Gå til innhold

Butikker og frisører som sutrer nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt matt jeg, forstår jo at folk handler mindre og klipper seg sjeldnere og at butikkeiere er stresset. Men å drive sutre i avisene synes jeg er kvalmt nå som mange bekymrer seg for prisene i jula. Hva forventer de, at vi skal prioritere å handle mer nips og bruksting og være forfengelig. Kansje har folk fått mer vett og respekterer mer de pengene de tjener. Hva tenker du? 

Anonymkode: 71370...39e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler om å få politikerne til å få opp øynene for at det ikke bare er enkeltpersoner som rammes av dårlig økonomi, men også lokalt næringsliv. 

Anonymkode: bf953...b9e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

"Sutre" er et negativt ladet ord som vanligvis brukes om småbarn. Her bruker du det som hersketeknikk for å fremstille det som at de du sikter til ikke er berettiget til å være misfornøyd.

Hvis du vil bli tatt seriøst må du bruke nøytrale ord og snakke som en voksen. Dette gjelder forøvrig mange på KG, ordet "sutre" brukes i hytt og pine. 

Anonymkode: 4d7ca...5c5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg blir litt matt jeg, forstår jo at folk handler mindre og klipper seg sjeldnere og at butikkeiere er stresset. Men å drive sutre i avisene synes jeg er kvalmt nå som mange bekymrer seg for prisene i jula. Hva forventer de, at vi skal prioritere å handle mer nips og bruksting og være forfengelig. Kansje har folk fått mer vett og respekterer mer de pengene de tjener. Hva tenker du? 

Anonymkode: 71370...39e

Jeg tenker at du har misforstått hele greia.

Grunnen til at butikker og frisører nå klager til media har alt å gjøre med hvordan regjeringen viser støtte til bedriftene, som er cirka zip zilch nada. De opplever at råvarene er dyrere, rentene stiger, strømmen er dyrere, på helt lik linje som den vanlige person i gata og for bedriftene handler dette om at de ikke vil gå konkurs.

Jo flere bedrifter som går konkurs, jo flere folk blir arbeidsløse, jo mer må staten ut i utgifter til dagpenger etc, så hvorfor regjeringen ikke viser velvilje til å støtte bedriftene i Norge i denne tiden, skjønner jeg ikke.

Og det gjør ikke butikkene eller frisørene heller. Derfor er de i media.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Bålkaffe said:

Jeg tenker at du har misforstått hele greia.

Grunnen til at butikker og frisører nå klager til media har alt å gjøre med hvordan regjeringen viser støtte til bedriftene, som er cirka zip zilch nada. De opplever at råvarene er dyrere, rentene stiger, strømmen er dyrere, på helt lik linje som den vanlige person i gata og for bedriftene handler dette om at de ikke vil gå konkurs.

Jo flere bedrifter som går konkurs, jo flere folk blir arbeidsløse, jo mer må staten ut i utgifter til dagpenger etc, så hvorfor regjeringen ikke viser velvilje til å støtte bedriftene i Norge i denne tiden, skjønner jeg ikke.

Og det gjør ikke butikkene eller frisørene heller. Derfor er de i media.

Billigere å ha enkelt personer på 60% nav lønn, enn å skulle dekke 100% lønn, pluss bedriftens utgifter til inventar, strøm, arbeidsgiveravgift osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det handler om å få politikerne til å få opp øynene for at det ikke bare er enkeltpersoner som rammes av dårlig økonomi, men også lokalt næringsliv. 

Anonymkode: bf953...b9e

Hva skal politikere gjøre? Det er positivt for folks privatøkonomi og miljøet å handle mindre. Markedet styres av tilbud og etterspørsel, sånn er det bare. Kjipt for næringslivet ja, men man kan ikke forvente at politikere skal gjøre noe med at folk handler mindre.

Anonymkode: bf1e3...57d

• Liker 1
Skrevet

De sutrer ikke,  de har lyst til å overleve slik som alle andre. Beholde jobben sine og forsørge barn og betjene lån. Synes du det er sutring? De håper at politikerne våner opp og gjør noe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...