Gå til innhold

Uenighet med samboer om robotstøvsuger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en Roborock S7 Robotstøvsuger for noen måneders tid siden. Denne har både støvsuge- og moppefunksjon.

Før jeg drar på jobb, pleier jeg ukentlig å sette den på til å ta alle rom, herunder gang, toalett, soverom, gjesterom, vaskerom og bad.

Min samboer reagerer da robotstøvsugeren både går på bad/toalett samt øvrige rom.

Så da er mitt spørsmål; Er jeg unormal som synes det er HELT innenfor å la robotstøvsugeren gjøre hele jobben? Eller skal man selektere først soner ex bad/toalett, skifte mopp og dernest kjøre disse fordelt på 2 ulike etasjer?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egen mopp til bad/ toalett egen til gang/vindfang og en til resten.

Anonymkode: 48483...a98

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville i allefall satt rekkefølge på "fra rent til skittent", så startet med de reneste rommene, og avsluttet med toalett/bad. Jeg ville ikke brukt mopp først på bad/toalett, så på kjøkken...

Og jeg er absolutt ikke hysterisk på bakterier! Har ingen problemer med at samme mopp blir brukt på hele huset. Men jeg bruker ikke en klut på gulvet først, og så på benken, for å si det sånn.

Anonymkode: 79f04...1d4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Personlig ville jeg brukt ny mopp til hvert rom/sone. 

Anonymkode: 79574...4f5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville i allefall satt rekkefølge på "fra rent til skittent", så startet med de reneste rommene, og avsluttet med toalett/bad. Jeg ville ikke brukt mopp først på bad/toalett, så på kjøkken...

Og jeg er absolutt ikke hysterisk på bakterier! Har ingen problemer med at samme mopp blir brukt på hele huset. Men jeg bruker ikke en klut på gulvet først, og så på benken, for å si det sånn.

Enig med deg. Er jo det som er den naturlige måten å gjøre det på om man mopper selv.

• Hjerte 1
Skrevet

Helt innafor med alle rom spør du meg. Når badet vaskes så ofte er det ikke akuratt som det kommer bæsjebakterier i resten av huset 

Anonymkode: 1ca99...4ec

• Liker 7
Skrevet

Om du tar det hver dag, og dere er to normalt renslige voksne, ville jeg bare tatt det samlet, slik du gjør. 

Selv nå, et-par dager etter at vi vasket badet, kan jeg bare ikke se for meg hva slags skumle bakterier som skal være på gulvet... Her legges dolokket ned, og er vi uheldig og søler tannkrem eller noe vaskes det bort umiddelbart. 

Anonymkode: 92628...3a2

• Liker 3
Skrevet

Haha, aldri tenkt over at vi må bytte/vaske moppen på den. Hatt den i over ett år 🥴 Nå følte jeg meg ekkel!

Anonymkode: 666c9...7fa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Pisser han mye på gulvet? 

Anonymkode: c8ca0...17e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, aldri tenkt over at vi må bytte/vaske moppen på den. Hatt den i over ett år 🥴 Nå følte jeg meg ekkel!

Anonymkode: 666c9...7fa

Har du brukt samme moppen i over 1 år uten å vaske den?? Ja da er du faktisk ekkel!

Anonymkode: 9d558...53a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ville ikke vasket badet med roboten, men vi har små barn som skvetter. 

Anonymkode: f9816...169

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du brukt samme moppen i over 1 år uten å vaske den?? Ja da er du faktisk ekkel!

Anonymkode: 9d558...53a

Neida, det er vedkommende ikke.

Skrevet

Ville gjerne hatt robotstøvsuger i hoved etasjen. Men gamlepus hadde kommet til å dødd over nye elektriske ting 🤣🤣🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...