AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Hei. Først og fremst vil jeg si at det er veldig koselig at stedatter på 10 år har med seg noen hjem fra skolen. Det er helt greit. Problemet her er at det er en ny hver gang, hun klarer ikke holde på de få vennene hun har. Hun er hos oss annenhver uke og i de ukene så er det ofte 3-4 forskjellige som kommer til oss. Det virker veldig desperat for meg og pappaen, at hvis en ikke kan så spør hun nesten hvem som helst for å ikke være alene. Mens den andre dagen så er den venninnen «teit» eller «dum». Vi forstår jo selvsagt at det er litt sånn i den alderen, men vi mener også at hun må lære å ta vare på noen få. Ikke bytte de ut så fort noe er kjedelig. Vi får ofte telefon på jobb om «Mia» kan være med hjem, og så får ikke hun lov av sine foreldre, «Kan Pia være med da?» og sånn går rullan helt til hun finner noen. På den måten også føler jeg hun tråkker på den som ikke kunne den dagen, ved å gå videre til neste. I går var «Tia» her, og hun har aldri vært hos oss før, hadde heller aldri hørt noe positivt om henne. Idag er «Fia» her og de kranglet i går, og de har vært sammen 1 gang tidligere bare. Jeg ser jo mønsteret og kjenner meg veldig igjen i stedatter sin atferd på dette og veldig mange andre måter, så jeg blir jo litt irritert og bekymra, og mener at hun burde få beskjed om at de hun er mest med er de hun kan spørre, og kan de ikke den dagen, så går det helt fint. Hun har søsken, iPad, tv, telefon og generelt veldig frie tøyler som gjør at det ikke er synd på hun å være alene en dag eller to uten å ha med noen hjem. Hva tenker dere og hvilke «regler» har deres små? Anonymkode: d35fc...f12
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Høres ut som en helt normal tiåring! Anonymkode: bac29...6b9 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Jeg syns ikke dette høres normalt ut, min på 10 har faste ode venner. Anonymkode: 6ae28...a30 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Snakk om å starte storm i et vannglass. Det er da hennes valg hvem hun vil ta med hjem - kanskje hun bare er utpreget sosial og ønsker å bli bedre kjent med alle i klassen? Jeg ser på det som utelukkende positivt at et barn forsøker å finne ut av det sosiale. Her synes jeg hun bør få styre helt selv. Anonymkode: 131ca...0b2 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg syns ikke dette høres normalt ut, min på 10 har faste ode venner. Anonymkode: 6ae28...a30 Så…..det er feil at jenta ikke setter klare grenser pg ekskluderer? Anonymkode: fa487...7d6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så…..det er feil at jenta ikke setter klare grenser pg ekskluderer? Anonymkode: fa487...7d6 Men ekskluderer hun eller blir hun ekskludert? Anonymkode: 6ae28...a30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå