AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Mitt eldste barn har begynt på skolen. Hittil har vi vært de første til å invitere med barn hjem. Mitt barn har aldri spurt om å ha med noen hjem, men jeg har sagt hun kan lå lov og ha med noen og da har hun valgt. Hatt besøk av tre stykker. To av de har invitert tilbake. Tilsammen har de møttes 6 ganger (både her hjemme og borte). Jeg tenker dette er ganske lite? Når jeg leser her inne virker det som det er vanlig å ha besøk flere ganger i uka. De er ca. 8 jenter i klassen. Burde man invitere alle hver sin gang? Det er ingen flere enn disse tre hun har villet ha besøk av.. Hva er normalen? Jeg faller selv fort utafor sosialt så jeg kjenner ingen noe særlig av foreldrene.. Redd barnet mitt skal slite sosialt også, så prøver og gjøre det riktige. Går forresten på en fritidsaktivitet i uka. Anonymkode: bf7c7...36e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Det kommer helt an på barna, avstand mellom klassekamerater, barns fritidsinteresser osv. Når vi bodde med barn på samme alder ved siden av oss (de flyttet) så var de hjemme hos hberandre etter skolen hver dag. Mine sluttet på SFO etter 1. klasse så hadde tid til å bli med hverandre hjem, men vi begrenset det siden vi ikke var hjemme. Er de bare 8 jenter uten gåavstand og er på SFO er en gang i uka ikke lite. Går barn sammen hjem fra skolen hver dag og bor tett kan man nesten forvente hver dag- om barnet er sosialt. Noen barn liker alenetid. Anonymkode: 7c561...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer helt an på barna, avstand mellom klassekamerater, barns fritidsinteresser osv. Når vi bodde med barn på samme alder ved siden av oss (de flyttet) så var de hjemme hos hberandre etter skolen hver dag. Mine sluttet på SFO etter 1. klasse så hadde tid til å bli med hverandre hjem, men vi begrenset det siden vi ikke var hjemme. Er de bare 8 jenter uten gåavstand og er på SFO er en gang i uka ikke lite. Går barn sammen hjem fra skolen hver dag og bor tett kan man nesten forvente hver dag- om barnet er sosialt. Noen barn liker alenetid. Anonymkode: 7c561...3f9 Barnet mitt er på sfo hver dag. Det har også vært vennegruppe ett par ganger og tre bursdager. Godt og høre det ikke er lite. Da er det kanskje nok. Merker på henne at hun ofte er sliten etter skole og sfo også.. Anonymkode: bf7c7...36e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Syns ikke det var lite. Tenker at besøk er sjeldent, så lenge barna går på sfo. Her orker han ikke besøk hele tiden etter skole og sfo. Ofte er jeg ikke ferdig på jobb før 4, og da blir det sent med besøk. Han skal jo ha tid til lekser, slappe av etc. Anonymkode: 6e9f1...92a 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 Det er ikke lite! Her er de 16 jenter i klassa, og to pluss en gutt har vært her. Men 11-åringen…. Det er annerledes når de har slutta på aks/sfo. Men sjelden mer enn én gang i uka, det er ftitidsaktiviteter og lekser og middag. Anonymkode: 28b9e...098
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 høres vel ganske greit ut det der altså... Anonymkode: 0d673...c95
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 Ikke styr for mye, la ungene finne ut av det selv! foreldre som invitere til besøk hele tiden, blir fort slitsomme! Vi har noen sånn, og jeg overser meldingene til det er for sent… Barna er slitne etter skolen, vi er slitne etter jobb, så kommer lekser og fritidsaktiviteter. Men noen foreldre ser ikke dette, og sitter og fører besøksstatistikk, hvem inviterte hvem når! La ungen din få mulighet til å be om besøk, ikke push henne! Og alle, etter tur? Du vil fort finne ut at ditt barn ikke fungerer sammen med alle, det er helt normalt. Vi har sagt ja til sånne besøk, kun for å være hyggelige - og det er alltid full kræsj! Anonymkode: a352f...98c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå