Gå til innhold

Råd: Legg inn kortet på mobilen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, her sto jeg tidligere i dag på Rema og hadde glemt kortene mine hjemme. Da var det så deilig at jeg hadde lagt inn et kredittkort på telefonen. For ca en måned siden var jeg på museum med venner og hadde låst inn alt av eiendeler, og da var det så utrolig bra at jeg hadde tenkt på å legge inn kortet på mobilen da vi skulle i kafeen,, for den hadde jeg jo med meg. Ingen av de andre hadde tenkt på dette. 

Så et vennlig tips fra meg: legg inn et kort eller to på mobilen!

Anonymkode: 69bdd...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Synes det har forenklet ting veldig. Og man kan teppe selv store beløp uten å måtte ta på (det ekle) displayet. Man slipper også risikoen for tyveri av kort, eller at noen ser akkurat hvor du har kortholder. 

Anonymkode: 58788...0df

Skrevet

Hvordan gjør man det? 😃

• Nyttig 1
Skrevet
47 minutter siden, klarinetta said:

Hvordan gjør man det? 😃

Uten at jeg vet hva TS nøyaktig referer til tenker jeg det dreier seg om å aktivere Google Pay eller Apple Pay på en telefon.

• Liker 1
Skrevet

Hvilke kort godtar egentlig apple pay? jeg har dnb og sparebank 1 og får beskjed om at ingen av de to fungerer. 

Har jeg glemt kortet er det mange som tilbyr vipps ved å trykke på 5 på den kortautomaten i butikken. 

Anonymkode: 639f1...323

• Liker 1
Skrevet
smilo skrev (1 time siden):

Eller benytt vipps

Det er jo mer trykking enn kort, og skaper ofte unødvendig kø. Med kort på telefon trykker man bare to ganger på siden av telefonen (om man har ansiktsgjenkjenning), og tepper.

• Liker 1
Skrevet
skrue skrev (1 time siden):

Uten at jeg vet hva TS nøyaktig referer til tenker jeg det dreier seg om å aktivere Google Pay eller Apple Pay på en telefon.

Nope. Google Wallet/Lommebok. Der kan du lagre alt av billetter, koronasertifikat - og så mange bankkort du vil. 

Har jeg for eksempel kjøpt en flykortbillett vet telefonen min det, og foreslår at jeg skal bruke den når jeg nærmer meg billettscanner. 

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke er opptatt av sikkerhet så.

Bør aldri ha noe personlig info på tlf.

Anonymkode: ece1a...228

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud, jeg skjønner ikke at folk ennå ikke har gjort dette i 2022. Jeg har kun brukt mobilen til betaling siden 2017, det er så enkelt og greit! Først Samsung Pay, så Google Wallet. Lagrer alle medlemskort i walleten også. Mye mindre å drasse på. 

Syns det er litt rart når jeg ser venninner som fortsatt har sånn mobildeksel med alle kortene sine inni. 

Når det er sagt har jeg som regel med meg kredittkortet i en veske eller jakkelomme dersom uhellet skulle være ute og jeg mister eller blir frastjålet mobilen. 

Folk får gjøre som de vil, men lommebok er noe jeg ikke har brukt på mange år. Bruker verken kort eller kontanter. 

Anonymkode: 615c8...d5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men bruker du ikke bank-apper eller facebook eller noe som helst på mobilen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Antar da du har Nokia 3310 eller tilsvarende 🤣

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uansett, for å være seriøs;

Fysisk kort; kan stjeles, de rundt deg ser at du har det, kan se kortnummer, hvor du legger det, kan til og med fange opp koden når du trykker da mange terminaler er latterlig åpne.

Telefonen; du dobbeltrykker på siden, gjenkjenning av ansikt, og du legger den inn til terminalen. Ferdig betalt, uten at noen ser noe. Og stjeler de telefonen får de uansett ikke åpnet den. 

Hva var sikkert, sa du? 

Og i begge tilfeller; bruker kun kredittkort med maksgrense og gode forsikringer. Null risiko. 

Skrevet

Hvis man går tom for strøm da?

Anonymkode: 9b5cf...d75

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men bruker du ikke bank-apper eller facebook eller noe som helst på mobilen? 

Nei, det gjør jeg ikke. Kan mye om dette,  jobber med slike ting. En tlf er så lett å bryte opp.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og stjeler de telefonen får de uansett ikke åpnet den. 

Jo, det er lett å åpne en apple, spesielt android om man stjeler en. Jeg vet det.

Så, hvor tror du alle info havner som er på din tlf? Når du er koblet til nett?

Skrevet

Hvis man går tom for strøm da?

Anonymkode: 9b5cf...d75

Har jo ikke klipt bankkortene mine i to 😜

Og om du både er uten lommebok og tom telefon... da blir det ingen handel da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør jeg ikke. Kan mye om dette,  jobber med slike ting. En tlf er så lett å bryte opp.

Jo, det er lett å åpne en apple, spesielt android om man stjeler en. Jeg vet det.

Så, hvor tror du alle info havner som er på din tlf? Når du er koblet til nett?

Lettere å stjele et bankkort for "tyver flest" ;)

Skrevet

Jeg fikk Apple Pay for et par måneder siden, og jeg kan ikke fatte at jeg ikke har gjort dette før. 🙈 Så praktisk! Jeg har fremdeles med kortene da (har  «lommebok»-deksel), men det er mest fordi jeg ønsker å beskytte skjermen ekstra.

Anonymkode: dfd42...c21

Skrevet

Jeg fikk Apple Pay for et par måneder siden, og jeg kan ikke fatte at jeg ikke har gjort dette før. 🙈 Så praktisk! Jeg har fremdeles med kortene da (har  «lommebok»-deksel), men det er mest fordi jeg ønsker å beskytte skjermen ekstra.

Anonymkode: dfd42...c21

Hvilken bank har du? Mine kort blir ikke godtatt.

Anonymkode: 491c5...7ba

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nope. Google Wallet/Lommebok. Der kan du lagre alt av billetter, koronasertifikat - og så mange bankkort du vil. 

Har jeg for eksempel kjøpt en flykortbillett vet telefonen min det, og foreslår at jeg skal bruke den når jeg nærmer meg billettscanner. 

Akkurat. Har ikke prøvet dette selv. Må vel få ut fingeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...