Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer skal gå fra hverandre. Det kom litt brått på, og jeg vil gjerne høre hvordan andre gikk frem for å få nytt lån alene, så selge felles bolig og det hele. 

Kan noen gi meg håp om at dette går lettere enn jeg frykter? Hvor begynner jeg? 

Anonymkode: a34ac...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om en time med rådgiver i banken din. De kan lose deg gjennom dette. 

Anonymkode: 34e44...e41

Skrevet

Takk for svar. Nå har jeg vært i kontakt med banken, men jeg syns i grunn de var veldig lite behjelpelige.

Og det virker vanskelig å få nytt boliglån før vi har solgt og flyttet, så da må jeg mest sannsynlig ut på leiemarkedet i tillegg. Eller er det noen som har opplevd å få nytt lån før de har solgt felles bolig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Nå har jeg vært i kontakt med banken, men jeg syns i grunn de var veldig lite behjelpelige.

Og det virker vanskelig å få nytt boliglån før vi har solgt og flyttet, så da må jeg mest sannsynlig ut på leiemarkedet i tillegg. Eller er det noen som har opplevd å få nytt lån før de har solgt felles bolig?

Du kan ikke regne med å få nytt boliglån før du har kvittet deg med det gamle i en slik situasjon. Med mindre du har veldig høy inntekt, slik at du kan betale begge lån samtidig, selvsagt. Mellomfinansiering er neppe aktuelt. 

Anonymkode: 13a28...c52

Skrevet

Jeg var nettopp i samme situasjon. Fikk ikke lån før felles bolig var solgt, men da vi solgte den satte vi overtakelse 3 måneder fram i tid. Jeg bodde der i mellomtiden. Vet ikke om dette er aktuelt for deg da. Rakk ihvertfall akkurat å kjøpe noe nytt og å flytte inn. Ikke akkurat ideelt , men var heldig og fant en fin leilighet. Plan B var å mellomlande i leid leilighet. 

Anonymkode: eae4d...9c4

Skrevet

Jeg solgte i fjor, før jeg kjøpte nytt. Fikk mellomfinansiering, men hadde måneder med møter med banker.. De fleste sa nei. Jeg fikk ja i Bulderbank. Brukte de som mellomfinansiering til jeg fikk solgt huset jeg bodde med mannen, byttet så til SBanken som ikke ville gi mellomfinansiering, men ga meg rimelig lån når jeg ikke trengte mellomfinansiering lengre.

Anonymkode: 45160...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...