AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Jeg ble anbefalt p-pillen cerazette av legen som jeg har fått resept på. Har i flere år brukt Microgynon som jeg har vært fornøyd med. Har tatt pillene kontinuerlig og har ikke hatt blødninger. Men siden jeg sliter med pigmentflekker anbefalte legen heller cerazette. Hvordan er deres erfaringer med cerazette? Anonymkode: 90916...678
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Gode erfaringer. Blødde i en mnd da jeg startet, og fikk et ganske stort kviseutbrudd på brystet, men etter det har jeg hatt i snitt én liten blødning i året. Ingen flere sånne kviseutbrudd, men har bestandig hatt litt uren hud i ansiktet. Hadde det før cerazette også, så tror ikke det er noen sammenheng. Gått på pillen sammenhengende i litt over 10 år. Aldri blitt gravid heller. (Men må være nøye på å ta pillen på samme tidspunkt hver dag, og om jeg glemmer en så kommer det en liten blødning.) Anonymkode: a1699...47f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Min erfaring med cerazette: blødninger anna hver dag, etter 4mnd daglig hodepine, esa ut som en spekkhogger i vekt som viste seg å være vann som gikk av etter at jeg slutta, sjukt kviseutslett i hele ansiktet og ryggen. Så slik sett svært god prevensjon, ingen ville rørt meg en gang 😂 Mens ei venninne gikk på de og hadde en bivirkning og det er at hun mistet mensen i 7 mnd, og hun også fikk den hodepinen etter ca 1 år og måtte da gi seg. Så du må nesten prøve og se. Men det med hodepine er visst en kjent sak med cerazette samt at det forverrer migrene om en har det Anonymkode: be367...5fb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Jeg har vært veldig fornøyd. Jeg gikk på cerazette mellom første og andre svangerskap. Da gikk jeg på dem i to år. Opplevde sporadisk spotting, med flere måneders mellomrom, men slapp ellers blødninger helt, og ingen andre bivirkninger. Men etter å ha gått på dem i et års tid etter svangerskap nr 2, begynte jeg å spotte hele pokkers tiden, som i at jeg spottet flere dager enn jeg ikke spottet. Dette er visstnok noe man kan oppleve, at etter å ha gått på dem en stund, opplever man helt random hyppig spotting. Jeg gikk over til Microgynon, som jeg har gått på i fire mnd nå, og er veldig fornøyd med. Spottingen stoppet helt, og umiddelbart. Det er jo bare å prøve. Hvilke bivirkninger man får, vil variere veldig fra person til person. Anonymkode: bf8ed...803
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 Jeg spottet i 3 måneder første gangen jeg forsøkte Cerazette. Et par år senere forsøkte jeg igjen og da mistet jeg mensen i flere år. Det var veldig kjekt! Jeg ville nok gått på dem ennå om jeg ikke hadde fått helt syke humørsvingninger og mistet all sexlyst. Anonymkode: 021b3...eee
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ble anbefalt p-pillen cerazette av legen som jeg har fått resept på. Har i flere år brukt Microgynon som jeg har vært fornøyd med. Har tatt pillene kontinuerlig og har ikke hatt blødninger. Men siden jeg sliter med pigmentflekker anbefalte legen heller cerazette. Hvordan er deres erfaringer med cerazette? Anonymkode: 90916...678 Jævlig, blødninger annenhver dag, humørsvingninger, lettere hjertekrampe....ppiller er gift, bedre med kobberspiral eller "pearly".... Anonymkode: ccac0...691
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 Min erfaring: Vidunderpille. Ingen blødninger. Ingen PMS. Ingen plagsomme bivirkninger. Anonymkode: 4db8a...384
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 Gikk på den i ti år før jeg fikk barn. Mistet mensen, men den påvirka også sexlysten veldig mye. Ellers ingen bivirkninger. Ble gravid på første forsøk da jeg slutta på den. Etter barn begynte jeg imidlertid med spiral, fordi jeg fikk en del uregelmessige blødninger da jeg begynte på den igjen etter graviditeten. Anonymkode: 2da28...2dd
Roci Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 Gikk på Cerazette i mange år før jeg kom i overgangsalderen. Mistet mensen, ble kvitt PMS, ingen negativ innvirkning på sexlysten, så enig med AB#7 over her - vidunderpille Har en yngre søster som også fikk et nytt liv med Cerazette etter å ha brukt vanlige p-piller i mange år.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 Veldig fornøyd med Cerazette. Hadde fine år på p-sprøyta, men legen ville etterhvert ha meg av sprøyta (grunnet vanskeligheter med vektreduksjon og økt fare for benskjørhet). Jeg søkte litt rundt og så at Cerazette var den pillen som lignet sprøyta mest i hormonsammensetning, så da ble det den. Har nå gått på den i minst 10-15 år, og er godt fornøyd. Har antydning til blødning et par ganger i året, mye mer stabil i humøret, færre kviser og en bedre hverdag. Men det kan være din kropp fungerer best på en annen pille/kombinasjon, så du må nesten bare prøve Cerazette og gi det en sjanse. Jeg forsøkte å unngå hormonell prevensjon da jeg sluttet på sprøyta (var regelmessig med en gang etter sprøyteslutt, så ikke noe overgangsperiode her...), men livskvaliteten gikk helt til bunns. Smerter, ubehag og humørsvingninger ved eggløsning, skikkelig PMS ei drøy uke før mensen og til slutt kraftige blødninger og smerter. Med andre ord fungerte jeg kun normalt dagene/uka etter mensen. Etter ett år hvor jeg følte jeg levde litt 1 av 4 uker i måneden var det slutt og jeg tryglet legen om sprøyta igjen eller noe tilsvarende. Da ble det Cerazette. Anonymkode: a1ba9...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå