Gå til innhold

Pusset sparkelen for lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi har lagt walls2paint i stuen, og i den forbindelse sparklet jeg alle skøyter. I første omgang gjorde jeg dette på to vegger, og det viser seg at jeg har lagt for mye sparkel  og ikke pusset sparkelen godt nok ned, ergo det er en "bul" på skøytene. Dette syntes ikke så godt først da jeg hadde feil lysforhold når jeg holdt på, så jeg har malt to strøk maling over dette 😖 Nå når tv er oppe på den ene veggen med ambilight synes det ekstremt godt og jeg klarer ikke å ha det slikt. Kan jeg pusse ned i skøytene nå, for deretter å male på nytt? Eller må jeg legge renoveringstapet? 😥

Anonymkode: a8beb...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pysa skrev (3 minutter siden):

Du kan fint pusse nå. 

Så jeg vil kunne klare å pusse dette ned til "normalt" nivå?

20221118_222419.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så jeg vil kunne klare å pusse dette ned til "normalt" nivå?

20221118_222419.jpg

Synes ikke akkurat det ser ut som du har lagt for mye sparkel her, ser heller ut som du har brukt for lite.

Anonymkode: 0eed0...537

Skrevet

Hvordan har du sparklet for å få det sånn? Jeg ville skrapt vekk sparklingen og sparklet på nytt. Du må legge mye bredere strøk sparkel enn det ser ut til her 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes ikke akkurat det ser ut som du har lagt for mye sparkel her, ser heller ut som du har brukt for lite.

Anonymkode: 0eed0...537

Eh, se hvor lyset kommer fra og hvor lyset og skyggen faller.

TS, walls2paint skal vel ikke sparkles? Plater som det vil bevege på seg og når du har sparklet skjøtene så vil sparkelmassen dyttes ut når platene trekkes mot hverandre.

Men du kan fint pusse nå, hvis det er det du lurer på. Men problemet blir du nok ikke kvitt da platene vil fortsette å bevege på seg.

Anonymkode: 5bbca...6f1

Skrevet

Jeg trodde heller ikke at walls2paint skulle sparkles. 

Anonymkode: 5088f...891

Skrevet

Walls2paint må noen ganger sparkles, spesielt om veggen det legges på ikke er helt rett. Har selv synlige skjøter etter walls2paint i eldre hus, og kommer ikke til å bruke det på stue nettopp fordi veggene ikke er rette fra før. 

Foreslår å gjøre som du selv sier, pusse godt ned, og male på nytt.

Skrevet

Til dere som lurer på hva i alle dager jeg har drevet på med, jeg lurer selv. Resultat av dårlig belysning og sene, trøtte kvelder 😖 De andre veggene ble perfekt, men der hvor de blir belyst med skikkelig sidelys ble det selvfølgelig ræv.

Nei det ska vel i utgangspunktet ikke sparkles, men alle skøytene ble ikke perfekte (gammelt hus) derfor skulle jeg få det litt bedre. Bedre ble det ikke.... Ikke på denne veggen, men på resterende hvor jeg faktisk var våken når jobben ble gjort så ble de tipp topp 👌

Skrevet

Prøv kontrast spray :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...