Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 19. november 2022 #21 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg har til dags dato aldri glemt kortet mitt hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChadMcChadson Skrevet 19. november 2022 #22 Del Skrevet 19. november 2022 (endret) Banken må støtte Google/Apple pay. Det jeg gjør er å ha kort på mobilen og så et kort under silikon dekselet også i tilfelle jeg går tom for strøm. Trenger ingen lommebok da Det kjipe er at trumf ikke blir registrert, samme med Æ også. Så det er noe å tenke på om du er glad i å spare bonus Endret 19. november 2022 av ChadMcChadson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. november 2022 #23 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det gjør jeg ikke. Kan mye om dette, jobber med slike ting. En tlf er så lett å bryte opp. Jo, det er lett å åpne en apple, spesielt android om man stjeler en. Jeg vet det. Så, hvor tror du alle info havner som er på din tlf? Når du er koblet til nett? Anonymkode: ece1a...228 Det er veldig tvilsomt at du kan noe om dette. Hvor enkelt er det å åpne en telefon da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #24 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken bank har du? Mine kort blir ikke godtatt. Anonymkode: 491c5...7ba Bank Norwegian. Anonymkode: dfd42...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #25 Del Skrevet 19. november 2022 ChadMcChadson skrev (17 minutter siden): Banken må støtte Google/Apple pay. Det jeg gjør er å ha kort på mobilen og så et kort under silikon dekselet også i tilfelle jeg går tom for strøm. Trenger ingen lommebok da Det kjipe er at trumf ikke blir registrert, samme med Æ også. Så det er noe å tenke på om du er glad i å spare bonus Med Æ kan du registere strekkoden i appen før du betaler. Med Trumf kan du få et fysisk Trumf-kort som du også scanner i kassa. Mulig det er en strekkode der også et sted, det har jeg ikke sjekket. Jeg får i alle fall trumf og rabatter med Æ, ikke noe problem. Anonymkode: dfd42...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #26 Del Skrevet 19. november 2022 Aldri, fatter ikke at folk er så naive at de tror det er trygt. Anonymkode: 51c00...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChadMcChadson Skrevet 19. november 2022 #27 Del Skrevet 19. november 2022 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Med Æ kan du registere strekkoden i appen før du betaler. Med Trumf kan du få et fysisk Trumf-kort som du også scanner i kassa. Mulig det er en strekkode der også et sted, det har jeg ikke sjekket. Jeg får i alle fall trumf og rabatter med Æ, ikke noe problem. Anonymkode: dfd42...c21 Da kan man like gjerne ta med seg lommeboka, registrere det fysiske visa kortet sitt, og bruke det istedenfor. Så trenger man bare dra frem lommeboka og tappe med kortet. Skal man bruke egne Trumf kort eller Æ kode, så forsvinner hele poenget med å ha kortet på mobilen, om en uansett må dra frem et kort for å få registrert bonus Endret 19. november 2022 av ChadMcChadson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #28 Del Skrevet 19. november 2022 Banken støtter ikke Apple Pay, men jeg har H&M og IKEA medlenskort i Lommebok appen. Når jeg handler på Coop, bruker jeg Coop appen. Når jeg handler på Kiwi bruker jeg fysisk Trumf Visa kort, og når jeg bruker vanlig bankkort - så bruker jeg klokken jeg har på armleddet fordi jeg har kortet inni i reimen. Har likevel deksel på bak siden i tilfelle, mobilen blacker ut. Førerkortet har jeg fysisk i dekselet, for bruker lenger tid å finne det fram på mobilen enn å vise det fysiske kortet. Bruker for det meste Trumf Visa, Mastercard og Coop appen når jeg handler - og betaler alltid innen forfall. Anonymkode: 6a136...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #29 Del Skrevet 19. november 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Aldri, fatter ikke at folk er så naive at de tror det er trygt. Anonymkode: 51c00...2c8 Da kan jo du opplyse oss. Hva, helt konkret, er det som gjør det utrygt? Anonymkode: 31d58...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #30 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo mer trykking enn kort, og skaper ofte unødvendig kø. Med kort på telefon trykker man bare to ganger på siden av telefonen (om man har ansiktsgjenkjenning), og tepper. Anonymkode: 58788...0df Mer trykking med vips ? Bare ansiktsgjennkjenning.. Anonymkode: f2036...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. november 2022 #31 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Aldri, fatter ikke at folk er så naive at de tror det er trygt. Anonymkode: 51c00...2c8 Hva er det som er utrygt med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. november 2022 #32 Del Skrevet 19. november 2022 Og til alle som har en bank som ikke støtter Apple/Google Pay - last ned og registrer dere med Curve. Da får dere et nytt fysisk kort og et digitalt kort dere legger inn på telefonen. Når dere da bruker Curve kortet så belaster de det kortet du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #33 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg har kortet i lommen på mobildekselet, så hvis jeg har glemt kortet så har jeg også glemt mobilen. Anonymkode: 1c2ba...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 19. november 2022 #34 Del Skrevet 19. november 2022 Det kommer jeg aldri til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 19. november 2022 #35 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nope. Google Wallet/Lommebok. Der kan du lagre alt av billetter, koronasertifikat - og så mange bankkort du vil. Har jeg for eksempel kjøpt en flykortbillett vet telefonen min det, og foreslår at jeg skal bruke den når jeg nærmer meg billettscanner. Anonymkode: 58788...0df Søppel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 19. november 2022 #36 Del Skrevet 19. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilke kort godtar egentlig apple pay? jeg har dnb og sparebank 1 og får beskjed om at ingen av de to fungerer. Har jeg glemt kortet er det mange som tilbyr vipps ved å trykke på 5 på den kortautomaten i butikken. Anonymkode: 639f1...323 De aller fleste kort fungerer bortsett fra de fra DnB, Sparebank1 og Eika-bankene. Selv bruker jeg Sbanken og Bank Norwegian, begge fungerer knall. Her er en liste: https://www.betal.app/hvilke-banker-stotter-hvilke-betalingstjenester/ Endret 19. november 2022 av -jk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #37 Del Skrevet 19. november 2022 ChadMcChadson skrev (2 timer siden): Da kan man like gjerne ta med seg lommeboka, registrere det fysiske visa kortet sitt, og bruke det istedenfor. Så trenger man bare dra frem lommeboka og tappe med kortet. Skal man bruke egne Trumf kort eller Æ kode, så forsvinner hele poenget med å ha kortet på mobilen, om en uansett må dra frem et kort for å få registrert bonus Bare med Trumf. Men man kan ikke alltid få i pose og sekk. For meg er Trumf-kortet sammen med mobilen uansett, og det koster meg ca null kalorier å ta det fram. Men hvis du ikke vil ha trumf eller rabatt, så er det vel ikke så farlig. Anonymkode: dfd42...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #38 Del Skrevet 19. november 2022 Og nei, hvis man tapper med kortet må man som regel taste inn kode på butikken (handler aldri mat for under 500kr. Mer styrete enn ansiktsgjenkjenning på mobilen + man må ta i den kortautomaten… Anonymkode: dfd42...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #39 Del Skrevet 19. november 2022 Eller bare ha kortlomme på mobildekselet, så har man alltid med seg kort, førerkort osv. Anonymkode: 043ac...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 19. november 2022 #40 Del Skrevet 19. november 2022 Ser ikke behovet. Jeg har aldri glemt kortet når jeg skal på butikken. Og det gjør meg da ingenting å trykke på terminalen, er det virkelig så fælt? Det tar IKKE lang tid å dra fram et kort fra lomma, tæppe og putte tilbake i lomma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå