Gå til innhold

Kalde hender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har varme i hus men sliter alltid med kalde hender. Kan ikke pakke dem inn heller. 
Sjekket kroppen og ikke noe galt med meg. Men noe tips hvordan jeg kan holde hendene varme? 

Anonymkode: 3c854...4f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har varme i hus men sliter alltid med kalde hender. Kan ikke pakke dem inn heller. 
Sjekket kroppen og ikke noe galt med meg. Men noe tips hvordan jeg kan holde hendene varme? 

Er du kald i tærne også?

Anonymkode: e13fe...510

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Røyker du? snuser du? Da får du dårlig blodsirkulasjon. Trener du? 

Anonymkode: da7d7...05b

Skrevet

Sunn og frisk uten røyk eller alko. Trener. Ikke i tærne. 

Skrevet

Ikke alt man kan sjekke godt nok ved prøver, f.eks er mangel på jod vanskelig å plukke opp. 

Både jern (hem-jern fra rødt kjøtt) og jod (fisk) er eksempler på næringsstoffer som er viktig for blodomløp. Jeg hadde normalt jernlager ved blodprøver, men hadde likevel noen tegn på mangler. Siden min hovedkilde til jern var fra grønt og ikke kjøtt, så prøvde jeg å spise rødt kjøtt en periode. Merket stor forskjell. Grunnen til det er at hem-jern taes opp mye bedre for bruk i kroppen. 

Utover det, spiller lymfesystemet en viktig rolle for blodsirkulasjonen. Du kan sette deg inn i tørrbørsting, som er en av flere fine måter å stimulere lymfesystemet på en økonomisk måte. Ellers kan man også gå til behandlinger for å få litt dypere behandlinger, veldig effektivt. 

Anonymkode: d1ad2...d91

Skrevet

Jeg har såkalt ‘Raynaudsfenomen (likfingre) og bruker blidtrykksmedisner ved behov på de kaldeste dagene. Et godt tips fra meg er elektriske varmehansker❤️

Anonymkode: 0ca50...fee

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har såkalt ‘Raynaudsfenomen (likfingre) og bruker blidtrykksmedisner ved behov på de kaldeste dagene. Et godt tips fra meg er elektriske varmehansker❤️

*Blodtrykksmedisner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...