NakenPanda Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=114035 Når er grensen nådd og vi kan fengsle dem dem saksøke dem for skadeverk som sikkert er i 100 tusenvis i omfang? Det ironiske er også at malingen de brukte er laget av oljeprodukter men det tror jeg ikke de er i stand til å skjønne. Jeg tenker et opphold i et steinbrudd (soning) hadde kurert mange av dem 7 2
Entern Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Slike ondsinnede idioter... Nå er det NOK!!!😡 6
anonymBbruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Det er bare så utrolig lite kreativt. Jeg vurderer å sende dem en liste med aksjonsidéer. 3
Gjest Krokanrullene Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Dette er så utrolig dumt at jeg sliter med å forstå at de tror dette vil hjelpe saken
fotosyntesen Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 Dette fortsetter selvsagt så lenge kultursektoren ikke er villig til å straffeforfølge dem. Det kan umulig være så vanskelig. Folk i gode og trygge jobber i kultursektoren er livredde å bli assosiert med folk som er i mot miljøarbeidet. 1 1 2
mammahjarte Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Så talentløst. Namnet stopp "oljetinga". Blir litt sånn "eg er i mot olje og sånt". 3 2
Entern Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 fotosyntesen skrev (4 minutter siden): Dette fortsetter selvsagt så lenge kultursektoren ikke er villig til å straffeforfølge dem. Det kan umulig være så vanskelig. Folk i gode og trygge jobber i kultursektoren er livredde å bli assosiert med folk som er i mot miljøarbeidet. Det er vel gjerne også deres barn, og barn av eliten, veldig ofte, dette her...
Entern Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 mammahjarte skrev (4 minutter siden): Så talentløst. Namnet stopp "oljetinga". Blir litt sånn "eg er i mot olje og sånt". De fleste av dem har vel ikke tenkt spesielt mye dypere gjennom det. Man kan være totalt fanatisk for en sak uten å ha peiling på saken. 1
Gjest Paramount Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 Jeg lurer på hva straffen blir, og om de får rabatt for miljøsaker? Jeg tenker at slik vandalisme utført med andre budskap ville blitt straffet hardere.
Vera Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 Hvilke aldersgruppe er egentlig dette? Barnehagealder? Klekkelig bot - som gjør at de må ut i jobb og slipper å ha så mye fritid..lediggang er roten til alt ondt osv..og tilsmusset rulleblad. 2 2
RunM Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 5 års straffarbeid med å lage pukk med slegge på Jan Mayen hadde vært passende for slike. 2 2
fotosyntesen Skrevet 18. november 2022 #13 Skrevet 18. november 2022 (endret) Vera skrev (26 minutter siden): Hvilke aldersgruppe er egentlig dette? Barnehagealder? Klekkelig bot - som gjør at de må ut i jobb og slipper å ha så mye fritid..lediggang er roten til alt ondt osv..og tilsmusset rulleblad. "Aksjonistgruppen består av norske Astrid Rem, biologistudent og sykepleier, finske Kristiina Visakorpi, postdoktor i biologi på NTNU og fysikkstudent Lena Mair fra Østerrike" https://tidensand.no/skriket-om-oppmerksomhet Dette er voksne, utdannede og presumptive intelligente mennesker som er med i denne aksjonsgruppen. Endret 18. november 2022 av fotosyntesen 2
Gjest Peanut Skrevet 18. november 2022 #14 Skrevet 18. november 2022 4 minutter siden, fotosyntesen said: Dette er voksne, utdannede og presumtive intelligente mennesker som er med i denne aksjonsgruppen. Intelligente? Voksne? Virker ikke sånn.
mjau87 Skrevet 18. november 2022 #15 Skrevet 18. november 2022 Som straff bør de bli tvunget til å flytte til Sibir midt på vinteren i bare underbuksen.
Vera Skrevet 18. november 2022 #16 Skrevet 18. november 2022 fotosyntesen skrev (13 minutter siden): "Aksjonistgruppen består av norske Astrid Rem, biologistudent og sykepleier, finske Kristiina Visakorpi, postdoktor i biologi på NTNU og fysikkstudent Lena Mair fra Østerrike" https://tidensand.no/skriket-om-oppmerksomhet Dette er voksne, utdannede og presumptive intelligente mennesker som er med i denne aksjonsgruppen. Her må man legge vekt på ordet presumptivt..for det er ikke alltid en link mellom intelligens og utdannelse..de aller fleste klarer å lese seg til en grad - det er ikke dermed sagt at de er over snittet intelligente. Det virker som de mangler praktisk erfaring. 2 1 3
Gjest Peanut Skrevet 18. november 2022 #17 Skrevet 18. november 2022 (endret) https://e24.no/olje-og-energi/i/RrmbbJ/ti-grunner-til-at-norsk-olje-og-gassaktivitet-forblir-viktig ^ Her sies noen grunner for at olje og gass fremdeles er viktig. https://www.npd.no/fakta/publikasjoner/norsk-sokkel/norsk-sokkel-nr.-1---2020/oljeavhengig/ «Noen spår at rask utfasing av olje blir dommedag, andre tenker at det blir ren idyll. Du tror kanskje at vi ville klare å tilpasse oss raskt til den nye tilværelsen, i dag som vi har både el-biler, vindturbiner og kan lage tre av plast. Men ville du klart deg uten importert mat, uten flyreisene, sminken, kontaktlinsene, joggeskoene, treningstøyet, sjampoen, ja for ikke å glemme viktige medisiner, sprøyter, alt som er laget av olje og plast?» «Hvis oljen forsvant i morgen, ville ett av de viktigste stoffene som lages av olje ikke kunne produseres i samme omfang lenger, nemlig plast. Om lag fire prosent av oljen og gassen i verden brukes av petrokjemisk industri. I Norge produseres det plast tilsvarende 800 000 tonn årlig, først og fremst av etan importert fra USA. Av det som omgir oss, er det nesten lettere å tenke seg hva som ikke inneholder plast, enn hva som gjør det. Fra olje antar plast en rekke ulike former som brukes til en mengde forskjellige produkter. La oss se nærmere på én av plasttypene: Polyetylen. I Store norske leksikon står det at polyetylen brukes til å lage emballasje-, bygnings- og landbruksfolie, krympefilm, kombinasjonsfolier, papp- og papirbelegg, bæreposer, sekker, slanger, rør, flasker, kanner, bøtter, elektrisk isolasjonsmateriale, husholdningsartikler og tekniske artikler, visse fritidsbåter, skumplastprodukter og leketøy, for å nevne noe. Polyetylen fins også i en type som kalles ultrahøy molekylvekt-PE. Den er så slitasjebestandig at den blir brukt til som biomateriale i leddproteser, men også til fremstilling av nye fiberkvaliteter med usedvanlig høy styrke og – noe de fleste har et forhold til – sålene på skiene våre. Det er også en stor andel plastmateriale fra olje i møbler, byggematerialer, maling datamaskiner, mobiltelefoner, biler, sportsutstyr, klær laget av kunstfiber, tepper laget av kunstfiber, i tillegg til alle mulige andre former for tekstiler, for eksempel gardiner. Tenk på at alt tauverk som inneholder nylon, som stammer fra olje. Se deg rundt i rommet der du sitter. Hvilke ting inneholder plast? Svaret er: Nesten alt. Plast har revolusjonert vår hverdag. Mye av det som gjør biler og fly lettere og mer drivstoffvennlig i dag, er laget av plast.» Bildene er jo gode ^ Har disse utdannede, intelligente menneskene brukt hodet godt nok? Neppe. Endret 18. november 2022 av Peanut
fotosyntesen Skrevet 18. november 2022 #18 Skrevet 18. november 2022 Vera skrev (1 minutt siden): Her må man legge vekt på ordet presumptivt..for det er ikke alltid en link mellom intelligens og utdannelse..de aller fleste klarer å lese seg til en grad - det er ikke dermed sagt at de er over snittet intelligente. Det virker som de mangler praktisk erfaring. Vel, det var en grunn til at jeg skrev presmumptivt. Ironien kommer kanskje ikke helt fram kommentaren.
Vera Skrevet 18. november 2022 #19 Skrevet 18. november 2022 fotosyntesen skrev (1 minutt siden): Vel, det var en grunn til at jeg skrev presmumptivt. Ironien kommer kanskje ikke helt fram kommentaren. Da beklager jeg om det ikke kommer frem i mitt innlegg - men jeg trodde helt seriøst at du brukte ordet for å understreke at det jammen ikke er sikkert de er voldsomt intelligente selv om de er utdannede mennesker.
Drizzt Skrevet 18. november 2022 #20 Skrevet 18. november 2022 (endret) NakenPanda skrev (1 time siden): https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=114035 Når er grensen nådd og vi kan fengsle dem dem saksøke dem for skadeverk som sikkert er i 100 tusenvis i omfang? Det ironiske er også at malingen de brukte er laget av oljeprodukter men det tror jeg ikke de er i stand til å skjønne. Jeg tenker et opphold i et steinbrudd (soning) hadde kurert mange av dem Jeg krever umiddelbar stans i all frihet for mentalt ustabile ekstremister i Norge. Men ellers vil det nok hjelpe å sette dem i fengsel og tvinge dem å få skadene ugjort ved å sette kulturminnene tilbake til opprinnelig stand. Endret 18. november 2022 av Drizzt 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå