Gå til innhold

Firma inviterer til Julebord, men vi må betale...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i et firma med millionoverskudd hvert år.

Nå fikk vi invitasjon til julebord, vi måtte betale 800kr hver for å delta 😂.

Noe av det FREKKESTE!!! jeg har opplevd i et privat firma.

Anonymkode: e527f...9cc

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare droppet deltagelse, og oppfordret kollegaer til det samme. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde aldri i verden blitt med! 🤣

Anonymkode: abf63...384

• Liker 7
Skrevet

Wow, 800 kroner???

Jeg har hørt om de stedene hvor man har en liten egenandel på et par hundrelapper (gjerne i det offentlige) men 800 kroner er jo helt vilt.

Jobber i det private selv og her har vi hatt et dårlig år. Men fullt betalt julebord får alle selvsagt fremdeles, om enn noe mindre ekstravagant (fest på huset i stedet for å leie byens feteste lokale liksom).

Anonymkode: c6155...390

• Liker 3
Skrevet

Ganske fair mhp dem som ikke ønsker delta.

Anonymkode: d8a3a...fe3

Skrevet

Dette tror jeg er mer vanlig enn folk egentlig er klar over. Og kanskje særlig i det offentlige. 

At man enten betaler en egenandel og får da servering, eller tar med maten selv som et spleiselag, mot at jobben "arrangerer" julebordet.

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri orket å det, og heller ikke "julebord"  i kantina.

Anonymkode: f013f...f7e

• Liker 1
Skrevet
Bombasi skrev (1 time siden):

Dette tror jeg er mer vanlig enn folk egentlig er klar over. Og kanskje særlig i det offentlige. 

At man enten betaler en egenandel og får da servering, eller tar med maten selv som et spleiselag, mot at jobben "arrangerer" julebordet.

Det er jo helt greit i det offentlige, men i det private i firma med voldsomme overskudd synes jeg og det er smålig. 

Anonymkode: 93541...970

• Liker 5
Skrevet

Jeg har jobbet i fire ulike firmaer, og i tre av dem er det julebord med egenandel. Alle store, private firmaer. 

Det er helt vanlig... 

Anonymkode: 24476...77f

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ganske vanlig i det offentlige, men ikke med så stor egenandel. Selv jobber jeg i en privat bedrift som går med underskudd på tiende året og vi får påspandert dyre julebord

Anonymkode: 76980...e44

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har jobbet i fire ulike firmaer, og i tre av dem er det julebord med egenandel. Alle store, private firmaer. 

Det er helt vanlig... 

Anonymkode: 24476...77f

Ja, men 800? Kan spise ganske ok på restaurant for den prisen selv for min del. Et par glass vin og en hovedrett. Det er vel egentlig en sterk oppfordring til at man ikke ønsker at folk skal komme. 

Anonymkode: 3074f...80c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men 800? Kan spise ganske ok på restaurant for den prisen selv for min del. Et par glass vin og en hovedrett. Det er vel egentlig en sterk oppfordring til at man ikke ønsker at folk skal komme. 

Enig. Hvem har egentlig samvittighet til å holde på sånn? Millionoverskudd og så INVITERE til et julebord der de ansatte må betale alt selv? 

Det hadde jeg faktisk ikke giddet. 

Skrevet

TS her, såklart jeg ikke deltar på noe som må betales. Ser dårlig ut også, kun 4 påmeldte og 34 ansatte + ledelse.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her, såklart jeg ikke deltar på noe som må betales. Ser dårlig ut også, kun 4 påmeldte og 34 ansatte + ledelse.

Altså...vi er 34 ansatte, og kun 4 påmeldte derfra.

Skrevet

Hos oss sponser arbeidsgiver 500,- per pers, resten må vi dekke selv. 

Anonymkode: a9bcd...caa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wow, 800 kroner???

Jeg har hørt om de stedene hvor man har en liten egenandel på et par hundrelapper (gjerne i det offentlige) men 800 kroner er jo helt vilt.

Jobber i det private selv og her har vi hatt et dårlig år. Men fullt betalt julebord får alle selvsagt fremdeles, om enn noe mindre ekstravagant (fest på huset i stedet for å leie byens feteste lokale liksom).

Anonymkode: c6155...390

et par hundrelapper? vi betaler 4-500 kroner

Skrevet

Haha, hvor skal dere? På Maaemo liksom?

Anonymkode: b6265...a99

Skrevet

Du behøver ikke delta... 

Anonymkode: 18eee...2ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber i et firma med millionoverskudd hvert år.

Nå fikk vi invitasjon til julebord, vi måtte betale 800kr hver for å delta 😂.

Noe av det FREKKESTE!!! jeg har opplevd i et privat firma.

er ikke uvanlig det

Anonymkode: 5269b...2b7

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

et par hundrelapper? vi betaler 4-500 kroner

Det er i det minste en del mindre, men likevel: Arbeidsgiver bør ikke forvente at man skal betale for sosial samling i jobbens regi. Hva blir det neste? Betale for å gå på felles møter osv. på jobben også? Betale for å få lov til å jobbe? 😄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...