Gå til innhold

Få påvist diagnosen ADHD i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 43 år gammel kvinne som har helt siden ungdomsskole alder følt at jeg er annerledes. Jeg har alltid slitt med ukontrollert sinne (alkohol tåler jeg ikke for da blir jeg bare værre)

Jeg kan endre personligheten i løpet av veldig kort tid og har det jeg vil kalle sykelig sjalusi og tenker alltid det værste om alt inntil det motsatte er bevist. Jeg har prøvd medisiner mot bipolar lidelse for å se om det hjalp men det hadde ingen effekt på meg. Jeg er fryktelig urolig, veldig lite energi til å gjøre ting (rastløs er jeg ihvertfall ikke). 

Når fikk du påvist ADHD? Og av hvem? Fastlege eller psykolog?

Hvilke symptomer hadde du og hvilke medisiner bruker du?

Anonymkode: 46659...2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv ketogent kosthold.

Ble roligere i kroppen og hodet, og trenger hjelp medisiner lengre.

Anonymkode: a37c5...6e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er en 43 år gammel kvinne som har helt siden ungdomsskole alder følt at jeg er annerledes. Jeg har alltid slitt med ukontrollert sinne (alkohol tåler jeg ikke for da blir jeg bare værre)

Jeg kan endre personligheten i løpet av veldig kort tid og har det jeg vil kalle sykelig sjalusi og tenker alltid det værste om alt inntil det motsatte er bevist. Jeg har prøvd medisiner mot bipolar lidelse for å se om det hjalp men det hadde ingen effekt på meg. Jeg er fryktelig urolig, veldig lite energi til å gjøre ting (rastløs er jeg ihvertfall ikke). 

Når fikk du påvist ADHD? Og av hvem? Fastlege eller psykolog?

Hvilke symptomer hadde du og hvilke medisiner bruker du?

Anonymkode: 46659...2d

Hei! 
Hva mener du med at du endrer personlighet? Mener du humør? 

Jeg fikk påvist ADHD i alder 35 år. Gikk da først til en nevropsykolog som tok ulike tester (varighet ca 2,5 time pr gang) x3 Deretter ble jeg videre henvist til DPS for bekreftelse av diagnose samt oppstart av medisin. 

Anonymkode: 3b3af...14d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva mener du med at du endrer personlighet? Mener du humør? 

Det lurte jeg også på. En ting er at humøret kan svinge veldig og at man føler ting veldig sterkt. En annen ting er sånn Dr Jekyll og Mr/Mrs Hyde-opplegg.

Anonymkode: c2866...f86

Skrevet

Kostet meg 2000 kroner timen hos privat psykiater. Fikk ikke dekket

Anonymkode: 93b69...926

Skrevet

Jeg er 43 og fikk nylig diagnosen adhd, men høres ikke helt ut som det er det du har... ut fra det du beskriver.

Har du vurdert om det kan være en personlighetsforstyrrelse...? Tenker da særlig på borderline.

Anonymkode: 083a1...f5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...