Gå til innhold

Hvor lang tok BHG tilvenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange dager brukte dere, hvordan gikk det og hvor gammelt var barnet? Hvor lenge var barnet i barnehagen etter at tilvenningen var ferdig?

Anonymkode: bb289...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14 mnd, 5 dager (standard i kommunen her), da var 5.dagen tilnærmet full dag. Gikk veldig bra,  ingen problemer. Full dag, som for oss er fra ca 7:15 til rundt 1530, fra uka etterpå. Ungen elsker barnehagen og har storkost seg fra starten :)

Anonymkode: 4d3dd...140

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

2 dager

Anonymkode: 02e06...8a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor mange dager brukte dere, hvordan gikk det og hvor gammelt var barnet? Hvor lenge var barnet i barnehagen etter at tilvenningen var ferdig?

han var 10 mnd, brukte 3 dager, så var han der alene. 

Anonymkode: c7be0...f6f

Skrevet

Fikk kun bruke 3 dager. Begynte like før 2-årsdagen. Gikk drittdårlig. Mye skriking og sov ikke så det ble slitsomt for henne. Benyttet oss av kjernetiden, så hun var der 4 1/2 time, med fri en dag i uka første året. Etter det første året, og skifte til en mindre firkantet og mer erfaren pedleder kom det seg, og de siste to årene stortrivdes hun og hadde lengre dager. For de fleste går jo tilvenningen langt  bedre enn for oss, så beklager at jeg kommer her og skremmer med mine dårlige erfaringer, men får dere lov av barnehagen å bruke mer enn 3 dager, så anbefaler jeg det. 

Anonymkode: 63983...676

• Nyttig 1
Skrevet

Første runde helt fint, fulle dager etter 3 dager. Så kom korona, etter det tok det uker før han trivdes

Anonymkode: 85698...28e

Skrevet

Barnet var 17 mnd da vi startet i august. Vi satte av to uker for oss selv med fleksibilitet med jobben og kortere dager som gradvis ble lengre (ene hentet og andre leverte).

Barnehgen kjører fem dager, hvor vi var der de to første dagene hele dagen og halve tredje, samt åpning for at vi kunne være der dag 4 og 5, men det var det ikke beov for fra barnets side. Litt vanskelig med levering de første 10 dagene, som er forståelig nok. Gikk kjempebra. Var ikke i barnehagen mer enn 5-6 timer per dag den første måneden.

Jeg elsker de ansatte, og nå løper barnet inn i barnehagen hver dag og levering tar fem minutter fra vi går inn døren. kjempeglad for å bli hentet, men da skal alt vises frem og henting tar litt lengre tid. 

Barnet er der som regel fra 09:00 til 16:00 nå, og vi kjører fremdeles at den ene henter og andre leverer, slik at begge får jobbet 100%. Har da fleksible jobber hvor begge er ledere.

Anonymkode: 24643...2ac

Skrevet

Var ca 11 mnd ved start, hadde tre dager innkjøring men trengte det ikke. Barnehagen var mer spennende enn alt annet fra dag 1!

nå er han i bhg fra 07.00 til 15.30 ca, og han elsker det! 

Anonymkode: 83e43...d04

Skrevet

Barn nummer 1: 16 mnd ved start. Tok 3 uker før det ble fulle dager.

Barn nummer 2: 15 mnd ved start. Tok 4 dager.

Anonymkode: 2014d...7ae

Skrevet

Begge mine startet i barnehagen når de var 1 år. Han eldste var jeg med i en halvtime, så sa de at jeg kunne dra og komme tilbake senere. Han koste seg så mye der. Yngste brukte jeg 3 dager 🙂

Anonymkode: afd7c...85d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 15.43):

11 mnd, brukt flere uker og føler ikke at barnet er helt ferdig tilvent enda. Brukte litt tid på å bli trygg, og er kun trygg på en voksenperson. 

Hadde korte med 2-3 timer de første ukene og nå når barnet er 2 mnd siden barnehagestart så er dagene normalt fra 0900 til 1500 . Nå er vi begge ferdig med permisjon , ferie og div så snart blir det dager fra 07:15 til 1600. Heldigvis ikke hver dag. 

Anonymkode: 65092...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...