Gå til innhold

Hjerte mitt ble knust idag, da barnet hadde skrevet brev til nissen og ønsket seg en pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er snart 8 og jeg og faren har ikke vert sammen, da vi var 19 og 20 bare når barnet kom og pappan ønsket heller ingen kontakt, og har holdt seg borte hele tiden.

For 3 år siden møtte jeg en fantastisk mann som jeg nå venter mitt første barn med i Januar, han er helt fantastisk med barnet jeg har fra før,men tror barnet føler veldig på det nå siden jeg skal ha et nytt barn og han vet jo at samboer ikke er barnet sitt far, føler meg helt utenfor.

Hvordan kan jeg støtte barnet mitt ?

sto i brevet at det største som kunne skje til jul var og bli kjent med faren sin,men dette vet jeg jo ikke skjer. Hvordan skal jeg svare på dette? Hn har heller ingen kontakt med foreldrene hans da de valgte og holde seg vekk og støtte sønnen.

Han er gift nå med 3 nye barn under barneskole alder

Anonymkode: c993d...ded

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La faren få vite det. Kanskje han har blitt voksen. 

Anonymkode: 4f6d2...c3d

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La faren få vite det. Kanskje han har blitt voksen. 

Anonymkode: 4f6d2...c3d

han svarer ikke uansett og blokkert meg fra det meste

• Hjerte 2
Skrevet

❤❤❤❤

Anonymkode: d2d5c...a99

Skrevet

Åh så hjerteskjærende 🥺 Men makan til drittsekkoppførsel av faren å ikke ønske kontakt med eget barn, og rimelig spesielt at foreldrene støttet denne typen oppførsel - but then again så faller jo eple sjelden langt fra stammen. Alder er ingen unnskyldning, å være 19-20 år er ikke SÅ ungt heller 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Et alternativ er at du sier hvordan det er. 

Anonymkode: 38c70...d6f

• Nyttig 1
Skrevet

Kan det være at ny mann vil adoptere?

Anonymkode: 6eeaa...748

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
snurk skrev (2 minutter siden):

Åh så hjerteskjærende 🥺 Men makan til drittsekkoppførsel av faren å ikke ønske kontakt med eget barn, og rimelig spesielt at foreldrene støttet denne typen oppførsel - but then again så faller jo eple sjelden langt fra stammen. Alder er ingen unnskyldning, å være 19-20 år er ikke SÅ ungt heller 🙄

Takk ❤️ .

Ja det er trist og spesielt nå som barnet mitt virkelig begynner og forstå mye.

Jeg var 20 og han 19,men nei vi var ikke veldig unge

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er ikke aktuelt ennå

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det er ikke aktuelt ennå

Hvorfor er ikke det aktuelt? Så lenge samboeren din behandler sønnen din, som sin egen - og de har et fint bånd, ser jeg ingen grunn til nor annet. Sønnen din kan få det virkelig vanskelig med en bror/søster og forskjellsbehandlingen det eventuelt medbringer. 

Anonymkode: d3b61...d07

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det er ikke aktuelt ennå

Hvorfor er ikke det aktuelt? Du har foreldreansvar alene? 

Er det slik at du har tatt inn en ny mann blitt gravid og han er ikke sikker på om han kan ta på seg ansvaret? Er i så fall jævlig dumt gjort når du har et barn som sliter på grunn av at han har en far som gir faen.

Anonymkode: b1180...cc2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette ville jeg så absolutt ha undersøkt. Kan hende mannen din vil, men synes det er vanskelig å skulle ta det opp med deg? Det er jo et ømfintlig tema. Nå skal dere jo uansett bli en familie sammen med enda et barn så tenker det ville vært naturlig når barnets egen far ikke vil ha kontakt. ❤️

Anonymkode: b0a86...bd9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Barnet er snart 8 og jeg og faren har ikke vert sammen, da vi var 19 og 20 bare når barnet kom og pappan ønsket heller ingen kontakt, og har holdt seg borte hele tiden.

For 3 år siden møtte jeg en fantastisk mann som jeg nå venter mitt første barn med i Januar, han er helt fantastisk med barnet jeg har fra før,men tror barnet føler veldig på det nå siden jeg skal ha et nytt barn og han vet jo at samboer ikke er barnet sitt far, føler meg helt utenfor.

Hvordan kan jeg støtte barnet mitt ?

sto i brevet at det største som kunne skje til jul var og bli kjent med faren sin,men dette vet jeg jo ikke skjer. Hvordan skal jeg svare på dette? Hn har heller ingen kontakt med foreldrene hans da de valgte og holde seg vekk og støtte sønnen.

Han er gift nå med 3 nye barn under barneskole alder

Du må la faren vite dette.

Så får han bestemme om han er voksen nok å ta ansvar.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette ville jeg så absolutt ha undersøkt. Kan hende mannen din vil, men synes det er vanskelig å skulle ta det opp med deg? Det er jo et ømfintlig tema. Nå skal dere jo uansett bli en familie sammen med enda et barn så tenker det ville vært naturlig når barnets egen far ikke vil ha kontakt. ❤️

Anonymkode: b0a86...bd9

det vil jeg uansett vente med, vil heslt være gift da

• Hjerte 2
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Du må la faren vite dette.

Så får han bestemme om han er voksen nok å ta ansvar.

Han er uinterssert og svarer meg ikke og har også blokka meg fra det meste

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er uinterssert og svarer meg ikke og har også blokka meg fra det meste

Hvis du tar kontakt, skriver et brev der du på vegne av deres felles barn legger fram situasjonen og sier du håper han tar kontakt for det er sønnens ønske. Hvis ikke så har du en mann som ønsker å adoptere på sikt men du må vite hva donorfaren ønsker. Er ikke verre enn det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er forresten ikke barebare å ta stebarnsadopsjon. Det skal være tungtveiende grunner. Dere må ha vært sammen så så lenge først. Barnet mister all rett på arv fra farssiden ect. Og dere må søke om det.

Men kan jo hente at stefar kan bli sett på som en far for barnet. Og jeg forstår veldig godt at h*n har det vanskelig nå, og blir nok ikke bedre etter søsken kommer.

Anonymkode: e917e...8db

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du tar kontakt, skriver et brev der du på vegne av deres felles barn legger fram situasjonen og sier du håper han tar kontakt for det er sønnens ønske. Hvis ikke så har du en mann som ønsker å adoptere på sikt men du må vite hva donorfaren ønsker. Er ikke verre enn det.

skjønner hva du mener, men vil aldri få noe svar uansett

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forresten ikke barebare å ta stebarnsadopsjon. Det skal være tungtveiende grunner. Dere må ha vært sammen så så lenge først. Barnet mister all rett på arv fra farssiden ect. Og dere må søke om det.

Men kan jo hente at stefar kan bli sett på som en far for barnet. Og jeg forstår veldig godt at h*n har det vanskelig nå, og blir nok ikke bedre etter søsken kommer.

Anonymkode: e917e...8db

Nei det vet jeg, er selv stebarnadoptert av min stemor, og det nok lang tid

Skrevet

😥😢

Åh, fikk vondt av gutten ❤️💔❤️

Først ville jeg jo tenkt litt på hvilket forhold gutten har til sin bonuspappa? 

Er de så tett knyttet sammen at han kan kalles hans sosiale pappa? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...