Økkis Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 (endret) Takk for svar! Endret 18. november 2022 av Økkis
PM75 Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Ta kontakt med noen som kan mye om dette for hjelp: https://www.blakors.no/fagside/pengespillavhengighet/ Og uansett hva du gjør med forholdet, så ikke gift deg med han. Da blir du medansvarlig for hans gjeld. Jeg ville heller ikke refinansiert boliglånet. Han har sluppet billig unna gang på gang uten å rydde opp selv. Og da er det lettvint å foreslå en løsning som ikke krever noe særlig ekstra av han selv.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 PM75 skrev (2 minutter siden): Ta kontakt med noen som kan mye om dette for hjelp: https://www.blakors.no/fagside/pengespillavhengighet/ Og uansett hva du gjør med forholdet, så ikke gift deg med han. Da blir du medansvarlig for hans gjeld. Jeg ville heller ikke refinansiert boliglånet. Han har sluppet billig unna gang på gang uten å rydde opp selv. Og da er det lettvint å foreslå en løsning som ikke krever noe særlig ekstra av han selv.. Enig. Om dette ordner seg nå og dere fortsetter å være sammen så ALDRI gift dere uansett. Anonymkode: f6dad...b82
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Økkis skrev (7 minutter siden): Jeg møtte samboeren min for ca. 6 år siden. Like etter at vi møttes fortalte han meg at han hadde gjeldsordning etter gambling på nett og ubetalte regninger. Jeg var stormforelsket og valgte å se bort ifra dette etter lovnader om at dette aldri skulle skje igjen. Foreldrene hans ga han et privat lån for å nedbetale all gjeld slik at vi på sikt kunne kjøpe en leilighet sammen. 2 år inn i forholdet rett før en ferie vi skulle dra på, fortalte han meg at han hadde spilt bort alle pengene han hadde oppstart til ferien og mer til (ca. 50 000). Nok en gang betalte foreldrene hans ned denne gjelden. Jeg ga klar beskjed om at dersom dette noen gang skjer igjen, så er det over og ut for oss. Etter 3 år kjøper vi leilighet sammen som vi eier 50/50. Samboer har fått seg fast jobb med god lønn og betaler ned ca. 9000 i måneden til foreldrene sine. Vi har det kjempefint sammen og har det siste året aktivt forsøkt å få barn sammen, men det har ikke klaffet helt enda. Samboer har vært en del nedfor og deppa dette året hvor jeg har tenkt at det skyldes at vi fortsatt ikke har blitt gravide. Men så i dag slapp han bomba! Samboer fortalte meg at han har spilt masse på nett de siste to årene og har nå over 700 000 kr. i forbrukslån. Livet mitt raste sammen. Han mener at vi klarer dette sammen gjennom at han får refinansiert forbrukslånene i boliglånet. Han foreslår også at jeg tar full kontroll over hans økonomi fremover og gis tilgang til hans kontoer. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Her var livet planlagt fremover. Vi forsøkte å få barn, kjøpe hus og skape en familie sammen. Jeg er 35 år og føler han har frarøvet en bit av fremtiden min. Å starte på nytt alene i min alder føles veldig vanskelig, samtidig føler jeg at han har brutt tilliten min ved å gjøre dette bak min rygg og at dette ikke kan tilgis. Føler ikke jeg kan snakke om dette med verken familie eller venner, så håper noen av dere her har noen gode refleksjoner. Han har ikke frarøvet deg noen ting. Han har gang på gang vist seg å ikke holde ord. Du har valgt å bli. Så hva velger du denne gangen? Anonymkode: bf85f...c1a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 Det blir IKKE bedre! Om dere så ved et mirakel får betalt gjelden vil han ALLTID falle tilbake i avhengighet. Spilling eller rus erstatter spilling, sexavhengighet med prostituerte you name it Kom deg vekk! Anonymkode: 77463...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå