AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Jeg driver og lærer og bake, så nå har jeg bakt sukkerbunn og skal teste ut ulike fyll for å eksperimentere med smak! Så da trenger jeg selvsagt dine favorittfyll eller eksperimentelle smaker på bløtkake. ❤️ Anonymkode: 29025...aeb
Elle Melle Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 (endret) Bringebærsyltetøy, banan og ananas. Sammen altså. Det hjelper å balansere den sykt søte smaken av krem og evt marsipan. Endret 18. november 2022 av Elle Melle 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 FavorittFALL, herregud for en dum skrivefeil jeg gjorde i tittelen her! Hahahaha! Anonymkode: 29025...aeb 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Elle Melle skrev (13 minutter siden): Bringebærsyltetøy, banan og ananas. Sammen altså. Det hjelper å balansere den sykt søte smaken av krem og evt marsipan. Oioioi! Tar du alt på første bunn da? Og helt tett i tett med ananas? Kjenner jeg er SYKT skeptisk til ananas på kaka, men kan jo alltids prøve! Anonymkode: 29025...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 Banan og jordbærsyltetøy som fyll (gjerne hjemmelaget, rørt syltetøy). Pyntet med friske jordbær. Bløtkake. Anonymkode: 25cbf...f73 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Bringebærsyltetøy og ananas (i små biter) blandet med krem i lag en, og hjemmelaget krokan og banan og med smurt bringebærsyltetøy på bunnen i lag to. Når det jordbærsesong trumfer rørte jordbær bringebærsyltetøy. En skikkelig god bløtkake er noe av det beste jeg får. Anonymkode: fc819...eba 1
Elle Melle Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 (endret) Dynker bunnene med saften fra ananasen (bruker sånn på boks), smører på friskt syltetøy dekker med ananas i biter og banan i skiver. Så krem og andre halvdel av bunnen. Er helt innforstått med at dette er sykt 70-talls og ikke akkurat Pascal liksom. Du kan jo alltids ta noen av ingrediensene i en skål og smake for å se hva du synes, ikke vits i å ødelegge en hel kake om du ikke liker det. Endret 18. november 2022 av Elle Melle 2 1
Sola de Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 Jordbær eller bringebærkrem på alle lag inni kaka. Med hakkete mandler, revet sjokolade og banan. Oppå kaka, er det banan over hele med mandler og sjokoladedryss. Godt med blåbær som ekstra pynt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Banan og jordbærsyltetøy som fyll (gjerne hjemmelaget, rørt syltetøy). Pyntet med friske jordbær. Bløtkake. Anonymkode: 25cbf...f73 Denne har jeg faktisk laget før, og smakt og er min favoritt! (Men så har jeg ikke prøvd så mye). Det blir nok 1/4 med denne varianten! Anonymkode: 29025...aeb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 Bringebær, banen og kiwi. Og ikke sukker i kremen, sukkerbunn er mer enn søtt nok Anonymkode: 66ce4...98a 1
Macro Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 Aprikosfyll, og så dynker jeg alltid med Sprite i stedet for melk for å få den litt syrlig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bringebærsyltetøy og ananas (i små biter) blandet med krem i lag en, og hjemmelaget krokan og banan og med smurt bringebærsyltetøy på bunnen i lag to. Når det jordbærsesong trumfer rørte jordbær bringebærsyltetøy. En skikkelig god bløtkake er noe av det beste jeg får. Anonymkode: fc819...eba Oh, wow, hjemmelaget krokan høres jo digg ut! Men du mener at bringebærsyltetøy trumfer kjøpt jordbærsylte? Elle Melle skrev (1 minutt siden): Dynker bunnene med saften fra ananasen (bruker sånn på boks), smører på friskt syltetøy dekker med ananas i biter og banan i skiver. Så krem og andre halvdel av bunnen. Er helt innforstått med at dette er sykt 70-talls og ikke akkurat Pascal lik som. Du kan jo alltids ta noen av ingrediensene i en skål og smake for å se hva du synes, ikke vits i å ødelegge en hel kake om du ikke liker det. Åh, takk for beskrivelse av hvordan du gjør det. Jeg ville tenkt å dynke bunnene med appelsinjuice, men fint å gjøre det med ananaslaken. Hallo, jeg er nybegynner, ikke noe Pascal her i gården enda! Jeg har delt sukkerbunnen i fire, og tenkte teste ut 4 ulike variasjoner. Blir liksom ikke det samme å teste i en skål, men definitivt, tar ikke på noe jeg synes er helt herk. Sola de skrev (Akkurat nå): Jordbær eller bringebærkrem på alle lag inni kaka. Med hakkete mandler, revet sjokolade og banan. Oppå kaka, er det banan over hele med mandler og sjokoladedryss. Godt med blåbær som ekstra pynt. Jordbærkrem ... blander du da syltetøy sammen med kremen? For den var ny for meg. Hakkete mandler og revet sjokolade, slurp som jeg sikler nå! Dere kommer med fantastiske forslag! ❤️ Anonymkode: 29025...aeb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #13 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bringebær, banen og kiwi. Og ikke sukker i kremen, sukkerbunn er mer enn søtt nok Anonymkode: 66ce4...98a Nei, liker ikke sukker i kremen jeg heller! Dessverre er jeg allergisk mot kiwi så det får jeg aldri smakt 😭 Macro skrev (Akkurat nå): Aprikosfyll, og så dynker jeg alltid med Sprite i stedet for melk for å få den litt syrlig. Melk som dynking har jeg aldri hørt om Men sprite var jo en god idé. Og bruker du da ferske eller hermetiske aprikoser, eller aprikossyltetøy? Anonymkode: 29025...aeb
Macro Skrevet 18. november 2022 #14 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, liker ikke sukker i kremen jeg heller! Dessverre er jeg allergisk mot kiwi så det får jeg aldri smakt 😭 Melk som dynking har jeg aldri hørt om Men sprite var jo en god idé. Og bruker du da ferske eller hermetiske aprikoser, eller aprikossyltetøy? Anonymkode: 29025...aeb Familien her er ikke noe glad i klumper, så jeg bruker som regel syltetøy Joda, tror samtlige oppskrifter jeg har sett har sagt man skal dynke med melk. Det får jeg meg rett og slett ikke til å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #15 Skrevet 18. november 2022 Waltersmandlerkrem og bringebærsyltetøy. Anonymkode: 2adca...16e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #17 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oh, wow, hjemmelaget krokan høres jo digg ut! Men du mener at bringebærsyltetøy trumfer kjøpt jordbærsylte? Anonymkode: 29025...aeb Må knuses godt og ikke overdrive mengden krokan. Ja, foretrekker bringebærsyltetøy fremfor jordbær når det er kjøpt, synes det er friskere. Men det lureste om du blir superbaker er å røre friske bær i sesong og fryse ned til prosjektene dine. Og hiver meg på dynking med ananasjuicen Anonymkode: fc819...eba
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #18 Skrevet 18. november 2022 Macro skrev (1 minutt siden): Familien her er ikke noe glad i klumper, så jeg bruker som regel syltetøy Joda, tror samtlige oppskrifter jeg har sett har sagt man skal dynke med melk. Det får jeg meg rett og slett ikke til å gjøre. Jeg har alltid fulgt den samme for sukkerbunn, for den første jeg teste var helt fantastisk og der var det appelsinjuice. Så når du skrev melk smakte det rart i munnen av tanken AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Waltersmandlerkrem og bringebærsyltetøy. Anonymkode: 2adca...16e Revet waltersmandler sjokolade vispet inn med kremen? Peanut skrev (1 minutt siden): (Sorry, men nevnte noen KAKE? ) Eh, ja! Jeg skal bare på butikken nå, så er du invitert til kake i 20-tiden! Anonymkode: 29025...aeb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #19 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må knuses godt og ikke overdrive mengden krokan. Ja, foretrekker bringebærsyltetøy fremfor jordbær når det er kjøpt, synes det er friskere. Men det lureste om du blir superbaker er å røre friske bær i sesong og fryse ned til prosjektene dine. Og hiver meg på dynking med ananasjuicen Anonymkode: fc819...eba Jeg har en del blåbær liggende, men vet ikke om blåbærkrem er digg Takker for tipsene! ❤️ Anonymkode: 29025...aeb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #20 Skrevet 18. november 2022 Dynker kakebunnen i solo. Har så en boks med vaniljekrem som jeg blander med bringebærsyltetøy. Legger dette på alle lagene, så bananskiver oppå det. Har vanlig krem rundt, men dropper sukker som en annen sa, da fyllet og sukkerbrødet er søtt nok. Pynter så med forskjellige typer bær. Anonymkode: 6e4f3...a2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå