AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Del Skrevet 18. november 2022 Noen her som råforer katten sin og kan fortelle litt rundt det? Vurderer selv å bytte ut tørrforet med kylling, fisk osv fra matbutikken i tillegg til foret på linken under.. https://www.musti.no/smaak-raw-complete-cat-sterilised-1-kg?81297 Anonymkode: 41808...3cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Del Skrevet 18. november 2022 Jeg råfôrer katten. I tillegg får hun kokt/rå kylling/fisk/viltkjøtt. Hun får også litt melk/fløte innimellom. Rått kjøtt serveres med ben pga tannhelsen. Hun er i knallform, flott pels, fin avføring. Hun er utekatt, så hun fanger jo litt selv også. Anonymkode: 6bc4b...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg råfôrer katten. I tillegg får hun kokt/rå kylling/fisk/viltkjøtt. Hun får også litt melk/fløte innimellom. Rått kjøtt serveres med ben pga tannhelsen. Hun er i knallform, flott pels, fin avføring. Hun er utekatt, så hun fanger jo litt selv også. Anonymkode: 6bc4b...0cc Katter skal ikke ha melk og fløte… Vi gir hovedsakelig tørrfôr, men vi gir litt hjort og rype. Bare gir det rått, kutter bare i små biter. De elsker det. Anonymkode: c8d80...392 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 18. november 2022 #4 Del Skrevet 18. november 2022 Ja. Bruker vom og hundemat sin kattemat, kommer i praktiske kjøttboller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Del Skrevet 20. november 2022 Jeg råforer med kjøtt som jeg kjøper av lokal slakter. Før det brukte jeg Provit sitt frosne oksekjøtt. Jeg forer ikke "prey modell" så jeg leter ikke opp alle slags organer for å gi kattene, men gir frukt og grønnsaker og tilskudd i tillegg til rått kjøtt. Det de får akkurat nå er hestekjøtt blandet med kokt og malt grønnsaksblanding som jeg kjøper frossen, pluss kelp og div vitaminer/urter. Blander også med fruktsmoothie. Kattene mine jager også mus. De er nå over ti år gamle og har kun vært til dyrlege for sterilisering, aldri vært syke. Anonymkode: 3d336...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg råforer med kjøtt som jeg kjøper av lokal slakter. Før det brukte jeg Provit sitt frosne oksekjøtt. Jeg forer ikke "prey modell" så jeg leter ikke opp alle slags organer for å gi kattene, men gir frukt og grønnsaker og tilskudd i tillegg til rått kjøtt. Det de får akkurat nå er hestekjøtt blandet med kokt og malt grønnsaksblanding som jeg kjøper frossen, pluss kelp og div vitaminer/urter. Blander også med fruktsmoothie. Kattene mine jager også mus. De er nå over ti år gamle og har kun vært til dyrlege for sterilisering, aldri vært syke. Anonymkode: 3d336...4bb Enig med at råfôr er bra og jeg tror at det holder kattene mye friskere enn mange andre fôr…. men har du ikke hatt kattene på helsesjekk? Eller misforsto jeg? Har de aldri vært sjekket hos veterinær bortsett fra kastrering? Da vet man jo i grunn og bunn ikke egentlig om katten faktisk er frisk, siden de skjuler smerte og sykdom så godt. 70-80% av katter over 3 år har en eller annen form for tannsykdom og 50% av katter får tannsykdommen TR som ofte bare vises på røntgen. 90% av katter over 12 år har en eller annen form for degenerativ leddsykdom. Artrose som er veldig smertefullt er veldig vanlig hos eldre katter.. og så videre.. Det kan godt være at dine er friske som en fisk, og jeg har veldig god tro på riktig kosthold, men man vet jo ikke det hvis ikke man har gått til dyrlegen på 10 år, siden katter som oftes ikke viser symptomer før de har hatt smerter/sykdom aaaalt for lenge, og mange ikke vet hva symptomer de skal se etter. Anonymkode: cffb1...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enig med at råfôr er bra og jeg tror at det holder kattene mye friskere enn mange andre fôr…. men har du ikke hatt kattene på helsesjekk? Eller misforsto jeg? Har de aldri vært sjekket hos veterinær bortsett fra kastrering? Da vet man jo i grunn og bunn ikke egentlig om katten faktisk er frisk, siden de skjuler smerte og sykdom så godt. 70-80% av katter over 3 år har en eller annen form for tannsykdom og 50% av katter får tannsykdommen TR som ofte bare vises på røntgen. 90% av katter over 12 år har en eller annen form for degenerativ leddsykdom. Artrose som er veldig smertefullt er veldig vanlig hos eldre katter.. og så videre.. Det kan godt være at dine er friske som en fisk, og jeg har veldig god tro på riktig kosthold, men man vet jo ikke det hvis ikke man har gått til dyrlegen på 10 år, siden katter som oftes ikke viser symptomer før de har hatt smerter/sykdom aaaalt for lenge, og mange ikke vet hva symptomer de skal se etter. Anonymkode: cffb1...49f Kattene mine er helt tamme med meg, men ellers halvville og ikke vant med andre mennesker. Så lenge de oppfører seg normalt ser jeg ikke noen grunn til å traumatisere dem med dyrlegebesøk. Anonymkode: 3d336...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kattene mine er helt tamme med meg, men ellers halvville og ikke vant med andre mennesker. Så lenge de oppfører seg normalt ser jeg ikke noen grunn til å traumatisere dem med dyrlegebesøk. Anonymkode: 3d336...4bb Så helsa deres er ikke noe du prioriterer? Antar de ikke er chippa heller? Anonymkode: 41808...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kattene mine er helt tamme med meg, men ellers halvville og ikke vant med andre mennesker. Så lenge de oppfører seg normalt ser jeg ikke noen grunn til å traumatisere dem med dyrlegebesøk. Anonymkode: 3d336...4bb Min katt oppførte seg normalt og hadde ingen av tegnene på verken smerter eller tannproblemer. Eneste tegnet var at han hadde knekt 3 framtenner, men det så jeg ikke for de er så små så jeg lå rett og slett ikke merke til det. Litt smårød rundt tannkjøttet som gjorde at jeg ba veterinæren om røntgen og tannrens, hun sa det så fint ut og at det bare var litt små betennelse som kunne gå over av seg selv, men jeg ville ha en skikkelig sjekk, hun merket ikke de knekte tennene da heller.. Katten hadde som sakt allerede knekt tre tenner og måtte trekke to til, det var TR, og katten fikk smertestillende med en gang for dette hadde gjort vondt lenge. Det er en katt på 3 år. Tenk hadde jeg ventet til han var 10 år. Anonymkode: cffb1...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så helsa deres er ikke noe du prioriterer? Antar de ikke er chippa heller? Anonymkode: 41808...3cf Hva forer du med? Anonymkode: 3d336...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå