Gå til innhold

Noen her som har fått hodepine av influensa eller covid vaksine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk vondt i hodet når jeg hadde korona og nå når jeg hadde influensa, men jeg får alltid vondt i hodet når jeg er syk og frisk for den saks skyld. :D Men ingen hodepine etter vaksinering.

Anonymkode: 30c7c...439

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk også sterk hodepine i 3 dager etter influensavaksinen🙋

Anonymkode: 0129f...2a9

Nei det fikk du ikke, hodepine er ikke en av bivirkningene til vaksinen... 

Anonymkode: d24ba...9b4

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk også sterk hodepine i 3 dager etter influensavaksinen🙋

Anonymkode: 0129f...2a9

Hodepinen min kom etter 2-3 dager og var helt jævlig, og jeg har den fremdeles etter 10 dager men nå er den bittelitt svakere.

Ts

Anonymkode: cb75f...170

Annonse

Slet med daglig hodepine i halvannet år etter covid-vaksinen. Er veldig usikker på om det kom etter dose 1 eller dose 2 ettersom jeg fikk dem veldig tett (rett under 3 uker).

Anonymkode: fa91a...9ac

• Hjerte 4

Daglig , nesten kontinuerlig hodepine etter covid-vaksine (dose 3, Moderna). 10 mnd nå, fortsatt ikke bra. Sykemeldt.

Har ikke turt å ta influensavaksine. Men vil jo helst ikke ha influensa heller, akkurat...

Anonymkode: 7d750...603

• Hjerte 2

Kjenner ei som fikk hodepine etter koronavaksinen (dose 2) for 1 år siden. Sliter enda. Ikke mer vaksine på henne

Noen ganger lurer jeg på hvorfor vi skal vaksinere oss mot influensa eller corona for den saks skyld. Tåler vi ikke å bli syke lenger? Det er både normalt og ubehagelig å bli syk, men vi har faktisk et immunforsvar.

Skjønner det hvis man hvis har et nedsatt immunforsvar, veldig gammel osv.. men vanlige friske mennesker? Unødvendig synes jeg. Er 50 år og uvaksinert, fikk corona, gikk helt fint. Har vært sykere med halsbetennelse da jeg var i 20-årene. Lev sunt, pass på vekta, vær i aktivitet, ta ekstra vitamner, nok søvn og minimer stress. 

Coronavaksinen kan forverre immunforsvaret, vær obs på det. 

Anonymkode: c0c09...646

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner ei som fikk hodepine etter koronavaksinen (dose 2) for 1 år siden. Sliter enda. Ikke mer vaksine på henne

Noen ganger lurer jeg på hvorfor vi skal vaksinere oss mot influensa eller corona for den saks skyld. Tåler vi ikke å bli syke lenger? Det er både normalt og ubehagelig å bli syk, men vi har faktisk et immunforsvar.

Skjønner det hvis man hvis har et nedsatt immunforsvar, veldig gammel osv.. men vanlige friske mennesker? Unødvendig synes jeg. Er 50 år og uvaksinert, fikk corona, gikk helt fint. Har vært sykere med halsbetennelse da jeg var i 20-årene. Lev sunt, pass på vekta, vær i aktivitet, ta ekstra vitamner, nok søvn og minimer stress. 

Ts her.

Jeg fikk utmattelse av korona og hadde jeg ikke hatt to vaksiner hadde jeg nok blitt enda sykere. Er ikke i risikogruppe.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok en større andel som har senvirkninger av Covid, enn som har senvirkninger av vaksine, også blant unge og friske.  Derfor.

Anonymkode: 7d750...603

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 16.03):

Tenkte å ta den nyeste koronavaksinen også, men nå vet jeg ikke om jeg tør.

Ts

Det er 500 ganger større sjanse for å få vedvarende hodepine etter Covid-infeksjon enn etter vaksinen:

image.png.ea62beed486375946e02be0c2b646ab7.png 

https://twitter.com/RebeccaWellsMD/status/1593662661035642880?s=20&t=uCNP3UG8ukI76ESpXy4EBg

• Liker 1
Kalevala skrev (20 minutter siden):

Det er 500 ganger større sjanse for å få vedvarende hodepine etter Covid-infeksjon enn etter vaksinen:

image.png.ea62beed486375946e02be0c2b646ab7.png 

https://twitter.com/RebeccaWellsMD/status/1593662661035642880?s=20&t=uCNP3UG8ukI76ESpXy4EBg

Det vet man ikke, altfor usikkert.

Anonymkode: c58ef...570

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det vet man ikke, altfor usikkert.

Anonymkode: c58ef...570

Men det er ganske logisk at man får mer plager i etterkant av viruset fremfor vaksinen. Vaksinen er jo i grunn bare en liten del av selve viruset. Folk er bare glad i å være skeptiske til vaksiner og vil ikke vedkjenne seg det. 

Har selv nettopp tatt ny dose med både influensa og covidvaksine og som vanlig går det helt fint. 

Anonymkode: 6ba32...399

Kalevala skrev (2 timer siden):

Det er 500 ganger større sjanse for å få vedvarende hodepine etter Covid-infeksjon enn etter vaksinen

Siden vaksinen ikke beskytter mot smitte kan man ikke sammenlikne risikoen etter covid og risikoen etter vaksine og si at det er enten/eller. Man velger enten risikoen fra covid én eller flere ganger, eller risikoen fra vaksine pluss covid én eller flere ganger. Om vaksinen reduserer sannsynligheten for senvirkninger når man senere blir smittet, eller om den øker den eller ikke har noen effekt, er dataene usikre eller tvetydige på. 

Her er en studie som finner at risikoen for long covid er større hvis man får covid kort tid etter vaksine (< 6 mnd) enn hvis man får covid når det har gått mer enn 6 mnd siden vaksine. 
Risk of long COVID associated with delta versus omicron variants of SARS-CoV-2

De kunne ikke sammenlikne med uvaksinerte fordi det var for få tilfeller av long covid hos uvaksinerte til å få en stor nok kontrollgruppe.

Anonymkode: 80ef2...152

• Liker 1
  • Nyttig 1

Da jeg fikk det hadde jeg skikkelig influensa i fire dager, og ekstrem hodepine, hostet nesten så jeg hostet blod, smakte blod i munn etter hosteanfall så jeg nesten kastet opp. Så helt daff i to uker. To uker etter det med ekstremt dårlig kondis og hoste, svettet som en raring av å gå 500 meter. Nå er jeg varm, jeg er frysapinne. Men i hele dag har jeg sittet inne, stille og jobbet, hatt på meg to joggedresser, helt vanlige i bomull, Adidas som er ytterst har litt tykkere bomull og er mer baggy, enn smalere Puma under. Ikke at det er så viktig, men helt vanlige bomullsjoggedresser, ikke noe fleece eller ekstra varmt noe. Jeg bruker ofte disse to slik, for myk kos og litt for varme. Har noen slike «doble sett» for vinteren. Men jeg har bare 14 grader i leiligheten. Ikke antydning til å fryse. Bruker veldig ofte to joggedresser om vinteren, men da har jeg fortsatt 20 grader inne. Sparer mye på strømmen da. 😜 Jeg pleier å måtte ha på ullgenser og lange ullstrømper men ikke nå. Var enda varmere rett etter covid, men lurer på hvor lenge dette varer. Da kunne jeg sitte i shorts med en genser og 17 grader inne. Ellers føler jeg meg nå helt frisk/ normal igjen. 2 og en halv måned siden. Jeg har fryst hele livet, så dette er helt weird. Hører andre også som er varme etter covid. 

Anonymkode: 5980c...6ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...