AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Noen der ute som har søkt jobb hos nav? Jeg har søkt på en stilling hos NAV, som jeg virkelig tror hadde passet meg midt i blinken! Og hadde virkelig håpet på positiv respons, MEN søknadsfristen fikk ut i helgen, og jeg har ikke hørt noe som helst. Regner med jeg ville hørt noe allerede nå om jeg var aktuell. Du som har søkt jobb i nav: hvor lang tid tok det før du fikk avslag på søknad eller innkallelse til intervju?🤞 Har et øøørlite håp enda Anonymkode: ab671...5e9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Det kan i hvert fall ta et par uker før man hører noe. De skal jo gå gjennom alle søknadene, og vurdere hvem som skal kalles inn til intervju før de kontakter aktuelle kandidater. Anonymkode: bd666...8b5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det kan i hvert fall ta et par uker før man hører noe. De skal jo gå gjennom alle søknadene, og vurdere hvem som skal kalles inn til intervju før de kontakter aktuelle kandidater. Anonymkode: bd666...8b5 Er kanskje sant, har bare en oppfatning av at man nesten alltid blir kontaktet samme uke dersom man er av interesse, men baserer det kun på egen tidligere erfaring så klart! Håper du har rett🙈🙌 Anonymkode: ab671...5e9
Baktusen Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Jeg hadde helt glemt stillingen når jeg fikk innkallelse til intervju. Så ble det utsatt. Hadde intervju. Hørte aldri noe. Glemte jobben. Sa ja til en annen. Begynte der. Fikk så tlf fra NAV at jeg hadde fått jobben.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 2-3 uker fra søknad til intervju. IT-stilling. Anonymkode: e2c95...fba
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk intervju, men kanskje 1-2 uker? Så hadde jeg et kort intervju på teams, utførte evnetester og noen dager senere kom innkalling til nytt intervju. Men så tok det 4-6 uker før jeg hørte noe, de tok ikke tlf og da jeg ringte siste gangen (uten å få svar) så kom det plutselig mail om at stillingene var besatt. Er glad for det i dag, synes hele prosessen var noe dritt og det var en dårlig opplevelse. Anonymkode: e8430...0c4 1 1
Baktusen Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk intervju, men kanskje 1-2 uker? Så hadde jeg et kort intervju på teams, utførte evnetester og noen dager senere kom innkalling til nytt intervju. Men så tok det 4-6 uker før jeg hørte noe, de tok ikke tlf og da jeg ringte siste gangen (uten å få svar) så kom det plutselig mail om at stillingene var besatt. Er glad for det i dag, synes hele prosessen var noe dritt og det var en dårlig opplevelse. Anonymkode: e8430...0c4 Lov å spørre hvor mange ganger du faktisk ringte? Ringte du flere ganger?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 Skjønner det er litt varierende erfaringer rundt omkring! Ved tidligere ansettelser har det liksom gått ganske slag i slag etter at søknadsfristen gikk ut. Så har ventet og ventet på en telefon disse dagene🤞🙈 Men litt godt at håpet ikke nødvendigvis er helt ute😂 Anonymkode: ab671...5e9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 Baktusen skrev (10 minutter siden): Lov å spørre hvor mange ganger du faktisk ringte? Ringte du flere ganger? Ringte en gang da det hadde gått 4-5 uker, hadde på forhånd fått beskjed om at det ville ta ca 4 uker. Da jeg ikke fikk svar ville jeg gi de litt tid, tenkte at det kanskje hadde tatt lenger tid enn de hadde forespeilet. Ringte derfor på nytt i den 6.uken. Fikk ikke svar og sendte da en sms hvor jeg skrev at jeg hadde ringt i forbindelse med stillingene (det var ca 10 faste stillinger utlyst) jeg hadde vært på intervju til og ønsket å høre hvordan de lå an i prosessen. 5 min etter at jeg hadde sendt meldingen kom mailen om at stillingene var besatt. Jeg vil ikke si at det er masing. Jeg ville vanligvis holdt meg til å ringe og evt sende mail, men det var hun som sa at hun ønsket sms kontakt dersom jeg lurte på noe. Jeg holdt på med flere intervjuprosesser og hadde jeg ikke ringt og sendt sms den siste gangen, så tror jeg ikke at den mailen hadde blitt sendt ut med det første heller. Anonymkode: e8430...0c4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner det er litt varierende erfaringer rundt omkring! Ved tidligere ansettelser har det liksom gått ganske slag i slag etter at søknadsfristen gikk ut. Så har ventet og ventet på en telefon disse dagene🤞🙈 Men litt godt at håpet ikke nødvendigvis er helt ute😂 Anonymkode: ab671...5e9 Det kan variere veldig ja! Jeg som har skrevet min erfaring fra nav over her. Har begynt som saksbehandler i bvt, og der har prosessen vært en helt annen 😂 innkalling til speedintervju rett etter søknadsfrist, møtte opp på speedintervju to dager etter, fikk invitasjon til dybdeintervju noen timer etterpå og det skulle skje dagen etter det første intervjuet! Og under 2 uker etter intervjuet ble jobben min 😅 Anonymkode: e8430...0c4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er kanskje sant, har bare en oppfatning av at man nesten alltid blir kontaktet samme uke dersom man er av interesse, men baserer det kun på egen tidligere erfaring så klart! Håper du har rett🙈🙌 Anonymkode: ab671...5e9 Det er ofte veldig mange søkere på stillinger i NAV, og derfor mange CVer å gå gjennom. Sist det ble ansatt noen i min enhet var det rundt 120 søkere. Anonymkode: bd666...8b5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 Det kan ta tid. NAV er en populær arbeidsplass, så de får mange søknader. Og hvis det er en statlig stilling så er det mange krav rundt prosessen som må innfris, og da bruker man tid. Du bør regne 1-3 uker før man hører noe. Etter et intervju kan det gå mange uker før man får vite om man fikk jobben eller ikke. Anonymkode: b65b8...32d 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #13 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er ofte veldig mange søkere på stillinger i NAV, og derfor mange CVer å gå gjennom. Sist det ble ansatt noen i min enhet var det rundt 120 søkere. Anonymkode: bd666...8b5 Wow, 120 søkere! Vet du hvor mange av de som ble kalt inn til intervju?🤓 Anonymkode: ab671...5e9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #14 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan ta tid. NAV er en populær arbeidsplass, så de får mange søknader. Og hvis det er en statlig stilling så er det mange krav rundt prosessen som må innfris, og da bruker man tid. Du bør regne 1-3 uker før man hører noe. Etter et intervju kan det gå mange uker før man får vite om man fikk jobben eller ikke. Anonymkode: b65b8...32d Det er en kommunal stilling jeg har søkt på, men skjønner med andre ord at jeg ikke trenger å ruge på telefonen med det første 😂🙈 Ivrigheten lenge leve😂 Anonymkode: ab671...5e9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #15 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow, 120 søkere! Vet du hvor mange av de som ble kalt inn til intervju?🤓 Anonymkode: ab671...5e9 Jeg vet dessverre ikke hvor mange som ble kalt inn, men det var ganske mange. 20-30 personer, vil jeg anslå - til speedintervju. Det var flere ledige stillinger, så det påvirker vel hvor mange som ble invitert. Anonymkode: bd666...8b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå