Gjest Per Skrevet 8. desember 2005 #1 Skrevet 8. desember 2005 Jeg har vært sammen med ei dame nå i et par år... Noe som plager meg litt er at selv om vi er sammen så får jeg ikke pleiet egne venner og interesser.... Jeg har nesten mistet all kontakt med gamle venner og savner innimellom det å kunne være litt alene, snakke med andre gutter alene, (uten henne der mener jeg) osv... Vi gjør alt sammen.... ( og det er jo bra) Hun har 3 barn fra tidligere forhold og vi bor i en liten leilighet, der det meste foregår i stua.. så her er det full fart hele dagen... og det er greit.... Men, en gang i blandt føler jeg for å bare være meg selv, mine egne tanker, eller kanskje diskutere ting og tang med noen uten at hun sitter å hører på Kan bare være litt guttepreik jeg savner, og søker i 5 min på telefonen liksom Noen eksempeler - Jeg sa til henne... Du, jeg stikker ned å handler.... Kan vi ikke gjøre det etterpå da? - Pga barna røyker vi ute på trappa.... Hver eneste gang jeg tar en røyk, skal hun og røyke.... - Hvis jeg leser VG på nettet? Da blander hun seg inn i lesingen min, eller jeg må svare på spm om hva jeg leser eller hva jeg gjør - Hvis jeg sier hun kan ta en tur på byen, alene sammen med venninnene? Hun vil bare være sammen med meg - Hvis jeg tar en kjøre tur og fyller bensin eller no? Så kommer det mld på mobilen der hun lurer på om det er lenge til jeg kommer Blir litt sliten av dette jeg.... Har tatt opp dette med henne men det hjelper lite Nå tenkte jeg at jeg skulle begynne på litt aktiviteter.. ...sånn for å komme meg litt utenfor de 4 vegga.. Men, jaggu... det skulle hun også... og har allerede ordnet med barnevakt sånn at "vi" kan bare dra når unga er hjemmme.. Er jeg rar? Hva mener dere om egne interesser? Synspunkter?
Gjest Per Skrevet 8. desember 2005 #2 Skrevet 8. desember 2005 oooooppss.. Var visst noen skriveleifer... (Tidlig på morran)
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2005 #3 Skrevet 8. desember 2005 Nei, du er ikke rar! Jeg tror de aller fleste trenger "friminutt" innemellom, uansett hvor godt man har det i forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #4 Skrevet 8. desember 2005 Hei:) Les tråden om stumme menn; jeg startet den, og holder visst på å finne ut at jeg er for avhengig av samboeren min. Og jeg er ikke i nærheten av hvordan din kjære oppfører seg. Kanskje hun trenger at du "jager" henne ut for å leve sitt liv littegrann, mens du passer barna? "Behandle andre som du vil bli behandlet selv, eh"
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #5 Skrevet 8. desember 2005 huff.. jeg hadde blitt kvalt i et sånt forhold
Leo Skrevet 8. desember 2005 #6 Skrevet 8. desember 2005 Alle har behov for å være alene og å gjøre ting sammen med andre enn den man bor sammen med! Mitt behov er i hvert fall så uttalt at jeg tror at jeg, bokstavelig talt, hadde blitt gal hvis jeg skulle ha levd slik du beskriver. En tanke som slår meg er imidlertid at hun kanskje ikke tenker over dette siden hun har tre barn og rett og slett kan ha "vent seg av" med å ha alenetid? Sett deg ned og snakk skikkelig med henne om dette når dere har god tid. Jeg er temmelig sikker på at hun kommer til å forstå deg!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #7 Skrevet 8. desember 2005 Jeg har vært sammen med ei dame nå i et par år... Noe som plager meg litt er at selv om vi er sammen så får jeg ikke pleiet egne venner og interesser.... Jeg har nesten mistet all kontakt med gamle venner og savner innimellom det å kunne være litt alene, snakke med andre gutter alene, (uten henne der mener jeg) osv... Vi gjør alt sammen.... ( og det er jo bra) Hun har 3 barn fra tidligere forhold og vi bor i en liten leilighet, der det meste foregår i stua.. så her er det full fart hele dagen... og det er greit.... Men, en gang i blandt føler jeg for å bare være meg selv, mine egne tanker, eller kanskje diskutere ting og tang med noen uten at hun sitter å hører på Kan bare være litt guttepreik jeg savner, og søker i 5 min på telefonen liksom Noen eksempeler - Jeg sa til henne... Du, jeg stikker ned å handler.... Kan vi ikke gjøre det etterpå da? - Pga barna røyker vi ute på trappa.... Hver eneste gang jeg tar en røyk, skal hun og røyke.... - Hvis jeg leser VG på nettet? Da blander hun seg inn i lesingen min, eller jeg må svare på spm om hva jeg leser eller hva jeg gjør - Hvis jeg sier hun kan ta en tur på byen, alene sammen med venninnene? Hun vil bare være sammen med meg - Hvis jeg tar en kjøre tur og fyller bensin eller no? Så kommer det mld på mobilen der hun lurer på om det er lenge til jeg kommer Blir litt sliten av dette jeg.... Har tatt opp dette med henne men det hjelper lite Nå tenkte jeg at jeg skulle begynne på litt aktiviteter.. ...sånn for å komme meg litt utenfor de 4 vegga.. Men, jaggu... det skulle hun også... og har allerede ordnet med barnevakt sånn at "vi" kan bare dra når unga er hjemmme.. Er jeg rar? Hva mener dere om egne interesser? Synspunkter? ← Helt enig med deg. man må ikke være siamesiske tvillinger pga man bor sammen.Slike forhold vil slites i stykker. Man trenger tid/rom for seg selv.
Gjest Catwoman Skrevet 8. desember 2005 #8 Skrevet 8. desember 2005 Be med noen kamerater ut en kveld. På en pub, cafe etc. Hvis hun vil være med, så sier du at dette er en guttetur, og at det derfor ikke passer at hun er med. Jge forstår godt at du ikke orker å ha det sånn, jeg hadde blitt gal hvis det hadde vært meg. Men det er bare opp til deg selv å få endret på dette.
Gjest Pet Skrevet 8. desember 2005 #9 Skrevet 8. desember 2005 Legg igjen mobilen hjemme neste gang du går ut. Ingen må være tilgjengelig absolutt hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #10 Skrevet 8. desember 2005 Legg igjen mobilen hjemme neste gang du går ut. Ingen må være tilgjengelig absolutt hele tiden. ← Jepp!
Gjest Betty Boop Skrevet 8. desember 2005 #11 Skrevet 8. desember 2005 Har opplevd å være i nøyaktig samme situasjon. Oppfordret ham stadig til å gå ut med gutta eller skaffe seg en hobby. Snakk med henne. Gå ut og legge igjen mobilen var et godt råd. En gang for å sjekke hva slags reaksjon du får. Kanskje vil det ryste henne nok til å ta deg på alvor? Jeg vet ikke. Forsøk samtaleterapi.
Gjest baby-E Skrevet 8. desember 2005 #12 Skrevet 8. desember 2005 jeg syns det virker som om hun er totalt avhengig av deg, eller en skikkelig kontrollfreak. Men jeg hadde gjort som sagt over her. Legg mobile hjemme og dra med gutta på pub, eller liknende!
Gjest feise Skrevet 8. desember 2005 #13 Skrevet 8. desember 2005 Hvorfor gjør du deg tilgjengelig med å ta med mobil ute? Man tror man MÅ ha mobil med seg. Kan jo sje noe....en eller annen plassen og du må være tilgjengelig. Er det krise fins det politi og gud vet hva. Så,dette må du /dere gjøre noe med før dere blir spist opp. Med tre unger i hus, så må man bare ha et pusterom. Det er helt umenneskelig å ha det slik som du beskriver. Prøv å finn ut hvorfor hun er slik. Snakk om det til henne. Tydelig at det plager deg, så det er du som må ta det opp. Jeg villet sakte men sikkert blitt kvalt i et slikt forhold. Faren er jo at forholdet dauer ut av slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå