Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er at jeg og kjæresten har et veldig godt forhold , vi har vært sammen en stund og valgte flytte sammen. Eksen hans har hatt denne katten og jeg visste ikke at den sku være med på flytte lasset. Plutselig en dag kom han med denne katten og jeg kan virkelig ikke fordra den.. hu tisser inne, bæsjer på gulvet, klorer  og biter meg, sist men ikkeminst han mener hu skal ligge i senga . Hu drar oppi sand fra doen, ligger å drar av seg pelsklumper, og er generelt bare ekkel. Jeg har sagt jeg orker ikke ha henne i sengen, jeg respekterte han med å ikke ha hunden min i sengen.  Nå sist hadde hun tisset i bagen til mellomste jenta mi så klærne stinket. Er virkelig katter så ekle?  Jeg takler dette virkelig så dårlig. Hun griser også med våtmatem sin, tråkker den utover og opp i møbler. Jeg orker virkelig ikke mere. Ante ingenting om dette🙈

Anonymkode: 6d1cd...717

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter er vanligvis ikke sånn nei. Denne er det noe rart med. Katter er fra naturens side renslige. Er det utekatt? Om ikke, blir den tilstrekkelig aktivisert? Har den vært hos dyrlegen for å utelukke sykdom? 

Anonymkode: 822ae...d88

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså dette begynner gå utover hverdagen min, jeg går konstant sur og grinete . Jeg vet egentlig ingenting om denne katten annet enn at hu er eldgammal main coon. 16 år el no. Jeg har jo som sagt en hund, ganske stor og hun tør nesten ikke bevege seg rundt i huset pga denne terroristen… 

Skrevet

Den går også å skriker maser hele tiden… spesielt på natt og tidlig morgen. 

Skrevet

Det er ikke normalt nei. Katten kan være syk og/eller dement. Hadde min oppført seg slik hadde jeg tatt den til dyrlege sporenstreks. 

Anonymkode: 32d6c...08f

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde krevd at han fikk katten stueren. På tide etter 16 år, om det ikke er noe som har oppstått nå pga sykdom eller stress pga flytting? Kan det være det?

Katt i sengen må han klare seg uten når han har samboer. Hvis ikke hadde jeg krevd separate soverom. Han fikk altså velge mellom meg og katten i sengen. Om han ikke skjønner, så får du ta hunden opp i sengen også, så tenker jeg at det blir action

Ikke kjekt for ungene heller med en urenslig katt i hus 😞 Nei, det skal ikke være sånn! Har hatt 3 katter, og trente de opp med kattedo og ikke sove i seng med det samme.

Anonymkode: f1de7...627

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde krevd at han fikk katten stueren. På tide etter 16 år, om det ikke er noe som har oppstått nå pga sykdom eller stress pga flytting? Kan det være det?

Katt i sengen må han klare seg uten når han har samboer. Hvis ikke hadde jeg krevd separate soverom. Han fikk altså velge mellom meg og katten i sengen. Om han ikke skjønner, så får du ta hunden opp i sengen også, så tenker jeg at det blir action

Ikke kjekt for ungene heller med en urenslig katt i hus 😞 Nei, det skal ikke være sånn! Har hatt 3 katter, og trente de opp med kattedo og ikke sove i seng med det samme.

Anonymkode: f1de7...627

Nei det er virkelig ille. Jentene mine klarer nesten ikke være her, hvordan dem har pleid ha det aner jeg ikke, men han er veldig renslig og sånn selv men trur ikke han klare se problematikken med dette dyret. 

Skrevet

Spør igjen. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er det utekatt? Om ikke, blir den tilstrekkelig aktivisert? Har den vært hos dyrlegen for å utelukke sykdom? 

Skrevet

Ja katter er utrolig ekle 🤢

Anonymkode: 60241...0e8

Skrevet

Er ikke dette tråd nr 2 du oppretter om denne ekle katten?

Anonymkode: ead71...abb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Den går også å skriker maser hele tiden… spesielt på natt og tidlig morgen. 

Uff 😅

Det høres ikke normalt ut, katten er nok syk. 

Ta en tur til dyrlege? 

Anonymkode: 61757...ba9

• Liker 1
Skrevet

Min katt maser også om morgenen, ikke om natta da.. Også hver gang han har vært ute, så går han å roper på meg for å fortelle. Om sommeren er det mindre klaging, da er det mye mer digg å være ute tydeligvis.

Enten er det en kattunge som er redd eller så er den gammel og senil.

Forstår det er slitsomt at han roter utover, det er typisk kattunge. Min gjør det samme og han er 1,5 da..Det er litt styr, og man må vaske etter han, evt ha noe under matskålene. 

Han er nok glad i katten sin, kanskje du skal prøve å bli glad i han også?

Anonymkode: 40173...143

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Greia er at jeg og kjæresten har et veldig godt forhold , vi har vært sammen en stund og valgte flytte sammen. Eksen hans har hatt denne katten og jeg visste ikke at den sku være med på flytte lasset. Plutselig en dag kom han med denne katten og jeg kan virkelig ikke fordra den.. hu tisser inne, bæsjer på gulvet, klorer  og biter meg, sist men ikkeminst han mener hu skal ligge i senga . Hu drar oppi sand fra doen, ligger å drar av seg pelsklumper, og er generelt bare ekkel. Jeg har sagt jeg orker ikke ha henne i sengen, jeg respekterte han med å ikke ha hunden min i sengen.  Nå sist hadde hun tisset i bagen til mellomste jenta mi så klærne stinket. Er virkelig katter så ekle?  Jeg takler dette virkelig så dårlig. Hun griser også med våtmatem sin, tråkker den utover og opp i møbler. Jeg orker virkelig ikke mere. Ante ingenting om dette🙈

Men vent hvorfor har dere katten om dere ikke vil ha den? Dere kan jo gi den bort eller?

Skrevet

Som sagt jeg aner ingenting om katten annet enn at hu er 16-17 år .. nei har ikke opprettet no tråd om no katt før. Jeg har kjent dette kattevesenet bare noen uker jeg… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min katt maser også om morgenen, ikke om natta da.. Også hver gang han har vært ute, så går han å roper på meg for å fortelle. Om sommeren er det mindre klaging, da er det mye mer digg å være ute tydeligvis.

Enten er det en kattunge som er redd eller så er den gammel og senil.

Forstår det er slitsomt at han roter utover, det er typisk kattunge. Min gjør det samme og han er 1,5 da..Det er litt styr, og man må vaske etter han, evt ha noe under matskålene. 

Han er nok glad i katten sin, kanskje du skal prøve å bli glad i han også?

Har virkelig prøvd like den men jeg takler den virkelig ikke… 

Skrevet

Hva med å få katten til veterinær for å utelukke at hun er syk??

Anonymkode: bbed7...650

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt jeg aner ingenting om katten annet enn at hu er 16-17 år .. nei har ikke opprettet no tråd om no katt før. Jeg har kjent dette kattevesenet bare noen uker jeg… 

Den er gammel og senil..

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

hvordan dem har pleid ha det aner jeg ikke

Finn ut det først. Hvis katten vanligvis bruker kattedo, evt er vant til å gå ut, men nå gjør fra seg alle andre steder, er det tegn på at noe er galt. Urinveisinfeksjon(smerte ved tissing gjør at katten assosierer doen med smerte, og går andre steder i håp om bedring), stress pga flytting som nevnt over her. Kanskje noe alderdomsrelatert? Hvis katten har vært slik hele tiden derimot ...

Jeg har forresten brukt eddikvann som "forvask" og gallesåpe som "hovedvask" for å få bort lukten av kattetiss. Det må kanskje gjøres i flere omganger, men det hjelper i alle fall.

Anonymkode: 34790...c36

Skrevet

Katten er gammel og det høres ut som den begynner å bli senil. Gi denne gamle katten kjærlighet og aktivitet

Anonymkode: a2b84...799

Skrevet

Har hørt at det er litt typisk main coone å slite med å bli husren ja

Anonymkode: e3611...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...