Gå til innhold

Plutselig fått penger fra Husbanken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan ha peiling på hvorfor disse pengene kommer? Jeg har fått to utbetalinger i dag, En på 2000 og en på litt over 3000 kroner. Først sto det ikke hvor de kom fra, men nå ser jeg at de er fra Husbanken. Jeg har aldri søkt om penger fra Husbanken og har heller ikke noe kundeforhold når jeg forsøker å logge meg inn. 

Anonymkode: bfe79...986

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som bostøtte. Husbanken betaler ut ekstra strømstøtte til alle som får bostøtte disse mnd, så det er derfor det har kommet som to transaksjoner. Hvis du aldri har søkt bostøtte ville jeg ha satt av pengene og kontaktet husbanken og bedt om infoen du trenger for å tilbakebetale. Kan være at noen som har søkt har skrevet feil kontonr, f.eks. 

Anonymkode: 266e4...e6d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Høres ut som bostøtte. Husbanken betaler ut ekstra strømstøtte til alle som får bostøtte disse mnd, så det er derfor det har kommet som to transaksjoner. Hvis du aldri har søkt bostøtte ville jeg ha satt av pengene og kontaktet husbanken og bedt om infoen du trenger for å tilbakebetale. Kan være at noen som har søkt har skrevet feil kontonr, f.eks. 

Bostøtte  ?  TS skriver at han / hun aldri har søkt om noen form for støtte fra husbanken, og heller ikkje hatt eit kundeforhold til Husbanken.   

Anonymkode: eae52...385

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bostøtte  ?  TS skriver at han / hun aldri har søkt om noen form for støtte fra husbanken, og heller ikkje hatt eit kundeforhold til Husbanken.   

Og som kommentator skrev kan noen ha skrever feil kontonummer.

Anonymkode: 42207...7a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1: jeg skriver at hvis TS aldri har søkt bostøtte har det mest sannsynlig skjedd en feil, f.eks ved at noen har tastet inn feil kontonr på sin søknad. 

2: mange vet ikke at det er husbanken som har bostøtten, mange tror det er hos NAV de søker bostøtte.

3: ved søknad om bostøtte må man logge seg inn på bostøttesystemet. Man vil ikke få opp noe hvis man logger inn på «mitt kundeforhold», da det er for de som har lån gjennom Husbanken. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er Husbanken som utbetaler bostøtte. 

Hvis TS ikke har søkt om støtte hos Husbanken, kan det være en feil. TS bør da ta kontakt med Husbanken.

Anonymkode: 101ac...cda

• Liker 1
Skrevet

Har du søkt om bostøtte/strømstøtte? Så utbetales dette via Husbanken, selv om du får hjelp hos NAV til å søke.

Den kommunale delen av NAV har med bostøtte å gjøre, og tar imot søknader på vegne av Husbanken.

Men ring nå Husbanken direkte og spør :) 

Anonymkode: 0d8cf...165

Skrevet

Får du noen annen form for sosialstønad? Som andre skriver, høres det ut som en form for strømstøtte.

Skrevet

Høres ut som bostøtte med strømstøtte.

Anonymkode: 1f655...4df

Skrevet

Takk dere! Dette er da ikke mine penger, skjønner jeg. Jeg har ikke søkt om bostøtte, men det høres jo riktig ut som dere sier, bostøtte og så en med strømstøtte. Skal skrive en mail til dem. 

Anonymkode: bfe79...986

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...