AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Nå er vi jo som kjent inn i hardere tider og det er ikke mangel på artikler om hvor trasig dette er for blant andre minstepensjonister. Mine besteforeldre er i denne kategorien, men det er ikke noe man snakker om i familien akkurat. De er rundt 80 år og bor hjemme. Noen idé om hva jeg evt kan gi dem i julegave som kan være lurt for eldre folk med lite penger, uten at det blir alt for åpenbart at det er pga det? Har tenkt på matgaver, men det meste jeg kommer på er ting de ikke bruker. Chiliolje og urtesalt har ikke truffet middagene deres akkurat. Spekemat er visst ut pga kolesterol eller noe sånt. Håper noen har noen lure tips! Pris ca 6-700. Anonymkode: 8db7e...24b
Helene Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Tips, noe spiselig. Dropp spekemat, fyll en kurv med hverdagsvarer. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 51 minutter siden, Helene said: Tips, noe spiselig. Dropp spekemat, fyll en kurv med hverdagsvarer. Hvetemel og ris liksom? Blir ikke det veldig stusselig? Eller hva tenkte du? Anonymkode: 8db7e...24b
Helene Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvetemel og ris liksom? Blir ikke det veldig stusselig? Eller hva tenkte du? Anonymkode: 8db7e...24b Nå må jeg tenke, en pakke skivet ost, noe syltetøy, helt vanlig pålegg, kanskje noe middag. Kyllingfilet eller et par biffer. Salmalaks. Og litt frukt. 1
Brunello Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 Det er ikke gitt at minstepensjonister har dårlig råd. Min farmor er minstepensjonist, men har like fult ganske god råd. Hun får for øvrig portvin, hjemmelagde julekaker og litt andre godsaker. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 Kan også ha med toroposer, fiskeboller i boks, konfekt, kjeks, Anonymkode: beef7...a6e
Maestro Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Er ung ufør. Kjøpt bla ting på tilbud. En bok og et par gode sokker til mamma. Ble 150 kr. Søsteren min elsker porselen dukker men har Ingen. Fant en kjempe fin dukke på en brukt butikk, til 50 kr. Skal finne et par småting til fra Normal som er spiselig eller noe. Gjenbruk er genialt! Og finne mye pent, til billig penge. Let på finn, tise, facebookgrupper der du bor, og fysisk brukt butikker. Veldig kjekt 🥰 Og husk at det er tanken som teller, ikke prisen. 1
Duff Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 Jeg kjøpte en eske med kaffe ett år jeg var helt tom for ideer. Det ble godt mottatt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 Har selv kjøpt fenalår eller masse kaffe som skal vare en stund. Eventuelt, hva med et gavekort på en matbutikk i nærheten? Bare si at du ikke visste hva de ønsker seg, så du kjøpte noe nyttig. Anonymkode: a6963...080
Drizzt Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå er vi jo som kjent inn i hardere tider og det er ikke mangel på artikler om hvor trasig dette er for blant andre minstepensjonister. Mine besteforeldre er i denne kategorien, men det er ikke noe man snakker om i familien akkurat. De er rundt 80 år og bor hjemme. Noen idé om hva jeg evt kan gi dem i julegave som kan være lurt for eldre folk med lite penger, uten at det blir alt for åpenbart at det er pga det? Har tenkt på matgaver, men det meste jeg kommer på er ting de ikke bruker. Chiliolje og urtesalt har ikke truffet middagene deres akkurat. Spekemat er visst ut pga kolesterol eller noe sånt. Håper noen har noen lure tips! Pris ca 6-700. Anonymkode: 8db7e...24b Gi dem penger og la dem bruke dem som de vil.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 Litt finere syltetøy, eplesider eller gløgg, kaffe og te, fin håndsåpe, dusjsåpe, likør, holdbare kjeks, kaker, julegodt. Anonymkode: ca4b9...8ab
Vera Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 Bruker de ulltøy? Ull har alltid blitt godt mottatt hos den eldre garde her. Man finner som regel alltid noen som har tilbud på ull.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 En juleblomst og en julekurv med diverse godt i. Anonymkode: 4fecb...70b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 Vi har pleid å gi en del ting som den eldre garde spiser, men kanskje ikke vi. Sylte, steik og lignende kjøttprodukter. En god sennep. God kaffe. Kransekake. Anonymkode: a520b...330
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 Noe de ønsker seg. Anonymkode: b8e68...523
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 En stor kurv med god mat; diverse typer sild, røkt laks, påleggssalater, ribberull, lammerull, sylte osv., twist eller kjeks, kaffe/te, gløgg, pepperkaker, vin, likør osv. Nå kjenner jo ikke jeg dem men hva med noe luksus som teater, konsert, massasje/spa/barbersalong/frisør osv.? Noe de trenger av vintertøy? Jakker, ulltøy, luer, vanter skjerf? Anonymkode: f55db...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå