AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Holder på å bli gal av rot snart. Mannen her i huset legger ting overalt. Det siste nå var flere store malingsspann, sparkel og fugemasse bøtter som han har satt i entreen som skal brukes til oppussing av et hus i forbindelse med jobb, og sånn har det stått siden utpå ettermiddagen i går. Tok det opp med han og sa at dette må vi finne en løsning på. Orker ikke å bo i dette kaoset og rotet lenger. Da ble han bare sur, og begynner bare å snu det om til hva jeg gjør galt. Hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: a97b8...940
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Nå har ikke vi barn, så jeg ville vel rett og slett ha flyttet på hotell over helgen og latt ham seile sin egen sjø. Vi har også hvert vårt rom/kontor i tillegg til felles soverom, så i fortsettelsen ville jeg nok ha flyttet (midlertidig) inn der, kun laget mat til meg selv og vasket mine egne klær. Barnslig, ja, men når det ikke nytter å snakke til voksne folk, så.... Anonymkode: cd721...51c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Tolererer ikke rot. Jeg ville blitt barnslig, og dumpet det i sengen hans, så hadde han måttet gjøre noe med det for å få lagt seg om kvelden. Eller rett og slett begynt å kaste ting. Rot er uakseptabelt. Prøv å få en dialog på hvordan dere kan få slutt på rotet. Hvorfor setter han fra seg ting? Er det mangel på plass, mangel på organisering, etc? Anonymkode: 18eff...044
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tolererer ikke rot. Jeg ville blitt barnslig, og dumpet det i sengen hans, så hadde han måttet gjøre noe med det for å få lagt seg om kvelden. Eller rett og slett begynt å kaste ting. Rot er uakseptabelt. Prøv å få en dialog på hvordan dere kan få slutt på rotet. Hvorfor setter han fra seg ting? Er det mangel på plass, mangel på organisering, etc? Anonymkode: 18eff...044 Takk for tipset med å legge det i senga på siden hans👏👏 Det skal jeg jammen gjøre nå med en gang. Vi bor i et hus med masse plass, så det er fullt mulig med organisering. Men hjelper ikke uansett hva jeg prøver å si. Anonymkode: a97b8...940 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tok det opp med han og sa at dette må vi finne en løsning på. Orker ikke å bo i dette kaoset og rotet lenger. Da ble han bare sur, og begynner bare å snu det om til hva jeg gjør galt. Hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: a97b8...940 Mannen min roter ikke så ille, men DETTE. NEI, det er IKKE relevant at jeg glemte å skru av lyset en gang for FEM år siden, når du glemmer det hver dag. Det er heller IKKE relevant at jeg ikke alltid bretter klærne mine med en gang (ligger på vaskerom, plager han ikke, er bare det han kommer på der og da) når vi diskuterer at DU alltid lar tallerkener og kopper stå rundt i huset, hver dag. Jeg klikker på den type argumentasjonsteknikk. Anonymkode: 2e64e...e64 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Du høres ut som en hustyrann. Anonymkode: cb775...a3c 3 1
Carrot Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 ja legg det i senga, eskalering er alltid første vei til løsning på en uenighet... 😇 Hva med å foreslå HVOR han evt kan "organisere" dette rotet du er så lei av heller enn å angripe han med "nå roter du igjen, jeg orker ikke dette" ?? Være litt løsningsorientert heller enn problemfokusert liksom? 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du høres ut som en hustyrann. Anonymkode: cb775...a3c Helt enig ! Heller bo alene, enn med en sånn som deg. Anonymkode: 4617c...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du høres ut som en hustyrann. Anonymkode: cb775...a3c Hustyrann for og ikke ønske og ha huset fullt av oppussings saker og rot. Ser ut som det er huset vårt som skal pusses opp, uten at det er det. Her løfter han ikke en finger. Har også 2 barn som roter, og hvem er det som står for all rydding i tillegg til jobb ved siden av? Har prøvd å snakke med han for å finne en løsning, men uten hell. Og da er man hustyrann? Anonymkode: a97b8...940
Liljerød Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hustyrann for og ikke ønske og ha huset fullt av oppussings saker og rot. Ser ut som det er huset vårt som skal pusses opp, uten at det er det. Her løfter han ikke en finger. Har også 2 barn som roter, og hvem er det som står for all rydding i tillegg til jobb ved siden av? Har prøvd å snakke med han for å finne en løsning, men uten hell. Og da er man hustyrann? Anonymkode: a97b8...940 Selvsagt er du ikke hustyrann selv om du ønsker et ryddig hjem, det er veldig forståelig at du ønske det. Jeg hadde reagert helt likt som deg, ettersom jeg heller ikke takler rot.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 Carrot skrev (48 minutter siden): ja legg det i senga, eskalering er alltid første vei til løsning på en uenighet... 😇 Hva med å foreslå HVOR han evt kan "organisere" dette rotet du er så lei av heller enn å angripe han med "nå roter du igjen, jeg orker ikke dette" ?? Være litt løsningsorientert heller enn problemfokusert liksom? Ja klart det er TS som er hustyrannen her, hun som faktisk har tatt initiativ til at de sammen kan finne en løsning. Og mannen som blir sur og passiv-aggressiv fordi det forventes at han i det minste tar rede på sine ting - som man burde kunne forvente av alle over 7 år - er den stakkars uskyldige parten her? Anonymkode: cd721...51c
Carrot Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja klart det er TS som er hustyrannen her, hun som faktisk har tatt initiativ til at de sammen kan finne en løsning. Og mannen som blir sur og passiv-aggressiv fordi det forventes at han i det minste tar rede på sine ting - som man burde kunne forvente av alle over 7 år - er den stakkars uskyldige parten her? Anonymkode: cd721...51c skrev jeg at hun var en tyrann noe sted? 😝 eller velger du å tolke dette etter eget forgodtbefinnende fordi du ble provosert over at noen kunne finne på å si "løsningsorientert" opp mot "problemfokusert" når det var snakk om å eskalere krangelen ved å legge "rotet" i senga til mannen??
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #13 Skrevet 18. november 2022 Carrot skrev (1 time siden): skrev jeg at hun var en tyrann noe sted? 😝 eller velger du å tolke dette etter eget forgodtbefinnende fordi du ble provosert over at noen kunne finne på å si "løsningsorientert" opp mot "problemfokusert" når det var snakk om å eskalere krangelen ved å legge "rotet" i senga til mannen?? Problemet er bare at de gangene jeg prøver å være løsningsorientert, så blir det bare surhet og beskyldninger tilbake. Kom gjerne med et godt forslag til hvordan å få slutt på sånt ellers? La som sagt spann med fugemasse og alt i senga. Han kom hjem, og nå har han tatt med deg rotet og dratt på jobb igjen. Det var godt. Synes det var et godt forslag, og heretter kommer alt som ikke hører hjemme i huset her til å havne i senga hans. Nok er nok. Anonymkode: a97b8...940 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #14 Skrevet 18. november 2022 Carrot skrev (2 timer siden): skrev jeg at hun var en tyrann noe sted? 😝 eller velger du å tolke dette etter eget forgodtbefinnende fordi du ble provosert over at noen kunne finne på å si "løsningsorientert" opp mot "problemfokusert" når det var snakk om å eskalere krangelen ved å legge "rotet" i senga til mannen?? Beklager, gikk litt fort i svingene der🙂 Siterte feil bruker. Svaret var myntet på den brukeren som skrev at TS hørtes ut som en hustyrann. Anonymkode: cd721...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå