Gå til innhold

Tretinoin og effekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få langtids effekt av å kun bruke tretinoin en til to ganger i uka? 

Blir som regel en gang i uka. Huden min blir så tørr om jeg bruker den oftere, i tillegg er jeg avhengig av å bruke andre aktive produkter for å holde huden min fin. Har forsøkt å bruke tretinoin annen hver dag og kuttet ut andre syrer, det blir ikke bra på min hud. Har forsøkt å kutte ut alt av hudpleie for å rebalansere huden, det funker til dels men får da veldig grov hud med større porer. Så jeg har funnet ut at en gang i uka med tret og en gang i uka med bha funker best idag. 

Men jeg ønsker altså anti-aging effekten av tretinoin, men usikker på om jeg får det av å bruke det så sjeldent.. takk for evt svar 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må brukes innen 72 timer for å gi "retinization" som er den celleendrende effekten så 3 ganger i uka er minimum for antiage 

Jeg erfarte at hvorvidt jeg flasset eller ikke handler om fuktighetskremen jeg brukte. Finn en skikkelig tjukk en og matt heller ned med pudder. Jeg fikk også større porer når jeg måtte kutte ut bha og ga nesten opp tret men nå etter et år bruker jeg svak bha pads annenhver dag igjen og det går bra 

Anonymkode: 07401...1a2

Skrevet
Blingblingtahei skrev (4 timer siden):

Kan jeg få langtids effekt av å kun bruke tretinoin en til to ganger i uka? 

Blir som regel en gang i uka. Huden min blir så tørr om jeg bruker den oftere, i tillegg er jeg avhengig av å bruke andre aktive produkter for å holde huden min fin. Har forsøkt å bruke tretinoin annen hver dag og kuttet ut andre syrer, det blir ikke bra på min hud. Har forsøkt å kutte ut alt av hudpleie for å rebalansere huden, det funker til dels men får da veldig grov hud med større porer. Så jeg har funnet ut at en gang i uka med tret og en gang i uka med bha funker best idag. 

Men jeg ønsker altså anti-aging effekten av tretinoin, men usikker på om jeg får det av å bruke det så sjeldent.. takk for evt svar 🙂

Hvis huden din blir så uttørret av tretinoin så bruker du kanskje en for høy konsentrasjon. ISOtretinoin kuren skal tørke ut huden, men hudpleie kremen skal ikke tørke ut slik at du må tvert kutte andre ting. 

Anonymkode: 2ebad...3c0

Skrevet

Kor lenge har du stått på tretinoin? Det brukar verta betre etter nokre månadar. Eg nyttar 0.1 % og har ingen biverknader. 

Skrevet
Nattens rytter skrev (9 timer siden):

Kor lenge har du stått på tretinoin? Det brukar verta betre etter nokre månadar. Eg nyttar 0.1 % og har ingen biverknader. 

Av og på i 1,5 år, hovedproblemet er ikke at huden blir tørr, det regner jeg med, hovedproblemet er at jeg får store porer og kviser hvis jeg kutter alt av syrer utenom, og hvis jeg bruker tret oftere sammen med syrer blir huden fort overbehandlet.. så har liksom prøvd å finne en gylden mellomting 🙈 

Skrevet
Blingblingtahei skrev (6 minutter siden):

Av og på i 1,5 år, hovedproblemet er ikke at huden blir tørr, det regner jeg med, hovedproblemet er at jeg får store porer og kviser hvis jeg kutter alt av syrer utenom, og hvis jeg bruker tret oftere sammen med syrer blir huden fort overbehandlet.. så har liksom prøvd å finne en gylden mellomting 🙈 

Hvilken styrke på aha og bra bruker du? Evn hvilke produkter? Sammensetningen kan ha noe å si for hudens sensitivitet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilken styrke på aha og bra bruker du? Evn hvilke produkter? Sammensetningen kan ha noe å si for hudens sensitivitet 

Nå bruker jeg en fra skincity, bha produkt, husker ikke hva den heter, noe pore control greier, har tidligere brukt cosrx blackhead power liquid, begge inneholder nokså sterk bha, men det er huden min vant til, er når jeg bruker tret i tillegg at huden må ha noen dager å roe ned på, kun tilføre fukt. Begge er jo eksfolierende, bare på forskjellige måter.. skal prøve å innføre en dag til med tret i uka, også evt øke om det går greit 🙂 mulig jeg blir å kjøpe et svakere retinol produkt istedet for tretinoin for å se om det går bedre

Skrevet
Blingblingtahei skrev (4 timer siden):

Nå bruker jeg en fra skincity, bha produkt, husker ikke hva den heter, noe pore control greier, har tidligere brukt cosrx blackhead power liquid, begge inneholder nokså sterk bha, men det er huden min vant til, er når jeg bruker tret i tillegg at huden må ha noen dager å roe ned på, kun tilføre fukt. Begge er jo eksfolierende, bare på forskjellige måter.. skal prøve å innføre en dag til med tret i uka, også evt øke om det går greit 🙂 mulig jeg blir å kjøpe et svakere retinol produkt istedet for tretinoin for å se om det går bedre

Ja eller kjøp et svakere bha produkt og bruk bha morgen og tret natt 

Skrevet

Jeg merker effekt av å bruke det innimellom, definitivt. Kanskje får man raskere og bedre effekt av å bruke det oftere, men der er defintivt effekt av å bruke det mindre

Anonymkode: 1bd4d...c87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...