AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Heihei Jeg har et stort hemoroid problem. Er nå 37 år. Det startet som tenåring,hadde bare 1 stor hemorroid og innvendig så vær ikke noe problem,kunne dytte den inn ellers. I 20 årene kom forstoppelsen,brukte medisiner (lakserende)og ble avhengig. Etter noen år kunne jeg ikke gå på do (avføring) uten medisin. Nå går jeg bare på do med medisiner, altså kun 2-3ggr i uken. Da jeg var ca 25 år, var jeg hos en og opererte vekk. Han skjærte vekk hemoroiden og sveiset den igjen med noe som liknet en sveiseapparat, glødende og kom røyk og greier. I norge. Den verste måneden i livet mitt. Aldri opplevd liknende smerter i ettertid. Men hemoroiden forsvant aldri. Det ble bare flere.Hemorroiden bare formerer seg. Etter begge svangerskapene (30 og 32 år) har den bare blitt flere. Nå, når jeg har vært på do, og dusjet. Kjente jeg maange. Så meg i speilet og alle de lå utenpå analåpningen, ca 20 stk!! Det var som om jeg hadde på med flere tamponger, bare i rompa. For de åpner anusen og ligger jo der. Det kjennes virkelig ut som jeg har noe i anusen hele tiden. Og ja, der klør, svir og blir betente og svir når jeg går mye pga gnissing mellom rumpeballene. Jeg vet ikke om jeg tør å gå gjennom en slik operasjon en gang til. Har noen prøvd ett eller annet for å fjerne dem? For som som det går nå, er jeg redd anusen åpner seg til det uendelige fordi de bare kommer og kommer. For å nevnte noen så har jeg prøvd operasjon, linse produkter, fiberrik mat, mye vann, kutte ditt og datt, har aldri på tettsittende klær/truser, sitter ikke mye, beveger ikke på meg mye heller. Er mye sengeliggende pga ME. Kan derfor ikke trene eller ha gå turer for jeg blir helt ødelagt etterpå. Har selvfølgelig prøvd å avvenne meg medisiner for å anføre naturlig, men gikk en hel uke uten å tømme meg, og de siste dagene klarte jeg nesten ikke å få imeg mat. Så det funket heller ikke. Jeg vet ikke, det ser ikke bra ut. Hadde det stoppet her så kunne jeg leve med det. Å bli sår av og til, ha åpning i anusen med ca 4cm åpning med ting som stikker ut. Tømme meg 2-3ggr i uken. Det går! Men hvis det bare fortsetter å komme, da vet jeg ikke hva jeg kan gjore. Anonymkode: f8791...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Uff det høres vondt ut. Du får google private sykehus og se om de har noen metoder som er bedre enn din forrige operasjon? Har du vært til spesialist på hemoroider? Anonymkode: a54ce...15b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Husker ikke helt hva de heter de jeg gikk til, men det var en i volvat, så tror det er privat? Anonymkode: f8791...7c2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Du må få hjelp for dette. Du kan jo ikke ha det sånn her. Du må bli henvist av fastlege. Du må også få hjelp for forstoppelsen din, og burde bli henvist til klinisk ernæringsfysiolog samt noen som kan snakke med deg om dorutiner o.l for å forebygge forstoppelse. Anonymkode: 62555...141 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 Sånn her er ok. Jeg har levd med det lenge og jeg klarer meg. Det jeg er redd for, er hemoroidene som multipliserer seg hele tiden og tar opp hele anusen min. Samtidig er jeg redd for den forferdelige operasjonen som foregikk for par tiår siden, som skapte 1 måneds smerte og den forsvant ikke engang. Er noe annet jeg ikke har prøvd? Har vært gjennom runden med fastlegen, hun anbefalte trening,mosjon,fiberrik mat. Sånne vanlige ting. Så kommer ingen vei. Anonymkode: f8791...7c2 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Hei Du kan få satt strikk på dem, det er ganske smertefritt og hemoriden dør, det er en skånsom og fin måte, det værste er at en føler skikkelig bæsjetrang de første dagene, men det er bare en følelse. Anonymkode: 07ead...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 Jeg har fjernet hemoroider med både strikk, brenning og laser. Laser er absolutt å anbefale, kjenner ingen smerter etterpå. Brenningen skal jeg aldri gjøre igjen, det var som du sier, den verste måneden i mitt liv. Anonymkode: 382c6...91a 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har fjernet hemoroider med både strikk, brenning og laser. Laser er absolutt å anbefale, kjenner ingen smerter etterpå. Brenningen skal jeg aldri gjøre igjen, det var som du sier, den verste måneden i mitt liv. Anonymkode: 382c6...91a Laser metoden. Kom dem tilbake? Anonymkode: f8791...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå