Gå til innhold

Råd: Legg inn kortet på mobilen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest ChadMcChadson
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare med Trumf. Men man kan ikke alltid få i pose og sekk. For meg er Trumf-kortet sammen med mobilen uansett, og det koster meg ca null kalorier å ta det fram. Men hvis du ikke vil ha trumf eller rabatt, så er det vel ikke så farlig. 

Anonymkode: dfd42...c21

Jeg løste det med å ha trumf visa kortet og så knyttet jeg det til andre bonus ordninger, inkludert Coop. Så da brukte jeg bare det kortet når jeg skulle handle mat og så hadde jeg god oversikt over matutgifter. Så brukte jeg Google pay for alt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri, fatter ikke at folk er så naive at de tror det er trygt.

Anonymkode: 51c00...2c8

Hedda-78 skrev (50 minutter siden):

Ser ikke behovet. Jeg har aldri glemt kortet når jeg skal på butikken. Og det gjør meg da ingenting å trykke på terminalen, er det virkelig så fælt?

Det tar IKKE lang tid å dra fram et kort fra lomma, tæppe og putte tilbake i lomma.  

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller bare ha kortlomme på mobildekselet, så har man alltid med seg kort, førerkort osv. 

Anonymkode: 043ac...fca

Sier også alle som fortsatt insisterer på kontanter  😜

Anonymkode: 58788...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontanter kan mistes, stjeles eller ødelegges. Og den som stjeler de trenger ingen kode for å bruke de.

Et kort kan mistes, stjeles, ødelegges eller gå ut på dato. Den som stjeler kortet trenger ikke nødvendigvis pin koden da man kan tæppe med det uten kode ei god stund for mindre beløp. Og det er ikke gitt at man oppdager tyveriet av kortet før det er blitt misbrukt.

Betaling via mobil krever kode, ansikt eller fingeravtrykk fra første krone. Og skal man stjele kortet må man fysisk stjele mobilen. Og så mye de fleste bruker mobilen i dag så oppdager en nok raskere at den er borte enn kort og kontanter.

Så skulle jeg vært tyv og stjålet penger hadde jeg gått etter de med kontanter og lommebøker. Low hanging fruits. Deretter kort. Mobiler hadde jeg ikke brukt tid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...