si ifra det var for mye støy. Jeg fikk alvorlige søvnproblemer etter det og var livredd for å gjøre han sint. Endte med at vi flyttet. Lykke til, vet hvor forferdelig det er.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 friskis skrev (1 minutt siden): Har hatt samme type naboer, helt forferdelig. Var bråk hver eneste natt, høylytt krangling, ting ble kastet i gulvet og barn som løp rundt og hoppet og skrek flere timer i løpet av natten. Ringte politiet maange ganger, men de gjorde aldri noe. Nabomannen kom ned en natt og truet oss da vi prøvde å si ifra det var for mye støy. Jeg fikk alvorlige søvnproblemer etter det og var livredd for å gjøre han sint. Endte med at vi flyttet. Lykke til, vet hvor forferdelig det er. Så trist. I Oslo er de ganske raske, tok med han over meg i fyllearresten ene gangen jeg ringte når han spilte trekkspill og hylte og skrek kl 4 om natten. Anonymkode: a9c8a...b17 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Høylydt og langvarig krangling midt pp natta kan du ringe til politiet om. Anonymkode: e39a6...460 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 Det er jo ikke så rart du sover dårlig om du er nesten sengeliggende. Du trenger jo lite søvn. Dumt å ta sovepiller når du ikke trenger det heller. Ved bråk, sett i ørepropper. Du kan også etterisolere vegger og tak. Mye billigere enn å flytte. Anonymkode: ba542...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke så rart du sover dårlig om du er nesten sengeliggende. Du trenger jo lite søvn. Dumt å ta sovepiller når du ikke trenger det heller. Ved bråk, sett i ørepropper. Du kan også etterisolere vegger og tak. Mye billigere enn å flytte. Anonymkode: ba542...0d3 Propper tar ikke all støy og det er ikke alle som kan bruke propper heller. Anonymkode: 1153b...70f 3
bettsa Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke så rart du sover dårlig om du er nesten sengeliggende. Du trenger jo lite søvn. Dumt å ta sovepiller når du ikke trenger det heller. Ved bråk, sett i ørepropper. Du kan også etterisolere vegger og tak. Mye billigere enn å flytte. Anonymkode: ba542...0d3 Kan jo ikke bare etterisolere vegger og tak når man bor i blokk. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 Jeg har hatt håndverker her som sier at man ikke får isolert vekk vibrasjonsstøy, som er saken her. Det rister i veggen pga det de driver med. Nå ligger jeg på den hersens sofaen og håper på litt søvn😏 Anonymkode: 070de...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #20 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke så rart du sover dårlig om du er nesten sengeliggende. Du trenger jo lite søvn. Dumt å ta sovepiller når du ikke trenger det heller. Ved bråk, sett i ørepropper. Du kan også etterisolere vegger og tak. Mye billigere enn å flytte. Anonymkode: ba542...0d3 Å være syk og ikke kunne sitte oppreist betyr ikke at jeg sover på dagtid. Ørepropper hjelper ikke ift denne støyen; det bruker jeg uansett☺️Tar sovepiller hvis det har gått 4 netter uten søvn. Anonymkode: 070de...7ed 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå