AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Del Skrevet 18. november 2022 Det er 1.5 år siden jeg fødte, og Har helt siden den tid vært plaget med livmorprolaps. Jeg har også delte magemuskler som har gjort at hele kroppen er svekket i balanse og muskulatur. Er det noen som har fått operasjon og blitt god? Anonymkode: 69156...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Del Skrevet 21. november 2022 Har også prolaps av livmor og skjedevegg, men hos meg er det «bare» 4 mnd etter fødsel. Hvor «ille» er prolapset, henger tappen ut av skjeden - og hvilke symptomer har du? Anonymkode: 8dda0...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Del Skrevet 21. november 2022 Denne må jeg bare svare på for å gi litt håp 🥰 Ja- jeg hadde fremfall skjedevegger grad to etter første fødsel. Etter fødsel nr 2 hadde jeg fremfall grad 3 (virkelig ille) fremre og bakre vegg samt livmor. Jeg oppsøkte lege, fikk henvisning til gynekolog, og opererte 1,5 år etter fødsel. Fikk plassert en gummi-ring i skjeden i mellomtiden slik at alt skulle holde seg oppe, måtte ta østrogen stikkpiller også. Det gikk veldig fint- men lykken var stor da jeg fikk time for operasjon! Alt ble helt bra etterpå, så det er bare å stå på for å få operasjon. Det som overrasket meg mest, er den kvinnelige overlegen som hadde samtale med meg før det ble bestemt operasjon. Hun var en ubehagelig type som hintet til at dette var noe jeg kunne leve med, at jeg burde oppsøke sexolog hvis jeg var misforøyd etc…… snakker vi grad 3 begge vegger og livmorfremfall 😳😱 Jeg sa klart og tydelig ifra at dette var IKKE noe en dame i 30-årene skal leve med. Det ble operasjon. Stå på krava. Din kropp, ditt liv. Anonymkode: 65d49...6b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Del Skrevet 21. november 2022 Hvordan vet man/merker man at man har fremfall egentlig? Anonymkode: c689a...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan vet man/merker man at man har fremfall egentlig? Anonymkode: c689a...0ba Mange har litt fremfall men har lite plager og symptomer. Av de som har symptomer er det typisk tyngdefølelse, ubehag og smerter, følelse av at skjedeveggene buler eller at noe er på vei ut av skjeden, problemer med å tømme blære og/eller tarm, ubehag under samleie, m.m. Anonymkode: 71552...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå