Gå til innhold

Jeg skjønner ikke hva jeg skal tekste til han om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har definert oss som at vi bare skal være oss (ikke date andre) for to uker siden og har datet i 4 mnd ca men avstandsforhold så reist til hverandre 7 ganger. Venninnene mine får sjokk av at jeg sier vi bare tekster en gang i uka ca mellom reisene og etter at vi avtalte at vi ikke skulle date andre enn hverandre så ser jeg han prøver å tekste meg litt oftere men bare med morsomme bilder eller bilde av fredagstacoen hvor han skriver at han skal lage til oss neste gang jeg reiser dit (1 time fly/6 timer tog) men vi har ikke samtaler om hva vi har gjort i dag eller denne uken og når jeg spør hvordan dagen hans har vært eller han spør meg så er det bare et par meldinger også thats it. Jeg syns det er kjedelig å tekste sånn hver dag og syns vi har mye mer å snakke om når vi møtes og blir gladere for å se hverandre fordi vi ikke går lei av hverandre med tørrprat hver dag. 

Men som sagt jeg legger merke til at han prøver å ta kontakt kanskje to ganger i uka istedet for en og trenger tips til hva jeg kan skrive til han to andre dager i uka

Er helt ny på langdistanse forhold og begge hater å snakke om jobb og været. Lengre diskusjoner om Atle Antonsen skandalen eller hvor vi vil reise på ferie tar vi når vi møtes men hva sender man egentlig på sms mellom treff? 

Anonymkode: 00588...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utenom hjerter og savner deg meldinger hehe for vi er ikke helt der. Vi har begge følelser for hverandre men er godt voksne og kanskje litt formell dating 

Skrevet

Prater dere ikke på telefon heller?

• Liker 4
Skrevet

Det høres veldig rart ut. Jeg og kjæresten som bor i samme by tekster hverandre flere ganger om dagen. Alt i fra småting som skjer, link til artikler vi har lest, praktisk informasjon, spørsmål om hvordan det går, og alltid god morgen og god natt når vi ikke er sammen. Hyggelig å vite at den andre parten tenker på en.

Anonymkode: abf16...015

• Liker 2
Skrevet
Rumle skrev (2 minutter siden):

Prater dere ikke på telefon heller?

Nei det har vi aldri gjort. Sånn utenom når vi ringer for å si at nå har jeg bestilt billett eller nå er jeg fremme

Ingen av oss er skravlete på den måten og jeg får veldig telefonangst med unntak hvis jeg snakker med noen som er veldig pratsom som han ikke er.. Syns det er litt snodig at vi ikke har mer kontakt på dette punktet etter vi definerte oss som oss men når vi besøker hverandre er han oppslukt av meg så jeg tviler ikke på følelsene hans og jeg prøver nå å få tips så vi kan ha mer naturlig kontakt så kanskje vi kommer dit hvor ringing blir naturlig også men jeg aner ikke hva jeg skulle snakket om da heller. Jeg har en kjedelig lite innholdsrik hverdag og han hater å snakke om jobben pg hverdagen sin så det er to setninger så er det temaet ferdig 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres veldig rart ut. Jeg og kjæresten som bor i samme by tekster hverandre flere ganger om dagen. Alt i fra småting som skjer, link til artikler vi har lest, praktisk informasjon, spørsmål om hvordan det går, og alltid god morgen og god natt når vi ikke er sammen. Hyggelig å vite at den andre parten tenker på en.

Anonymkode: abf16...015

Ja det er veldig anderledes enn andre forhold jeg har vært i men jeg har vært med menn som prater i evigheter om seg selv og aldri går tom for tema, mens han her er mer sånn som prater bare når han har noe interessant å si og sånn er jeg også i tillegg til at vi begge er ganske private av oss og litt sjenerte 

Skrevet

Kan jo bare skrive noe kort, bare for å vise at du tenker på han. Du trenger ikke nødvendigvis spør om noe. F.eks:
- God morgen, ønsker deg en fin arbeidsdag
- Her går alt bra, håper det samme for deg. Tenker på deg
- Ønsker deg ei god natt. Stor nattaklem fra meg

Begynn i det så, så kommer det mer etterhvert som dere blir bedre kjent og trygge på hverandre.

Anonymkode: 691f6...cf5

• Hjerte 1
Skrevet

Men synes du ikke at det er viktig å ha noe å prate om i et forhold? At det å ønske å høre sin partners mening om dette og hint er - viktig?

For par flest snakker ikke i timesvis om dagen sin, får jeg håpe. Det ville vært usedvanlig navlebeskuende. Ja, man utveksler info om seg selv, deler festlige anekdoter og lufter frustrasjoner. Man deler drømmer og håp og frykt. Men den daglige utvekslingen går mer på type «se den artikkelen her, jeg synes x og y og z» og så «og se den instruksen her om vår felles hobby. Det vil gjøre oss i stand til å forbedre x og y og z». Det er «Hva med den oppskriften her til helgen?» og «denne podcasten forklarer mental helse godt» eller «jeg er enig med denne personen på Twitter om mye, men her bommer hen fordi» og «den saken vi diskuterte i helga: her er et nytt innspill»

Om man ikke som par spiller mental ball med hverandre - hvem spiller man det da med? Og hvordan oppgraderer man seg som menneske uten drahjelp fra partner? 

Anonymkode: 5675d...590

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater å tekste, har ingen problem med å ikke ha annen kontakt enn å avtale neste møte. En og annen morsom/interessant link kanskje. Tenker jeg på ham sender jeg av og til et hjerte eller en kysseemoji. Liker reels på Insta så de kan jeg utveksle om mottakeren synes det er gøy også. Ser at det er litt barnslig, er tross alt 40++, så helt ok om de synes det er plagsomt og ikke vil ha.

Anonymkode: 4db43...d2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hater å tekste, har ingen problem med å ikke ha annen kontakt enn å avtale neste møte. En og annen morsom/interessant link kanskje. Tenker jeg på ham sender jeg av og til et hjerte eller en kysseemoji. Liker reels på Insta så de kan jeg utveksle om mottakeren synes det er gøy også. Ser at det er litt barnslig, er tross alt 40++, så helt ok om de synes det er plagsomt og ikke vil ha.

Anonymkode: 4db43...d2e

Har vurdert å registrere meg på Instagram bare for å lettere holde en kommunikasjon i gang mellom oss på den måten du sier. Slettet sosiale medier for tre år siden men han er på insta, kanskje litt gjennomskubart og påtrengende(desp) å lage en ny profil kun for å holde kontakt med han? Han vil jo kunne se dato på bildene at alle er helt nye samt at jeg ikke har noen andre følgere 

Jeg hadde nok syns det var litt spess og masete selv hvis en mann jeg datet opprettet profiler på sosiale medier kun for å følge med på meg. 

• Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vurdert å registrere meg på Instagram bare for å lettere holde en kommunikasjon i gang mellom oss på den måten du sier. Slettet sosiale medier for tre år siden men han er på insta, kanskje litt gjennomskubart og påtrengende(desp) å lage en ny profil kun for å holde kontakt med han? Han vil jo kunne se dato på bildene at alle er helt nye samt at jeg ikke har noen andre følgere 

Jeg hadde nok syns det var litt spess og masete selv hvis en mann jeg datet opprettet profiler på sosiale medier kun for å følge med på meg. 

Insta!? Hvor kan du ikke bruke sms eller WhatsApp, som er mer målrettet for teksting?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Insta!? Hvor kan du ikke bruke sms eller WhatsApp, som er mer målrettet for teksting?

Vi bruker sms. Jeg har tenkt på insta for å sende videoer og ting derfra til hverandre som er en lettere måte enn å måtte finne på noe konkret å tekste om på sms 

WhatsApp er jeg ikke kjent med og jeg trenger ikke flere apper enn tekstmelding for å sende tekst men jeg sliter med hva vi kan snakke om på tekst...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bruker sms. Jeg har tenkt på insta for å sende videoer og ting derfra til hverandre som er en lettere måte enn å måtte finne på noe konkret å tekste om på sms 

WhatsApp er jeg ikke kjent med og jeg trenger ikke flere apper enn tekstmelding for å sende tekst men jeg sliter med hva vi kan snakke om på tekst...

Kan anbefale What app. Bruker det med han jeg dater. Vi leser inn talemelding til hverandre der, apen fungerer utmerket til det. 
Du kan jo bare spør hvordan han har det og fortelle litt fra dagen din. Trenger jo ikke være noe store emner du må ta opp. 

Skrevet

Jeg synes også sånne textationships er slitsomme, og dater en som bor litt unna. Vi tekster mest om pratiske ting, og slett ikke daglig, men de gangene vi deler ting er enten relevante linker til ting vi har snakket om eller er opptatt av, ting vi har lagd/gjort og vil vise frem, eller når vi har opplevd noe vi trenger å snakke om. 

Min erfaring er også at menn som tekster mye er et rødt flagg. Blir det for mye er det gjerne en del av lovebombing, og min erfaring er at de gjerne har flere damer, og at teksting blir en slags lav innsats, for å holde flere damer varme, siden man kan sende samme selfie eller "slik var dagen min" til alle man flørter med. Enten prioriterer han meg for treff, eller så kan vi bare drite i det. 

Anonymkode: ca68f...253

• Liker 3
Skrevet

Jeg har det på samme måte med min fyr, når vi møtes relativt ofte som vil si noen dager sammenhengende annen hver uke skriver vi kanskje 1 eller 2 ganger i uka utenom, føler ikke vi har behov for å ha mer kontakt egt. Noen synes sikkert det er rart, men det passer oss. Også avstandsforhold her.

Anonymkode: e184a...087

Skrevet

Jeg har daglig kontakt med mannen min, og det har vi hatt siden vi ble kjent for over 5 år siden. Alt fra God Morgen/god natt til oppdateringer i løpet av dagen på hva vi gjør. Men bruker snapp for det meste. 
På sms kan man snakke om planer, drømmer, tanker, praktiske ting osv. For vår del blir vi aldri fri for samtale-emner siden det ene tar det andre. 
Men vi har heller aldri vært redd for at stillhet mellom oss skal bli kleint. Det er godt å ha noen man kan tåle å være stille sammen med også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...