AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Altså om dere gir feks PlayStation eller gamingstol og lignende, er det for hele familien og at alle må dele eller kjøper dere til hver enkelt og alle barna? Vi har feks to barn. Ett barn på 9 år og ett barn på 5 år. Eldste gamer og yngste bryr seg ikke enda. Spørsmålet er om vi kan gi gaven utenom bursdag og jul, som noe de bør kunne dele på etterhvert. Eller om det blir feil. At vi må starte med å gi utstyr til eldste alene og kjøpe likt til yngste når han kommer etter? Hva anbefaler dere? Anonymkode: bcb44...f84
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Gamingsutsyr er felles. Anonymkode: 2e3aa...1e8 4
Toyah Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Vi har gitt til hver unge. Den yngste har gjerne arvet av den eldste de første gangene. Det er så stor aldersforskjell mellom våre, at det å dele, hadde aldri blitt noe greie på. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Det kommer helt an på. Eldste hos oss ønsket seg gamingpc og fikk det til jul i fjor. Det hadde ikke fungert å gitt den i gave på deling med lillebror. Dersom det blir gitt som felles gave må det jo også deles likt. Altså, hvis lillebror viser interesse må han også få spille. Da tenker jeg jo at utstyret burde stå i et felles oppholdsrom. Vi har felles xbox, ingen har fått den som gave. Den er min, og jeg bestemmer når og hvem som skal bruke den. Anonymkode: 5e0eb...02b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 Eldste fikk først, og fikk velge om yngste fikk være med, men når yngste viste større interesse fikk yngste eget. Eldste har playstation, men også gammel xbos og gammel wii som dras frem innimellom samt spill PC. PCen betalte han halvveis selv. Yngste har kun playstation og en laptop som barnet arvet, og er fornøyd med det så langt. To år mellom barna. Jeg liker IKKE at det skal spilles i stua med høying. TVen i stua skal kun brukes til felles, ungene har tilgang til hver din ipad/playstation/pc/skjerm på rommene sine. Når yngste ikke hadde eget og de delte rom så sto alt i et ekstra rom. Anonymkode: fc66b...ddb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Hver sin, de før selvsagt spille i stua Anonymkode: 93bec...e32
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Du gjør nok smart i å planlegge for at de begge kan spille samtidig etterhvert. Og med såpass stor aldersforskjell vil de neppe kunne spille samme spill. Når minste er 7-8 vil du neppe ha ham i samme rom som en 12 som spiller spill som ikke egner seg yngste - for ikke å snakke om chat. Vi har en Nintendo switch på stuen, som er felles. Den er kjøpt utenom gaver, og er til familiespill. Yngste har et barnespill eller to på den, men ikke så veldig interessert ennå. Eldste har fått PlayStation, vi kjøpte den utenom gaver også. Med forbehold om at yngste får prøve litt innimellom, enn så lenge. Yngste har fått egen (billigere) kontroller, for er litt for hardhendt når ivrig enda. (Bare sterkere i klypa enn han skjønner). Så har vi heller latt tilbehør, som gamingstol, være julegaver. Det er i mitt hode noe ekstra, som egentlig ikke trengs, men er kult. Om yngste blir mer opptatt av spilling etterhvert, så regner jeg med han får egen konsoll. Det blir fort bare konflikt og krangel om begge ønsker å spille en regnfull søndag, eller etter skoletid f.eks. Om eldste får mer lyst til pc-gaming etterhvert, er det mulig han får pc, og minste arver PlayStation. Vi får se. Men vi har altså en slags mellomløsning - de både deler litt, og eldste og yngste har hver sin mulighet til å spille. (PlayStation står i loftstue, Nintendo i stuen). Anonymkode: fbcc2...057 2
Lizard Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 Gaming PC, stol etc får de hvert sitt, mens Switch,PS etc er felles.
Tomas77 Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 Enn så lenge er PS felles men Switch hver sin. Kommer nok en dag med separate PS.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 Fire gutter som er tett i alder her, så alle har hvert sitt utstyr. De har fått spillkonsoller, stoler og tilbehør til jul og bursdager. Det hadde aldri fungert om de skulle dele på dette. Anonymkode: 87265...e80
Sol79 Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 Du kan ikke forvente at en 9-åring skal dele gamingutstyr med enn 5-åring. Det er altfor stor aldersforskjell. 1
Nattens rytter Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 (endret) Gamingstol, kva er det for noko? Eg trur nok mange foreldre slit med setja klåre grenser for spelinga. Ei grei ordning lyt vera at dei berre får spela etter at dei er ferdige med leksene og maks 1 time på kvardagane. Endret 19. november 2022 av Nattens rytter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 Nattens rytter skrev (10 minutter siden): Gamingstol, kva er det for noko? Eg trur nok mange foreldre slit med setja klåre grenser for spelinga. Ei grei ordning lyt vera at dei berre får spela etter at dei er ferdige med leksene og maks 1 time på kvardagane. Hva hadde det med ts sitt innlegg å gjøre? Anonymkode: 93bec...e32 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 De har fått hver sin pc når de har blitt gammel nok. Det har vært gave fra oss + at de har spart litt selv. Og en god kontorstol som er god både til gaming og lekser. Og det er ikke sikkert at minstemann er interessert i gaming når han blir gammel nok. En god stol til leksene får han uansett. Anonymkode: 5b5e8...0c7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Konsollane står i stova og er felles for alle i familien. Datamaskin som brukast til f.eks gaming er privat. Alle har kvar sin maskin og steam konto. Anonymkode: a0459...6bd
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 Her har vi alle hvert vårt utstyr. 🙂👍 Anonymkode: b3bb8...83d 1 1
solsolsol Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 Våre har fått i julegave på deling.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 Utstyr som står i kjellerstuen er felles. Skulle vi hatt gamingstol der, så hadde vi kjøpt to (som var hele familien sin) så flere kunne spilt sammen. Har uansett sofa med plass til 5. + saccosekker. PC på rommene er hver sin Anonymkode: 5b5e8...0c7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 Kan godt kjøpe playstation til hele familien ja Anonymkode: 0f847...a90
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #20 Skrevet 19. november 2022 her er kun de 2 på snart 15 som er intressert i spilling, de på snart 11 og 10 har aldri likt og spille, de er for aktiv og sitter ikke i ro mer enn 5 min 😂 han på 2 vet jeg jo ikke ennå hvordan blir,men han virker litt mer som de 2 gutta på snart 15 Anonymkode: 27a11...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå