Gå til innhold

Ærend på kjøpesenteret - klikke bilstol på vognunderstellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen ærend på kjøpesenteret i dag. Håper det ikke tar noe mer enn MAKS én time. Usikker på hva som er best for baby; legge henne i vogna (da blir det potensielt "mange forflytninger (ned i bilstol, opp av bilstol og i vogn, ned i bilstol og opp av bilstol) i løpet av forholdsvis kort tid) eller klikke bilstolen på vognunderstellet? Baby er 6 uker og sovner normalt når vi setter henne i bilstolen/når bilen begynner å kjøre. Er bare bekymret for at hun blir sittende for lenge i samme stilling selv om jeg etterstreber at det bare blir en drøy time totalt fra hun settes i stolen.

Anonymkode: 88842...694

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går helt fint å klikke setet på vogna. 

Anonymkode: 1b393...19b

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint. 

Anonymkode: 9b935...88b

• Liker 1
Skrevet

Hjelpemidler er til for å brukes. Har du vogn som funker med setet, bruker du det. Baby kan godt sitte noen få timer i bilstol.

Anonymkode: 9d0d0...05b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er bare bekymret for at hun blir sittende for lenge i samme stilling selv om jeg etterstreber at det bare blir en drøy time totalt fra hun settes i stolen.

Det er ikke pga samme stilling lenge man skal begrense bilstol, men fordi små babyer får litt dårligere pusteforhold når de sover sittende. Så man må følge med på dem. En time går fint, bare sjekk jevnlig. 

Anonymkode: edbbb...271

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker bæresele i slike tilfeller. Syns det er mye enklere enn masse utstyr :) Men hvis valget var vogn eller babysete, hadde jeg klikket på babysetet på understellet. 

Anonymkode: 681f3...318

Skrevet

Når du klikker stolen på vogna så vil stolen ligge litt mer ned enn i bilen. Går helt fint. Du ser jo ungen hele tiden 😊

Anonymkode: 62478...b01

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo derfor man har klikksystemet, for småturer som dette. Babyer kan forøvrig sitte lengre enn en time i bilstol også altså :)

Skrevet

Elsker å klikke bilstolen på vogndelen når vi skal inn å fikse noe på senteret feks. Mye mer behagelig enn å drive å bære rundt på bilstolen, eller å måtte ta henne opp fra stolen hele tiden. 

Anonymkode: 0cc51...9d8

Skrevet
2 hours ago, Heln said:

Det er jo derfor man har klikksystemet, for småturer som dette. Babyer kan forøvrig sitte lengre enn en time i bilstol også altså :)

Det er anbefalt maks 30 min av gangen når de er så små. Lenger tid bør man ta pause.

Jeg synes det virker utrygt å trille rundt på de minste baby i bilstol siden ting fort tar lenger tid enn man tenkte. Man ser ikke nødvendigvis at baby ikke får puste. Men passer man tiden tenker jeg det er ok men ville sjekket på baby iblant da.

Anonymkode: 37ee2...619

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er anbefalt maks 30 min av gangen når de er så små. Lenger tid bør man ta pause.

Jeg synes det virker utrygt å trille rundt på de minste baby i bilstol siden ting fort tar lenger tid enn man tenkte. Man ser ikke nødvendigvis at baby ikke får puste. Men passer man tiden tenker jeg det er ok men ville sjekket på baby iblant da.

Det er uenighet om denne maks 30 min påstanden altså. Alle jeg har spurt har sagt at det går fint mer enn 30 min. 

Anonymkode: 7184c...e6a

Skrevet

Vil tro det går helt fint. Vi har 1,5 time hjem fra sykehuset, og spurte om det var sånn at vi burde stoppe på veien og ta babyen ut av stolen litt. Fikk beskjed om at det ikke var nødvendig 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Går helt fint med 1-1,5 time 

Anonymkode: 0cc51...9d8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...